Maxspect Razor 160W 16000K
- MortenL
- Kejser fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Saltvand siden?: 2014
Maxspect Razor 160W 16000K
Hej
Jeg købte her på forummet to brugte Maxspect 160W lamper tidligere på foråret til ca 2000kr stykket. Det var en fair pris set i lyset af hvad en ny koster og hvad de ellers blev solgt til.
Nu er sagen bare den at ene lampe er gået i stykker, ved at de blå dioder i alle tre paneler er brændt ud. Jeg havde tidligere bemærket at blæserne ikke kørte helt så let som de burde, der var noget friktionsstøj fra dem. Det kan jo naturligvis have hævet temp. på LED'erne. Når jeg læser rundt på diverse fora så lyder det til at min lampe ikke er den første der har haft dette problem at de blå dioder brænder ud.
Jeg har nu bestilt 3 nye LED pads/paneler på nettet til 227 euro og to nye blæsere.
Det jeg gerne vil gøre opmærksom på med mit indlæg er at vi måske overser leve tiden af Maxspect lamperne når vi prissætter dem som brugte en ny koster 3700kr hos Decocean, så en brugt pris på 2000-2500kr er måske lidt højt for en lampe hvor garantien er udløbet, eller måske helt bortfalder ved videresalg. Specielt hvis der løber en pris på 1700-2200kr til ny dioder.
Så tjek at dioderne ikke er mørke før du køber en brugt lampe, det kan blive dyrt.
Det her indlæg er ikke ment som en kritik af dem jeg købte mine lamper af.
Jeg købte her på forummet to brugte Maxspect 160W lamper tidligere på foråret til ca 2000kr stykket. Det var en fair pris set i lyset af hvad en ny koster og hvad de ellers blev solgt til.
Nu er sagen bare den at ene lampe er gået i stykker, ved at de blå dioder i alle tre paneler er brændt ud. Jeg havde tidligere bemærket at blæserne ikke kørte helt så let som de burde, der var noget friktionsstøj fra dem. Det kan jo naturligvis have hævet temp. på LED'erne. Når jeg læser rundt på diverse fora så lyder det til at min lampe ikke er den første der har haft dette problem at de blå dioder brænder ud.
Jeg har nu bestilt 3 nye LED pads/paneler på nettet til 227 euro og to nye blæsere.
Det jeg gerne vil gøre opmærksom på med mit indlæg er at vi måske overser leve tiden af Maxspect lamperne når vi prissætter dem som brugte en ny koster 3700kr hos Decocean, så en brugt pris på 2000-2500kr er måske lidt højt for en lampe hvor garantien er udløbet, eller måske helt bortfalder ved videresalg. Specielt hvis der løber en pris på 1700-2200kr til ny dioder.
Så tjek at dioderne ikke er mørke før du køber en brugt lampe, det kan blive dyrt.
- FEM64
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8380 Trige
- Saltvand siden?: 2011
- Kontakt:
Re: Maxspect Razor 160W 16000K
Hejsa
Har jeg misforstået noget? Er Razor ikke netop passiv kølet = ingen blæsere? Dine var ikke specielt varme da jeg kiggede forbi sidst.
Har jeg misforstået noget? Er Razor ikke netop passiv kølet = ingen blæsere? Dine var ikke specielt varme da jeg kiggede forbi sidst.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....!
[/center]

- den_
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
Maxspecten er ikke passiv kølet der sider 2 blæsere men køre sjældent eller hvertfald på min men den køre også max 65 og 85%
- FEM64
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8380 Trige
- Saltvand siden?: 2011
- Kontakt:
Ah, Google er din ven.... De HAR jo blæsere men under normale omstændigheder kører de ikke. Kun hvis lamperne bliver varmere end normal drift. Noget andet er at hvis det kun er de blå som brænder af så kunne det tyde det på, at de ikke er indstillet korrekt fra starten af. De kører normalt ved 1300 mA. Kunne det være at Maxspect har fået sat dem lidt højere end de hvide? Så når man kører på 100% så får de blå lidt mere end godt er?
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....!
[/center]

