w00tifrutti skrev:Jeg læste for nyligt om et par der var 35 eller 37 år.

Det er ret sjældent dyr bliver ældre i fangeskab end i naturenTykki skrev:De bør da blive meget ældre i fangenskab. Ingen predetore, og hvis de er heldige dumper der foder lige ned i knolden på dem.
 gennemsnitsleve alderen er måske nok højere i fangeskab, men betyder ikke de bliver ældre
 gennemsnitsleve alderen er måske nok højere i fangeskab, men betyder ikke de bliver ældre  skal dog ikke kunne sige om dette er tilfældet for klovnefisk, men sådan er det generelt for mange dyr.
 skal dog ikke kunne sige om dette er tilfældet for klovnefisk, men sådan er det generelt for mange dyr.

Den undervisning jeg har haft på gymnasiet ^^ men det er jo selvfølgelig kun hvis man tænker på de dør en naturlig dødTykki skrev:Hvad bygger du det på? Rene gæt, eller faktisk viden? Min påstand bygger ikke på en skid andet end gætteri. Mvh Dan
 og vi går ud fra de lever i de rigtige omgivelser, altså det vil sige de har de optimale forhold, så de ikke dør af sult fx.
 og vi går ud fra de lever i de rigtige omgivelser, altså det vil sige de har de optimale forhold, så de ikke dør af sult fx. 

der går nu mange rygter om koier på den alder (jeg holder selv koi fisk). Men det er fordi det er en "hellig" fisk i japansk historie, man mente også hvis de sprang op for enden af et vandfald blev det til en drage (dem de tosser rundt med i gaderne dernede engang imellemPoulD skrev:Perculaerne Harold and Maude lever efter sigende lykkeligt efter 34 år i fangenskab: http://69.39.232.66/~heartwor/haroldandmaude.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Der findes vist Koi fisk på farme i Japan som er over 200 år gamle.
PS: Nogen der har smagt klovnfisk? De smager godt nok sjovt
 ) så kan være de usandsynlige leve alder kommer fra nogle af de fantastiske historier om koier
 ) så kan være de usandsynlige leve alder kommer fra nogle af de fantastiske historier om koier  

Yup, jeg var heller ikke helt stolt ved denTykki skrev:Var den over 24 år gammel Poul?

Tror det er en helt anden slags klovne Peder skriver omMichael87dk skrev:Min filosofi siger mig bare at der er mere stress for en fisk i fangeskab end i naturen. Mennesker hunde katte børn osv. Der går forbi. Roder i akvariet og alt mulig andet tænkeligt.
Peder ikke for at være træls og skeptisk men kan du bevise at klovnfisken her på siden er så gammel? Ellers vil jeg gerne have lov at tvivle. Sys bare det lyder utroligt.

Søg og du skal finde...MoG skrev:Det lyder da virkelig som noget der kunne være spændende at se billeder af!!!