Jeg skal til at sætte et discus-akvarie op og vil i den forbindelse lige høre om der er nogle her på forum som har nogen erfaring med disse. Jeg har ikke selv nogen erfaring med discus eller for dens sags vedkomne ikke den store erfaring generelt med ferskvand.
Men jeg har i dag modtaget akvariet som har følgende mål: 160 x 70 x 50. Jeg har boret 3 huller da jeg vil have overløb og sump på akvariet (så kan det også nemt laves til saltvand hvis dette ønskes senere). Sumpen bliver et klassisk 250 liter på 100 x 50 x 50 og skal laves som et form for bio-filter uden dog helt at have besluttet mig præcis hvordan dette skal laves. Ydermere har jeg besluttet at belysningen skal være mine nuværende lamper over mit saltvandsakvarie altså PS Black Python 160w. Jeg har faktisk 3 af disse lamper men vil kun bruge 2 da jeg gerne vil have nogle mere mørke områder i akvariet hvor fisk kan trække hen og få ro.
Men som skrevet tidligere vil jeg bare høre om der sidder nogle derude med erfaring med hold af discus-fisk, hvis ja kom gerne med nogle guldkorn

God aften