VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Nogle der kan krydstjekke?
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Ballerup
Nogle der kan krydstjekke?
Jeg er begyndt at døje lidt med nogle brune trådalger, men følgende værdier ser fornuftige ud.
Mg: 1470
Ca: 485 (Lettere høj)
KH: 10-11
Po4: Ikke læsbar - 0?
No3: <0,02
Jeg tester med Salifert, er der nogle herinde der vil lave et krydstjek, eller er der nogle der har en idé til hvorfor jeg pludselig døjer med de lange "fine" trådalger.
Til historien, skal der lydes at der lige har været en ordentlig oprydning og omrokering af hele akvariet i sidste uge. Målingerne er dog lavet efterfølgende.
Mg: 1470
Ca: 485 (Lettere høj)
KH: 10-11
Po4: Ikke læsbar - 0?
No3: <0,02
Jeg tester med Salifert, er der nogle herinde der vil lave et krydstjek, eller er der nogle der har en idé til hvorfor jeg pludselig døjer med de lange "fine" trådalger.
Til historien, skal der lydes at der lige har været en ordentlig oprydning og omrokering af hele akvariet i sidste uge. Målingerne er dog lavet efterfølgende.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Nogle der kan krydstjekke?
Dit fosfat indhold, kan du godt regne med et noget helt andet end 0.
Saltiferts testsæt til fosfat er totalt spild af penge. Det eneste du kan kontrollere med det er om der er vand i akvariet.
Få en til at lave en test med enten et Rowa sæt(hvis flere har det) eller Hanna
Saltiferts testsæt til fosfat er totalt spild af penge. Det eneste du kan kontrollere med det er om der er vand i akvariet.
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Tænkte nok det var der skoen trykkede... Forstår sgu´d ikke hvorfor man sælger sådan noget, og ikke vejleder i at købe noget andet. Når men jeg må se om der er en der kan tjekke Po4 så.Carsten skrev:Dit fosfat indhold, kan du godt regne med et noget helt andet end 0.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det er da heller ikke forbudt at checke hvad vi andre har af oplevelser med det, inden pengene spildesDanielXavier skrev:Tænkte nok det var der skoen trykkede... Forstår sgu´d ikke hvorfor man sælger sådan noget, og ikke vejleder i at købe noget andet. Når men jeg må se om der er en der kan tjekke Po4 så.Carsten skrev:Dit fosfat indhold, kan du godt regne med et noget helt andet end 0.
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Nej, men jeg tænker nu ikke over at spørge herinde hvad i alle sammen køber, inden jeg i butikken skal købe de gængse testsæt. Regner bestemt med at man har mindst samme ekspertise hvis man desideret har en butik kun til salt.
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Salifert er jo fint nok hvis man har rigtig meget fosfat 

Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Hahaha...Kasper j. skrev:Salifert er jo fint nok hvis man har rigtig meget fosfat

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hvis du havde fuldt bare en lille smule med i de forskellige tråde, ville du have set det forlængstDanielXavier skrev:Nej, men jeg tænker nu ikke over at spørge herinde hvad i alle sammen køber, inden jeg i butikken skal købe de gængse testsæt. Regner bestemt med at man har mindst samme ekspertise hvis man desideret har en butik kun til salt.
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Jeg har altså andet at bruge min tid på Carsten. Jeg søger først problemløsningen, når jeg står i problemet.Carsten skrev:Hvis du havde fuldt bare en lille smule med i de forskellige tråde, ville du have set det forlængstDanielXavier skrev:Nej, men jeg tænker nu ikke over at spørge herinde hvad i alle sammen køber, inden jeg i butikken skal købe de gængse testsæt. Regner bestemt med at man har mindst samme ekspertise hvis man desideret har en butik kun til salt.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2900 Hellerup
- Saltvand siden?: 2014
Hvorfor ender en hel del diskussioner med en dårlig stemning. Jeg må sige, at en del af jer garvede gutter har det med at tale ned til os andre fritidshobbister. Vi stiller spørgsmål herinde for at få hjælpe, ikke for at blive opdraget. Jeg har lige set samme tone, i en anden tråd fra idag.
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Men det er jo blevet nævnt over 100 gange at man skal købe et dyrt kvalitetstestsæt, hvis man vil have en troværdig måling. Hanna og rowa er vejen frem. Det nye Nyos fosfat testsæt ligner rowa's det gamle rigtig meget.Casper T. skrev:Hvorfor ender en hel del diskussioner med en dårlig stemning. Jeg må sige, at en del af jer garvede gutter har det med at tale ned til os andre fritidshobbister. Vi stiller spørgsmål herinde for at få hjælpe, ikke for at blive opdraget. Jeg har lige set samme tone, i en anden tråd fra idag.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2900 Hellerup
- Saltvand siden?: 2014
Men som Daniel skriver, sider man jo ikke nødvendigvis og slår alt op inden man køber det, og nogen gange ender man så op med at købe noget skidt. Der er heller ikke noget i vejen med at gøre opmærksom på tingene, det er bare nogen gange måden det gøres på. Og jeg ved, at jeg ikke er den eneste der synes at tonen, kan være lige skarp nok uden grund.
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Casper T. skrev:Men som Daniel skriver, sider man jo ikke nødvendigvis og slår alt op inden man køber det, og nogen gange ender man så op med at købe noget skidt. Der er heller ikke noget i vejen med at gøre opmærksom på tingene, det er bare nogen gange måden det gøres på. Og jeg ved, at jeg ikke er den eneste der synes at tonen, kan være lige skarp nok uden grund.
Jeg ved ikke hvor ny du er herinde. Men det er en lukket gruppe af ekstrem-"opdragende" mennesker. Dem lærer man at tage pædagogisk hensyn til

