...skylle levende sten i ferskvand...?
altså jeg sloges lidt med diverse ting i mit saltvand, derfor har jeg lige et spørgsmål...
Jeg bøvler lidt med nitrat, hvis jeg tror er et resultat af overfodring, hvilket også har givet en del grønne alger, dem kæmper jeg med, og tror da også jeg vinder, da jeg har investeret i et osmose anlæg og skåret meget ned på fodringen.
Det andet problem er bobbelalger, derfor spør jeg jer, om jeg må liste de levende sten op, og give dem en let skyller under den kolde hane, da det ville kunne fjerne bobbelalgerne, og nok også nogle af de grønne alger... må man det?
Må man godt...
Jeg havde en lille sten med meget lidt bobelalger på og den fik en tur under den varme hane og blev renset med en børste efter jeg havde nulleret algerne af uden de gik i stykker.
Det er nu 2 måndere siden og jeg har ikke kunne måle noget eller kunne se noget der har taget skade.
Jeg har ikke haft alger siden.
steen
Det er nu 2 måndere siden og jeg har ikke kunne måle noget eller kunne se noget der har taget skade.
Jeg har ikke haft alger siden.
steen
- Ronny
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 6430 Nordborg
- Geografisk sted: Nordborg, Danmark
- Kontakt:
du risikerer at de gode bakterier i stenene tager skade. Et kort bad burde dog ikke skade voldsomt.
mvh
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.
Ronny Madsen
720 liter(160X75X60), 325 liter sump, 2X400 watt HQI 14.000 K + 2x80 watt T5. 8400 l/t retur samt 55000 L/t cirkulation, Profilux styring/dosering, Aquamedic TurboFlotor 5000, 100 mg/t Ozon, Kalkreaktor, Rowaphosfilter, Klimaanlæg.