Mit akvarie kører sådan set ret okay efterhånden, er dog begyndt at få det problem, at nogle af mine koraller er begyndt at blive hvide? Faktisk kun nyindkøbte sps'er.
Jeg har en sart blå acropora der er død, en seriatopora caliendrum (tror jeg) i størrelse lille der er 95% hvid, en rød/orange montipora digitata, som er godt på vej, en millepora der er ved at blive hvid, har også en hystrix, som egentlig er lyserød, men meget svag lyserød..
Dog er min grønne staghorn og grønne pavona RIGTIG RIGTIG flotte, og det forstår jeg godt nok ikke ret meget af..
Stort set alle mine LPS (euphyllia paradivisa og glabrecens, duncan, lobophyllia, galaxea) osv. står rigtig pænt.
Jeg kan OVERHOVEDET ikke få mine zoa og paly'er til at åbne sig. Købte en ny zoa og en ny paly, og fra de kom i vandet, til de åbnede sig første gang, gik der et halvt minut. Dagen efter var de helt lukkede, og jeg har ikke set dem være åbne siden da..
Min bubbletip anemone står fint.
Mine værdier er generelt okay og stabile.
Dog har jeg en høj mg (BT salt), en no3 på et sted mellem 10 og 25 (salifert), og det er på trods af, at jeg gennem cirka halvanden måned har doseret vsv.
Min po4 ligger på 0,08 (red sea), og der er smidt 100g rowaphos i en reaktor, som har kørt i en lille uge nu her, så den skal nok komme lidt ned.
Af lys har jeg en Evergrow IT2120 pro reef (http://www.ukmarinelighting.co.uk/everg ... -207-p.asp" onclick="window.open(this.href);return false;) som startede op på omkring 40% blå og 35% hvid ell., og den blev så skruet op til 55% blå og 50% hvid efter to en halv uge. Jeg har netop skruet den ned på 45% blå og 40% hvid.
Hvad kan der være galt?