-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Casper T. skrev:Hvorfor ender en hel del diskussioner med en dårlig stemning. Jeg må sige, at en del af jer garvede gutter har det med at tale ned til os andre fritidshobbister. Vi stiller spørgsmål herinde for at få hjælpe, ikke for at blive opdraget. Jeg har lige set samme tone, i en anden tråd fra idag.

-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Kasper j. skrev:Men det er jo blevet nævnt over 100 gange at man skal købe et dyrt kvalitetstestsæt, hvis man vil have en troværdig måling. Hanna og rowa er vejen frem. Det nye Nyos fosfat testsæt ligner rowa's det gamle rigtig meget.Casper T. skrev:Hvorfor ender en hel del diskussioner med en dårlig stemning. Jeg må sige, at en del af jer garvede gutter har det med at tale ned til os andre fritidshobbister. Vi stiller spørgsmål herinde for at få hjælpe, ikke for at blive opdraget. Jeg har lige set samme tone, i en anden tråd fra idag.
Skal man nu se positivt på det Kasper og Carsten, så må i huske på at, når der er folk som jeg og andre der køber dårligt udstyr hos vores alles forhandlere, ja så er vi jo med til at holde liv i saltvandsforretningerne, så både de kloge, og de "mindre" kloge altid har en forretning at gå til. Derfor bør i nærmest takke os, for at holde liv i jeres hobby, og holde priserne nede.
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
DanielXavier skrev:Casper T. skrev:Men som Daniel skriver, sider man jo ikke nødvendigvis og slår alt op inden man køber det, og nogen gange ender man så op med at købe noget skidt. Der er heller ikke noget i vejen med at gøre opmærksom på tingene, det er bare nogen gange måden det gøres på. Og jeg ved, at jeg ikke er den eneste der synes at tonen, kan være lige skarp nok uden grund.
Jeg ved ikke hvor ny du er herinde. Men det er en lukket gruppe af ekstrem-"opdragende" mennesker. Dem lærer man at tage pædagogisk hensyn tilDer snakkes meget grimt til folk herinde.. Men en eller anden dag, så er vi de garvede, og de andre grå og døde. Til den tid, må vi snakke pænt til folk. Det fortjener de fleste.

- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
TAK.DanielXavier skrev:Kasper j. skrev:Men det er jo blevet nævnt over 100 gange at man skal købe et dyrt kvalitetstestsæt, hvis man vil have en troværdig måling. Hanna og rowa er vejen frem. Det nye Nyos fosfat testsæt ligner rowa's det gamle rigtig meget.Casper T. skrev:Hvorfor ender en hel del diskussioner med en dårlig stemning. Jeg må sige, at en del af jer garvede gutter har det med at tale ned til os andre fritidshobbister. Vi stiller spørgsmål herinde for at få hjælpe, ikke for at blive opdraget. Jeg har lige set samme tone, i en anden tråd fra idag.
Skal man nu se positivt på det Kasper og Carsten, så må i huske på at, når der er folk som jeg og andre der køber dårligt udstyr hos vores alles forhandlere, ja så er vi jo med til at holde liv i saltvandsforretningerne, så både de kloge, og de "mindre" kloge altid har en forretning at gå til. Derfor bør i nærmest takke os, for at holde liv i jeres hobby, og holde priserne nede.
Ellers en anden gang så gå ind på http://www.google.com" onclick="window.open(this.href);return false; og skriv produktets navn efterfulgt af "review". Så havde du fundet denne test : " onclick="window.open(this.href);return false; Og så havde du sikkert ikke købt testsættet

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6051 Almind
- Saltvand siden?: 2013
Så kunne dem som er Forum Support lave en sticky post hvor der står "NO3, PO4, osv Testkit der duer samt gode værdier"
så ville alle blive kloge når de gik ind på siden og såvidt jeg ved i dette forum software ville en søgning på disse også kommer som top 1 hvis man søgte
men det er da bare en positiv opfordring fra en som er HELT grøn....