Grotech Hea 150 skummer spørgsmål
-
- Copepod
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3460 Birkerød
- Saltvand siden?: 2014
Grotech Hea 150 skummer spørgsmål
Hej. Har lige et spørgsmål vedr min skummer. Min skummer, skummer voldsomt for øjeblikket (se billede, hvor der både er skum i kop og skummeren) Har indenfor den sidste 4-5 dage købt en del koraler som jeg har sat fast med Fluval sea 2 komponent epoxy, og er overbevist om at det er grunden til at skummeren er gået amok. Står også på Epoxy emballagen at den kan forårsage. Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig til ovenstående. Skal jeg lave et par vandskift eller blot have tålmodighed? Set et indlæg på nettet hvor en havde samme problem, og at det tog ham 2 uger før skummeren skummende normalt igen. Er der nogen som ved om skummeren stadigvæk vil skumme snavs op i koppen? De sidste par dage har der intet snavset skum været, men kan selvfølgelig være at der ikke har været noget at skumme. Hvis ikke skummeren fungere optimalt, hvor længe kan jeg klare mig uden? Mit akvarie er på 260 L + sump. På forhånd tak for hjælpen. Mvh Rasmus Ps. Har en revnet gummipakning der sidder under skummerkoppen som skal skiftes da den er revnet, men tror ikke at den er problemet. Ny pakning er bestilt