- MortenL
- Kejser fisk
- Reactions:
- 11
Det med indstillingen er måske værd at undersøge, men det lader til når man søger på nettet at det er primært de blå dioder der har problemet. Jeg nåede ikke at køre med mine på mere end 80%. Så de må have fået tæsk tidligere.
Altså check om der er sorte eller brune varme mærker omkring dioderne inden du køber en brugt lampe. Det kan blive dyrt.
Altså check om der er sorte eller brune varme mærker omkring dioderne inden du køber en brugt lampe. Det kan blive dyrt.
- minedykker
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2980 Kokkedal
- Saltvand siden?: 2010
Altid en god idé at kontrollere de lamper man købere og sælger, kan også godt forstå det er surt at skal ud og bruge penge på at lave en lampe, man har købt. Men er vil altid surt at skulle have flere penge op af lommen i de tilfælde, har oplevet det med tunze pumper at strømforsyning gik og den er Heller ikke gratis men er den risiko man løber ved at køberen brugt. Personligt når jeg sælger noget her inde som nu så den pris jeg sætter er ca. 1/2 pris af nyt hvilket er en helt fair pris i min optik, synes ofte man oplever at folk skaber byder ting folk har salg. Men misforstået mig ikke forstår godt du er træt af det men er altså den risiko man løber når man køber brugt, og betyder ikke at tidligere ejer har vært hård ved udstyrer.MortenL skrev:Hej
Småt men GODT viewtopic.php?f=95&t=54625
- decocean
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4370 Store Merløse
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Store Merløse
- Kontakt:
Hej Morten
Hvis du kan afbestille dit køb, så kan jeg sende reservedele over til dig uden beregning.
Hvis du kan afbestille dit køb, så kan jeg sende reservedele over til dig uden beregning.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Det kan være dyrt og købe Billigt , men super ærgeligt med dine lamper , Jeg tror heller ikke de lamper kan køre 50000 timer uden nogen form for blæser fejl eller led/print cluster der brænder ud , mine egne erfaringer med dem var heller ikke særlig gode da jeg selv kørte med dem igennem 1 år , når man åbner lampen er alt indeni mærket med kina , Tror man skal gå efter de lidt dyrere mærker led lamper , det kan godt betale sig i længden er jeg sikker på.
( Dette er udelukkende min egen mening ) Men fedt og se at importøren godt selv er klar over problemet ,så du ikke selv skal op med pungen super service derfra.
( Dette er udelukkende min egen mening ) Men fedt og se at importøren godt selv er klar over problemet ,så du ikke selv skal op med pungen super service derfra.

- MortenL
- Kejser fisk
- Reactions:
- 11
Hej Mic4700
Jeg har selv arbejdet med elektronik udvikling og også høj effekt elektronik for 10 år siden. Der er ikke noget af det, jeg har set i MaxSpect lamperne der får mig til at sige Kina bras. Maxspect er et Amerikansk firma og de har bare en tradition for at alt bliver sendt til fremstilling i Kina, men betyder jo ikke nødvendigvis at deres specs ikke er i top.
Razor lampernes køleplader er et køledesign-vidunder. At man kan lave en lampe på 160W LED som stort set ikke behøver mekanisk køling er for vildt.
Min grund til at starte tråden, var mere for at gøre opmærksom på at vise brugte dele måske er tættere på en reservedelsudskiftning end prisen antyder.
Jeg har selv arbejdet med elektronik udvikling og også høj effekt elektronik for 10 år siden. Der er ikke noget af det, jeg har set i MaxSpect lamperne der får mig til at sige Kina bras. Maxspect er et Amerikansk firma og de har bare en tradition for at alt bliver sendt til fremstilling i Kina, men betyder jo ikke nødvendigvis at deres specs ikke er i top.
Razor lampernes køleplader er et køledesign-vidunder. At man kan lave en lampe på 160W LED som stort set ikke behøver mekanisk køling er for vildt.
Min grund til at starte tråden, var mere for at gøre opmærksom på at vise brugte dele måske er tættere på en reservedelsudskiftning end prisen antyder.