Jeg har en interpet t5 power compact 2*36 W twin starter, men det er selvfølgelig ikke nok til mit 200 L Akvarie.
Spørgsmålet er om jeg skal suplere op med en interpet t5 power compact 2*55 W twinstarter eller et grundarmratur med 2*39 W t5??
Hvad synes i?
Der er jo lige den detalje at T5 kompakt er 2 rør sat klods op af hinanden, det må medføre at der kommer mindre udstrålet lys end fra et almindeligt T5 rør på samme effekt da en del af røret er blokeret af det andet rør. Hvor meget mindre ved jeg så ikke.
Chris2500DK skrev:Der er jo lige den detalje at T5 kompakt er 2 rør sat klods op af hinanden, det må medføre at der kommer mindre udstrålet lys end fra et almindeligt T5 rør på samme effekt da en del af røret er blokeret af det andet rør. Hvor meget mindre ved jeg så ikke.
Det tror jeg blot er et spørgsmål om at vælge de rette reflektorer.
ville også selv mene at det er et spørgsmål om watt der gør forskellen...
Hvad er egentlig det billigste i kan finde en 150 w HQI til? jeg til ca. 2100 kr.
søvnig skrev:ville også selv mene at det er et spørgsmål om watt der gør forskellen...
Hvad er egentlig det billigste i kan finde en 150 w HQI til? jeg til ca. 2100 kr.
Vh.
Søvnig
Hvis det må være brugt, ses de ofte til omk. 1000 kr. Jeg købte mine to 150 W. lamper til 750 kr. stk. her inde.
Hvis det må være brugt, ses de ofte til omk. 1000 kr. Jeg købte mine to 150 W. lamper til 750 kr. stk. her inde.
lige for at få noget på det ren, køre du da stadig med 2 gange 250 w ik Mads
Jo, jeg kører med 2 stk. 250 W. (og overvejer at opgradere dem). De to 150 W. havde jeg en overgang, da jeg gik væk fra udelukkende at køre med T5. De to 150 W. lamper er siden hen solgt igen også til omk. 750,- stk.
Nej, men grunden til at skorstenene på kraftværkerne er så høje, er fordi, at så kommer al røgen over til svenskerne med vestenvinden. For at få fjernet al den røg, er det noget med at der skal bruges kalk, men da der ikke er kalk i sverige, bliver de nødt til at købe kalk af danskerne, for at få fjernet danskernes røg.
Nej, men grunden til at skorstenene på kraftværkerne er så høje, er fordi, at så kommer al røgen over til svenskerne med vestenvinden. For at få fjernet al den røg, er det noget med at der skal bruges kalk, men da der ikke er kalk i sverige, bliver de nødt til at købe kalk af danskerne, for at få fjernet danskernes røg.
Jeg har været på sådan noget intro-halløj om at spare på energien, på det lokale el-/varmeværk, hvor der blev holdt foredrag om det. Der blev selvfølgelig talt om alt muligt andet, men lige dette kan jeg da huske, for det er da vær at huske på