VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Jeg skal købe nogle bøger.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Jeg skal købe nogle bøger.

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg er en af dem, som godt kan lide at læse en bog. Nettet er fint nok, men der er altså noget over en bog.
Nu har jeg fundet nogle koralbøger på Amazon.com, som jeg gerne vil have, men de sender dem kun til USA.

En god ven gjorde mig opmærksom på http://www.shopusa.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu vil jeg gerne høre om der er nogen der har prøvet at handle på den måde og derfor har erfaringer med det?

Det lyder dejlig nemt og jeg har fået det tjekket, men ville lige se om ikke der var en - eller flere som selv har gjort sig nogle erfaringer.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
petersoe
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
14
Postnummer: 8464 Galten
Saltvand siden?: 2011

Re: Jeg skal købe nogle bøger.

Indlæg af petersoe »

Hej Erik
Kender godt det der særlige med bøger, så bestiller også en del - får dem dog sjældent læst...
Jeg bestilte et sæt højttalere hos Amazon.co d. 9. sept. De blev leveret via shopusa i går d. 16. Har brugt dem før til leverancer fra RapidLED, og det var lige så problemfrit. Synes egentlig ikke, det er dyrt, hvis man sammenligner deres pris med alternativet med fragt, told, moms og PostDK's håndteringsgebyr.
Hvis man med en leverandør kan få forsendelse til DK, kan man selvfølgelig tage chancen og håbe, pakken slipper igennem tolden.
God læselyst
Mvh
Peter
Link til mit rev: viewtopic.php?f=92&t=52582
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Jeg har købt bøger en del gange fra Amazon, de plejer da nok at sende til DK??
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

AndersGS skrev:Jeg har købt bøger en del gange fra Amazon, de plejer da nok at sende til DK??
Selve Amazon.com sender, men hvis det er brugte bøger, som sælges af underleverandører så er det dem der bestemmer hvor de vil sende til.
Og det er lige det som er tilfældet her
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Så må jeg bare have været heldig!
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Har bruge SHOP USA en enkelt gang. Og det gik også problemfrit. Dog synes jeg pakken var meget lang tid under vejs. Men den kom da frem efter ca 3 uger.
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af KasperT »

Har også brugt ShopUSA. Synes fragtprisen var svær at gennemskue helt. Og fragten/tolden blev ret dyr synes jeg. Så min erfaring er at man skal gange den amerikanske pris med 2 i nogle tilfælde.
/Kasper

Website: Reef App
balder
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
11
Postnummer: 3210 Vejby
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af balder »

Hey Erik har købt alle mine akvarie bøger i Politikens boghus .. Også de udenlandske bla borneman og shimik..men godt nok ik brugte, de bestiller gerne hjem og finder stort set altid dem jeg søger . Bare spørg efter Kristina hun er meget hjælpsom ..
PS så støtter man også de danske boghandlere som har det lidt hårdt...
Vh morten
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af mchr »

findes bøgerne ikke på amazon.co.uk eller amazon.de?
der har jeg tit held med at finde de bøger jeg leder efter
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Tak for alle de fine indlæg og for de erfaringer i deler.
Jeg regner med at jeg også prøver shopusa.com. Det ser ud til at være en farbar vej.

Jeg vil lige kommentere på de enkelte indlæg, da der er flere gode forslag.

@Pertersoe Dejligt at høre, at det går fint med at handle med dem.

@ Anders GS Du har sikkert ikke haft et specielt held, da du fik din uden problemer.
Jeg har også købt én bog på Amazon.com uden problemer. Men den kom fra universitetet på Havaii, eller deres forlag, så vidt jeg husker. Og så er det nemt.

@Ryom Det med tiden er afhængigt af, hvor hurtigt den forretning du handler med sender varen til Shopusa. De kan jo ikke sende den videre før de har den.
De samler ikke sammen så de har en tilpas stor sending, før de ryger til EU. De sender mellem 3-5 tons om ugen herover.

@Carsten Det er én brugt og to spritnye bøger. Men det er rigtigt, at det ikke er varer som Amazon har stående på deres hylder. De befinder sig hos sælgeren og det er nogle af dem, som ikke vil sende ud af USA. De brugte varer er typisk dem som ikke sendes ud af USA.

@KasperT Enig, det kan være svært at gennemskue prisen, men der er en beregner på hjemmesiden. Feks så kommer bøger for 1.650,00 Dkr. til at løbe op i godt 2.600,00 alt incl.

@Balder Det ville jeg også gerne, men det går kun hvis bøgerne stadig er på forlaget. Er de udgåede, så er det svært for en forhandler herhjemme.
Jeg handler meget hos vores lokale boghandler (har næsten guldkort, de sætter automatisk bøger til side til mig, som de ved har min interesse. Jeg har min egen hylde dernede).
De har skam forsøgt. De har en som hjælper dem med udenlandske bøger, men som nævnt ovenfor, så kan de kun hjælpe med bøger som står hos forlaget. Borneman og Shimeks bøger er sikkert lavet i flere oplag og er derfor stadig på forlagets hylder.

@Mchr Det er prøvet. Den brugte bog løb op i over 10.000,00 hos Amazon Uk og hos Amazon.De findes den slet ikke. Amerikanske bøger ser generelt ud til at være dyrere der.

Den litteratur som vi/jeg kigger på, betegnes nok som special - eller faglitteratur. Nogle af dem, som den brugte jeg skal have, er nok i kategorien rarietet/samler/nørd bøger.
Og så er de svære at finde. Så amazon eller ebay er nok den mest anvendte vej til at få disse.
Lidt i parantes og som et ekstra clou kan nævnes, at en af bøgerne jeg søgte på - kommer fra Japan. Så må vi se hvordan de klarer den.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

Prøv at tjekke abebooks.com - det er et netværk for antikvariater (og forlag). Jeg har flere gange fået både nye og fine brugte bøger hjem fra USA (uden moms og told). Nogle gange tager det kun et par dage :y
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

nbd skrev:Prøv at tjekke abebooks.com - det er et netværk for antikvariater (og forlag). Jeg har flere gange fået både nye og fine brugte bøger hjem fra USA (uden moms og told). Nogle gange tager det kun et par dage :y
Det var et godt forslag, det vil jeg prøve at tjekke.

Erik

Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

crazy seahorse skrev:
nbd skrev:Prøv at tjekke abebooks.com - det er et netværk for antikvariater (og forlag). Jeg har flere gange fået både nye og fine brugte bøger hjem fra USA (uden moms og told). Nogle gange tager det kun et par dage :y
Det var et godt forslag, det vil jeg prøve at tjekke.

Erik
Den ser spændende ud. Nu har jeg prøvet den brugte bog jeg søger og de har den i mange eksemplarer.
Du har prøvet den skriver du, ingen problemer?

Hvis de nu ikke vil sende den ud af USA, så kunne man vel bruge shopusa, mon ikke?

Erik

Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

Jeg har ingen dårlige oplevelser med abebooks.com. abebooks.com formidler blot forhandlernes bøger, akkurat som amazon.com også gør med brugte varer. Det er den enkelte forhandler, du skal tjekke for ratings fra brugere. Dem med lav vurdering vil jeg gå udenom.

Jeg tror alle forhandlere sender internationalt.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"