Jeg har kigget en del akvarier herinde og der sidder powerheads'ne bagerst eller i enden af akvarierne, men i langt hovedparten af akvarierne ret synligt og de er jo ikke lige de kønneste.
Er der nogen grund hertil?
Jeg overvejer at sætte mine helt ude med forruden og lave en plade der dækker de øverste 10 cm af vandsøjlen.
Denne plade, skal selvfølgelig kunne flyttes så det er muligt at se overfladen og især fiskene under fodring.
Spørgsmålet er som om reff'et vil have skade af den mere direkte vandstrøm eller ej?
Placering af powerheads?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aalborg
- BatLuder
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Hvis vandet strømmer direkte og kraftigt ind i sten eller lignende, kommer der ofte en del brunalger netop der. Og det er forskelligt hvor meget bevægelse koraller gerne vil have. Men jeg tvivler på at der er mange koraller der kan klare en meget direkte strøm fra en pumpe. Men det kommer jo helt an på hvor langt du har fra forruden og hen til stenopsætningen. Men under alle omstændigheder synes jeg at det er synd at dække 10 cm af udsynet...
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Aalborg
Det lyder meget rigtigt(dit tankespil)
Du kan have ret i at det ville være synd, men på den anden siden syntes jeg også det er synd, at have et flot rev med kæmpe powerheads i.
Jeg har tænkt mig at bruge tunzes streams, det er noget med at vandstrømmen på disse er lidt mere indirekte og så må vi se hvordan det kommer til at gå.
tak for svaret
Du kan have ret i at det ville være synd, men på den anden siden syntes jeg også det er synd, at have et flot rev med kæmpe powerheads i.
Jeg har tænkt mig at bruge tunzes streams, det er noget med at vandstrømmen på disse er lidt mere indirekte og så må vi se hvordan det kommer til at gå.
tak for svaret