Anden skrev:crazy seahorse skrev:Anden skrev:Dækker din forsikring akvarier over 250liter? og hvis ja har du så lavet er special forsikring?
De fleste indboforsikringer (mener det er indbo der dækker den slags vandskader) dækker pludseligt opståede skader fra beholdere over 25L.
Så kommer de uden om skader fra køleskabe og lign.
Jeg mener ikke der er en decideret øvre grænse og slet ikke med et akvarie af den størrelse. Det er jo ikke stort i den forstand.
Men du skal nok være lidt omhyggelig med din formulering når du udfylder skadesanmeldelsen. Feks. "pludselig slap fugen og vandet strømmede ud".
Men akvariet dækker de sikkert ikke og slet ikke indholdet, hvis der er dødsfald som følge af det.
Erik
Det var et spørsmål til trådstarter da jeg troede han havde meldt det til hans forsikrings selskab, mit dækker ik over 250liter og de dækker kun skader på hus og ik akvarie og indhold så måske du også skulle høre dit da det lyder til du ik ved hvad dit dækker.
Jo, det ved jeg nu godt. Jeg har nemlig været det hele igennem ikke kun én, men to gange. Men jeg forstår godt hvor du vil hen.
Sidste gang var der ingen problemer, da det skyldtes et nedbrud i en transformerstation ude på vejen. Der røg en fase vist, så halvdelen af vores vej henlå i mørke uden strøm. Men den sendte de jo også bare videre til DONG. Pengene kom prompte, uden spørgsmål.
Første gang var det et stop i begge nedløb (eremit og snegl). Jeg havde sløset med sikkerheden omkring de nedløb. Vandet løb ovenud af akvariet og ned i stikdåserne (som jeg heller ikke havde sikret ordentligt

) Jeg fik dækket alle pumper og multicontrollere + prober. De kunne åbenbart ikke klare den fejlstrøm.
Men de ville da lige ud og kigge på det, men derefter var der ingen problemer. Det levende tog de dog ikke.
Til trådstarter vil jeg nævne, at det er en god idé, at få skrevet eventuelle senere fugtskader ind i din skadesanmeldelse. Hukommelsen er kort - også hos forsikringsselskaber, men når det står der, har du den fornødne dokumentation.
Jeg arbejder bla med vandskader til hverdag og ved hvor omfattende det kan være. Skimmelsvamp er både dyrt og omfattende at udbedre. Og det har som regel perfekte forhold at udvikle sig i under et akvarie. Der er flere der har skrevet om det her ( Jerslev som et eksempel. Han lukkede pga det. Dyhr har også skrevet en malende beretning om sin vandskade og de kvaler det gav)
Erik