Er nysgerrige på om man kan få genbrugs filter sokker ?
Ment på den måde at man kan skylle dem rene og bruges i gen
Har set på en youtube video hvor der var en der hade et stort akvarie der hade så en filter sok på hans system som han kunne skylle
Kan man få genbrugs filter sokker ?
-
- Kejser fisk
- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 4040 Jyllinge
- Saltvand siden?: 2009
- MoG
- Rev haj
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Re: Kan man få genbrugs filter sokker ?
Ja du kan godt genbruge dem.. De kan spules godt og grundigt! Har snakket med flere der smider dem i vaskemaskinen, men det ville jeg personligt være lidt tilbageholdende over for, pga. Sæberester osv. Man kan selvfølglig lige skylle maskinen igennem på en kort vask uden sæbe inden man smider filtersokkerne i...
Jeg er dog selv så paranoid hvad angår dette, så jeg adskiller Akvarieting fra alt andet.
Vasker også altid hænder/arme grundigt uden sæbe hvis jeg skal rode i akvariet uden handsker! Måske jeg overdriver , men hellere være på den sikre side! 
Jeg er dog selv så paranoid hvad angår dette, så jeg adskiller Akvarieting fra alt andet.

Morten
-
- Kejser fisk
- 15
Okay lyder fint at man kan skylle dem hade bare forstået at folk smider dem ud når de var blevet beskite.
Ja jeg vasker også hænder hvergang jeg skal i akvariet
Bruger dog sæbe alt efter hvad jeg har rørt ved
Tor også jeg springer vaskemaskinen vask over de vil jeg også være ledt nervøs over med sæbe raster og skyllemidel
Er der forskellige tybe og kvalitet på hvor man køber dem
Ja jeg vasker også hænder hvergang jeg skal i akvariet
Bruger dog sæbe alt efter hvad jeg har rørt ved
Tor også jeg springer vaskemaskinen vask over de vil jeg også være ledt nervøs over med sæbe raster og skyllemidel
Er der forskellige tybe og kvalitet på hvor man køber dem
- Ryom
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Jeg samler sammen så jeg har 3 til 4 stk. Vender vrangen ud af dem og putter dem i vaskemaskinen med forvask (uden sæbe selvfølgelig). under forvasken hælder jeg 1 liter klorin i maskinen. Hvis man er nervøs for sæberester kan man jo bare skylle dem i hånden bagefter.
Synes bare de bliver meget renere i maskinen end jeg kan gøre dem i hånden. Men mine filtersokker er også lidt anderledes end de fleste andre filtersokker jeg har set. De er på 10my, men pga deres uldne vævning inden i kan de køre ca en uge på mit system før de stopper til. Men så sidder skidtet jo også inde i vævningerne så det er lidt sværere at vaske ud. I hånden i hvert fald.
Synes bare de bliver meget renere i maskinen end jeg kan gøre dem i hånden. Men mine filtersokker er også lidt anderledes end de fleste andre filtersokker jeg har set. De er på 10my, men pga deres uldne vævning inden i kan de køre ca en uge på mit system før de stopper til. Men så sidder skidtet jo også inde i vævningerne så det er lidt sværere at vaske ud. I hånden i hvert fald.
-
- Kejser fisk
- 15
Smart med og ranse maskine med clorin :0)
Hvor har du købt dine filter sokker henne ?
Hvor har du købt dine filter sokker henne ?
- Ryom
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Det er nogen vi bruger på mit arbejde. Ved ikke hvor vi får dem hjem fra.