HQI Coralvue - Elektroniske 250 watt forkoblinger
- j.SEVERIN
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Humlebæk
HQI Coralvue - Elektroniske 250 watt forkoblinger
Hej jeg har netop modtaget to nye forkoblinger fra Coralvue.
Producenten oplyser at de ikke giver garanti for saltkorrosion.
Er der nogen af jer der har erfaringer med om komponenterne i enhederne nemt angribes af korrosion og er der nogen der ved om kan man uden videre kan forlænge kablerne mellem forkoblingerne og HQI pærerne?
Producenten oplyser at de ikke giver garanti for saltkorrosion.
Er der nogen af jer der har erfaringer med om komponenterne i enhederne nemt angribes af korrosion og er der nogen der ved om kan man uden videre kan forlænge kablerne mellem forkoblingerne og HQI pærerne?
Mvh. Severin
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
- j.SEVERIN
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
169 Euro pr. stk. Der er vist standardpris på dem? De er en anelse billigere i England.Johnny skrev:aner det desværre ikke men hvad måtte du slippe for dem?
Mvh. Severin
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har nogle Giesemann ballaster hængende i loftet, og der er ikke skyggen af salt ved dem. Noget andet er hvis ledningerne kommer i berøring med vand, men det gør de forhåbentligt ikke.
Jeg har haft mine ballaster åbnet, da den ene starter stod af, og det så ikke ud til at være nogen større operation at forlænge kablerne.
Men helt ærligt tror jeg ikke det er et problem, blot amerikanernes måde at tage højde for alle erstatingskrav.
Lokalet du har akvariet i er ventileret, og derfor er der ingen kold fugtig saltvandgus.
Jeg har haft mine ballaster åbnet, da den ene starter stod af, og det så ikke ud til at være nogen større operation at forlænge kablerne.
Men helt ærligt tror jeg ikke det er et problem, blot amerikanernes måde at tage højde for alle erstatingskrav.
Lokalet du har akvariet i er ventileret, og derfor er der ingen kold fugtig saltvandgus.
- j.SEVERIN
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
Hej Carsten.
Tak for dit svar. Når du skriver at din ene starter stod af kan dine ballaster vel ikke være en elektroniske da elektroniske ballaster ikke har starter?
Coralvue er det ikke et Tysk firma?
Jeg tror at det er en evt korrosion af de elektroniske komponenter i ballasten som producenten fralægger sig ansvaret for.
Tak for dit svar. Når du skriver at din ene starter stod af kan dine ballaster vel ikke være en elektroniske da elektroniske ballaster ikke har starter?
Coralvue er det ikke et Tysk firma?
Jeg tror at det er en evt korrosion af de elektroniske komponenter i ballasten som producenten fralægger sig ansvaret for.
Mvh. Severin
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Såvidt jeg har forstået, er forskellen på en elektronisk og en almindelig ballast, blot at starteren er bygget ind i den elekroniske. Det gør tilslutningen meget lettere, men tilgæld umuligt at skifte starter.
Firmaet der laver Coralvue hedder Coralvue Aquarium Lightning Products.
Så jeg tror de er amerikanske. Står der ikke et oprindelses land på ballasterne??
Så jeg tror de er amerikanske. Står der ikke et oprindelses land på ballasterne??
- j.SEVERIN
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
Hej Carsten.Carsten skrev:Såvidt jeg har forstået, er forskellen på en elektronisk og en almindelig ballast, blot at starteren er bygget ind i den elekroniske. Det gør tilslutningen meget lettere, men tilgæld umuligt at skifte starter.
Mine gamle ballaster består af to komponeter. En stor tung traffo og en starter (i princippet en stor glimtænder). I den elektroniske ballast er traffoen udskiftet med elektroniske komponenter. Princippet kender du fra når man skal omforme 230 volt til feks. 12 volt. Enten anvender man en gammeldags traffo med en et par ensrettere eller anvender man en elektronisk enhed hvor trafoen er udskiftet med elektronik der gør enheden lettere og mindre men også noget dyrere.
På produktet står der:
HID Lamp Electronic Ballast
Vue Technolygy
38190 commercial Ct.
Slidell LA 70458
På deres hjemmeside har de tilføjet USA.
Mvh. Severin
- j.SEVERIN
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
Hej Carsten.
Du har nok ret at det er de sædvanlige amerikanske retslige regler der for Coralvue til at gå med livrem og seler.
Mine to elektroniske PLC'er der har siddet i mit aflukkede akvarierum gennem de sidste 4 år virker stadig fint. Jeg monterer dem i akvarierummet. Tak for dine kommentarer.
Du har nok ret at det er de sædvanlige amerikanske retslige regler der for Coralvue til at gå med livrem og seler.
Mine to elektroniske PLC'er der har siddet i mit aflukkede akvarierum gennem de sidste 4 år virker stadig fint. Jeg monterer dem i akvarierummet. Tak for dine kommentarer.
Mvh. Severin