Efter længere tids on and off desværre mest off inde i dette forum, syntes jeg nu at jeg vil vise mit 275 liters, påbegyndende rev.
For ca. et år siden lagde jeg mit akvarie helt om, jeg havde alt for mange levende sten i som gav "døde" cirkulations zoner, samt jeg savnede mere plads til fisk. Yderligere havde jeg det "problem" at mine koraller var blevet for store til et 275 liters akvarie.
Jeg tog derefter ned til Carsten i Decocean, super betjening som altid, for at få nogle input til hvilke setup var mulige til mit akvarie. Det blev så til en keramik opsætning, hvorefter jeg solgte de fleste af mine levende sten, samt de koraller, som var for store. Desværre fik jeg, som altid lidt opstarts vanskeligheder, hvilket bevirkede at jeg mistede alle mine sps jeg havde og dem jeg tilførte. Dette stod desværre på i 4-5 måneder, hvor min interesse for saltvand også lå på det lantente niveau, da jeg ikke vidste hvad der var galt. Hele denne historie kan komme senere hvis interessen skulle være der. Men en kæmpe tak skal der være til Peder (Pederrevnørd) og Carsten i Decocean for deres hjælp og rådgivning.
Nu har jeg heldigvis fået gang i "systemet" igen og jeg syntes aldrig mine koraller har stået så flotte, som de står nu. Nu mangler jeg bare at få fyldt op med koraller

Jeg håber i syntes om det, selvom jeg ved, at jeg har en del vej endnu. Jeg beklager at billederne ikke er i den normale standard...men jeg gør mit bedste

Teknik
Lys:
Maxspect Razor 160W med vidvinkel linser
Cirkulation:
Tunze 6025
Tunze 6045
Ukendt?? (men virker)
Ønske liste Maxspect gyro passende til mit akvarie
Skummer:
Skimz VCS3000
Osmose:
Osmpure 75gpd