Hvis du vil ha en annemone. Så kan det sagtens lade sig gøre, du skal bestemt ikke lade dig afskrække af at folk siger : det har jeg prøvet og det kan ik lade sig gøre.! Du skal bare sætte dig lidt ind i hvad den kræver af
cirkulation lys osv. Og så være forberedt på det som folk siger, nemlig at den vælter rundt i akvariet indtil den har fundet sig en god plads. Og så skal nogen fodres mere end andre. Mht til pumperne så har jeg selv haft succes med at lave "sokker" ud af filtersvamp, som så trækkes over pumpens indsug i den periode hvor annemonen vælter rundt. Så slipper du for at den blir makkuleret igennem din pumpe. Og jeg har sg aldrig mistet nogle
koraller fordi en annemone har svævet ind over dem, så det er vidst kun hvis den sætter sig fast på dem at de kan kradse af.?
Nogle annemoner deler sig i akvariet og breder sig meget, det er selvfølgelig en ide at finde ud af hvilke der gør det. Jeg mener at Flemming fra
Koral farmen har en som gør dette, og også Passex fra Næstved.
Og når først din annemone har fundet sig til rette og dine klovne har fundet ud af at gå i den, så vil du ikke fortryde det.!