køb af silicat filter?

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

køb af silicat filter?

Indlæg af Anders månsson »

hej drenge og den pige :D
Jeg skal måske ud og købe et silicat filter! Jeg kan ikke tysk, så det eneste filter jeg kan læse om, er det de har i akvarieudstyr!
http://www.akvarieudstyr.dk/database/vi ... uktID=9133

Jeg ved at flere har købt igennem de tyske butikker. Hvilke produkter har I købt og hvorfor har I lige valgt dette produkt fremfor andre?

Jeg håber I endnu engang gider hjælpe mig med at vælge det rette...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg har dette her:
http://www.aquapro2000.de/Filtertechnik ... aebf3a2f8f
Fungerer perfekt, og så er prisen jo langt under hvad akvarieudstyr vil have for et langt mindre filter.
Hvis du bestiller det, så køb lige en liter eller 2 af harpisken med, for det skal jo skiftes med tiden.
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

det ser jo rigtig godt ud! :D
Jeg forsøgte lige for jeg postede tråden her, at komme ind på deres hjemmeside, men det ville min firewall sgu ikke gå med til!
Der stå ikke om hvor tit mediet skal skiftes, udover at det bruger 1,2 liter, hvilket, somjeg kan se det er lidt surt da refill poserne er på en 1000ml! :TH
Brugeravatar
Jalockin
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
18
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Helsinge

Indlæg af Jalockin »

skal man bruge et osmoseanlæg til et silicat filter eller kan man nøjes med silicatfilteret ?
nu læste jeg jo lige at silicat filtret fjerne både nitrat, phosphat og silicat.
360L under planlægning
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

jeg har hele tiden troet at silicat blev fjernet en smule af osmoseanlægget og så ved at køre med Rowa phos i spne, at det skulle kunne gøre det... det var så en fejl fra min side. lidt som at tage fejl af Kim Larsen og Michael Jackson!

Carsten: Jeg har købt en high power pumpe til mit osmose anlæg. Det gør at jeg laver 450L i døgnet og trykket er ca 6 bar. vil du mene det er et problem?

Du skal sætte silicat filteret sammen med dit osmose anlæg!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Anders månsson skrev:det ser jo rigtig godt ud! :D
Jeg forsøgte lige for jeg postede tråden her, at komme ind på deres hjemmeside, men det ville min firewall sgu ikke gå med til!
Der stå ikke om hvor tit mediet skal skiftes, udover at det bruger 1,2 liter, hvilket, somjeg kan se det er lidt surt da refill poserne er på en 1000ml! :TH
Det er heller ikke til at sige hvor mange liter vand der kan løbe genem inden det skal skiftes. Det kommer helt an på hvor effektivt dit osmosefilter er, samt naturligtvis indholdet af stoffer som filteret ikke fanger.
uden at kende den præcise grund til at han sælger harpiksen i 1 liter istedet for 1,2. Det som han sælger løst er noget han tilsyneladende selv vejer af. Og der er jo ingen der siger at man kun kan bruge harpiksen i det filter. Der er mange andre muligheder for at bruge det.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Anders månsson skrev:
Carsten: Jeg har købt en high power pumpe til mit osmose anlæg. Det gør at jeg laver 450L i døgnet og trykket er ca 6 bar. vil du mene det er et problem?
Det kan jeg ikke sige noget om, men umiddelbart tror jeg det ikke.
Ferskvandfolk, bruger jo også den harpiks "ren". og 450 liter i døgnet
giver jo kun 19 liter i timen.
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

ja det er sgu dejligt med den fart på sit osmoseanlæg :D ! fandt du ud af om highpower pumpen var det der skulle til for at du kunne køre det (over loftet tror jeg det var :idea: ) på dit akvarie

Carsten: Jeg kunne bare ikke se hverken hos forhanlder eller producent, at der stod nogle særlige spefikationer om hvormange liter eller hvor tit det skulle skiftes. Det kunne være du kunne se i din manual.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Anders månsson skrev:ja det er sgu dejligt med den fart på sit osmoseanlæg :D ! fandt du ud af om highpower pumpen var det der skulle til for at du kunne køre det (over loftet tror jeg det var :idea: ) på dit akvarie

Carsten: Jeg kunne bare ikke se hverken hos forhanlder eller producent, at der stod nogle særlige spefikationer om hvormange liter eller hvor tit det skulle skiftes. Det kunne være du kunne se i din manual.
Nej jeg har ikke haft tid til at kontakte dig, for en afprøvning.

Der er heller ingen specificationer, på hvor meget vand det kan kan klare, for det kommer helt an på hvilke værdier vandet har når det løber ind gennem filteret, men det er MANGE, når det kommer fra et osmoseanlæg. Mediet skal skiftes når det bliver chokladefarvet/sort

Manual??? Hvilken manual :D
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

så må jeg jo i første omgamg måle min silicat!
Du melder bare ud, hvis du stadig er interesset i at prøve køre med lang slange! jeg er hjemme for det meste da jeg er på barsel til januar! Men jeg bor lige ved damhussøen og jeg ved at folk der bor heromkrig brokker sig over højt silcat i vandet og nej det er ikke min nabo men alndre slatvands nørder!
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Det er jo ikke kun silicat filteret tager, men alt det som er smuttet gennem filteret. Så i princippet har vandet en Ms på 0 efter silicat filteret.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Jeg bruger også Aqualight AL1'eren fra aquapro2000 - virker glimrende !
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"