VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Akvarie flækket langs limningen

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Akvarie flækket langs limningen

Indlæg af jesper/aarhus »

Havde jo godt hørt fra min svigermor, at akvariet var blevet utæt (hun har kigget til akvariet mens vi var i Oslo i 3 måneder) men blev godt nok lidt paf da jeg kom hjem og så HVAD det lige var, der var sket.

Baljen en et hjørneakvarie på ca 700 liter, og i en af samlingens har siliconen simpelthen sluppet. Der er vel ca 2-3 mm mellemrum mellem glas stykkerne.
Min far og svigermor havde tømt ca 1/3 af vandet af baljen, og forsøgt at forstærke den med udvendig silicone.......

Nu skal jeg have hentet en ny balje i en fart, og krydser fingre for at lor#et holder.

- er der nogen der har prøvet det med en fuge der slipper? Og hvad kan forklaringen være?

PS billedet er desværre vendt på hovedet.

Pps. Alt det hvide I kan se, er den pølse af silicone min fatter har smurt akvariet ind i :wink:
Vedhæftede filer
image.jpg
100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
Barner
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
19
Postnummer: 8370 Hadsten

Re: Akvarie flækket langs limningen

Indlæg af Barner »

Det ser sku vildt ud. og vild det det har holdt så lang tid.
Hvorfor ??
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Ja, jeg har haft et akvarie, godt nok et monster gammelt et som slap limningen. Og selvom jeg så skrabede alt det gamle silicone af og rengjorde glasset så godt som det var mig muligt. Skete det igen nogle måneder senere. Så røg det ud.
Malawi Carsten fra Ålborg, oplevede det med en stribe nye akvarier som havde stået nogle måneder, og pludseligt mere eller mindre alle på en tid slap i limingen
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20

Carsten;
Ja akvariet bliver så IKKE samlet igen.
Det er tungt som et ondt år, så jeg skærer det simpelthen op og så ryger det ad h til.

Men jeg synes ikke det er en særlig betryggende tanke, at en fuge bare sådan pludselig kan finde på at slippe.......

Og gad vide, om mit forsikringsselskab vil kalde dette for en "siv skade".
(Jeg vil jo nok mene, at der er tale om en pludselig opstået skade......)
100 *100 * 50 cm cube
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

Dækker din forsikring akvarier over 250liter? og hvis ja har du så lavet er special forsikring?
Billede
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Anden skrev:Dækker din forsikring akvarier over 250liter? og hvis ja har du så lavet er special forsikring?
De fleste indboforsikringer (mener det er indbo der dækker den slags vandskader) dækker pludseligt opståede skader fra beholdere over 25L.
Så kommer de uden om skader fra køleskabe og lign.
Jeg mener ikke der er en decideret øvre grænse og slet ikke med et akvarie af den størrelse. Det er jo ikke stort i den forstand.
Men du skal nok være lidt omhyggelig med din formulering når du udfylder skadesanmeldelsen. Feks. "pludselig slap fugen og vandet strømmede ud".
Men akvariet dækker de sikkert ikke og slet ikke indholdet, hvis der er dødsfald som følge af det.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Donni
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
10
Postnummer: 9700 Brønderslev
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: nordjylland
Kontakt:

Indlæg af Donni »

Mit selskab dækker alt i akvariet ved pludselig opstået skade. Men dog med beløbsgrænse.
Alm.brand
Grath
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Galten

Indlæg af Grath »

Også mit (Alm. Brand).
Dog har jeg ekstra sikring på - Glas & Kumme mener jeg de kalder det.
Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
10
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Indlæg af Anden »

crazy seahorse skrev:
Anden skrev:Dækker din forsikring akvarier over 250liter? og hvis ja har du så lavet er special forsikring?
De fleste indboforsikringer (mener det er indbo der dækker den slags vandskader) dækker pludseligt opståede skader fra beholdere over 25L.
Jeg mener ikke der er en decideret øvre grænse og slet ikke med et akvarie af den størrelse. Det er jo ikke stort i den forstand.
Men du skal nok være lidt omhyggelig med din formulering når du udfylder skadesanmeldelsen. Feks. "pludselig slap fugen og vandet strømmede ud".
Men akvariet dækker de sikkert ikke og slet ikke indholdet, hvis der er dødsfald som følge af det.

Erik

Det var et spørsmål til trådstarter da jeg troede han havde meldt det til hans forsikrings selskab, mit dækker ik over 250liter og de dækker kun skader på hus og ik akvarie og indhold så måske du også skulle høre dit da det lyder til du ik ved hvad dit dækker.
Billede
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20

Jeg har endnu ikke meldt noget til forsikringen.
Detvand der var lækket, er for længst tørret op.
Når engang akvariet er blevet tømt og flyttet, kan jeg se, om gulvet under akvariet har taget skade.... Dette kan jeg ikke se som det er pt.
100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Anden skrev:
crazy seahorse skrev:

Erik

Det var et spørsmål til trådstarter da jeg troede han havde meldt det til hans forsikrings selskab, mit dækker ik over 250liter og de dækker kun skader på hus og ik akvarie og indhold så måske du også skulle høre dit da det lyder til du ik ved hvad dit dækker.
Jo, det ved jeg nu godt. Jeg har nemlig været det hele igennem ikke kun én, men to gange. Men jeg forstår godt hvor du vil hen.
Sidste gang var der ingen problemer, da det skyldtes et nedbrud i en transformerstation ude på vejen. Der røg en fase vist, så halvdelen af vores vej henlå i mørke uden strøm. Men den sendte de jo også bare videre til DONG. Pengene kom prompte, uden spørgsmål.

Første gang var det et stop i begge nedløb (eremit og snegl). Jeg havde sløset med sikkerheden omkring de nedløb. Vandet løb ovenud af akvariet og ned i stikdåserne (som jeg heller ikke havde sikret ordentligt :oops: ) Jeg fik dækket alle pumper og multicontrollere + prober. De kunne åbenbart ikke klare den fejlstrøm.
Men de ville da lige ud og kigge på det, men derefter var der ingen problemer. Det levende tog de dog ikke.

Til trådstarter vil jeg nævne, at det er en god idé, at få skrevet eventuelle senere fugtskader ind i din skadesanmeldelse. Hukommelsen er kort - også hos forsikringsselskaber, men når det står der, har du den fornødne dokumentation.
Jeg arbejder bla med vandskader til hverdag og ved hvor omfattende det kan være. Skimmelsvamp er både dyrt og omfattende at udbedre. Og det har som regel perfekte forhold at udvikle sig i under et akvarie. Der er flere der har skrevet om det her ( Jerslev som et eksempel. Han lukkede pga det. Dyhr har også skrevet en malende beretning om sin vandskade og de kvaler det gav)

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20

Hej Erik.

Det vil jeg lige have in mente, det med forsikringen.
Vores hus er med krybekælder, hvor der er en temlig god udluftning, så jeg håber at kunne undgå svampeskader. Krybekælderen er imidlertid lavet så "fikst" at der ikke er adgang til den, så jeg kan ikke tjekke efter
100 *100 * 50 cm cube
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"