Nu da i har set korallen skal i da også se fisken !
Vedhæftede filer
1.jpg (68.4 KiB) Vist 4047 gange
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Når jeg fodrer mine mandariner, så slukker jeg alt cirkulation inkl returpumpe. Så hælder jeg en opblødt terning artemia ned i det hjørne hvor de plejer at opholde sig. Og så får de 30-45 minutter uden cirkulation til at æde alt det de kan nå.
Det er bestemt ikke en perfekt metode at gøre det på, idet man er nødt til at slukke returpumpen, men det har virket ret godt for mig på trods af besværet.
Jeg var også en af de heldige/grådige (eller en af dem der gad og stå fire timer i kulden) Jeg fik et par paletkiruger, en kejser, hvidbrystet-kirug, en reje, sandsøstjerner, en hugofisk, en lsd-fisk, salt, kalk, en lille læderkoral og ikke mindst HQI-pære til én krone
Jeg købte en hel del som det kan ses tidligere i denne tråd, men har også mistet en del af det igen efter kort tid. Disse er væk:
2 stk. ildhale goby
1 stk. danebrogsreje
6 stk. kauderni
2 stk. fløjls klovn
1 stk. anthias
alt andet stortrives. Er der andre af jer der har mistet noget?
Og også jeg fik et homopar mandarin, men det har vi jo før hørt om i denne tråd *G*
Ganske kort: Granulatfoder i et olivenglas.
Det smalle glas lægges på bunden af akv, og de andre fisk kan ikke få fat i foderet, så mandarinerne har fred til at spise.
Simpelt, men ret genialt.
tththomsen - Jo det skulle man da syntes, hvor længe har du prøvet ?
Jason - Ja det har jeg og den vokser godt men er blevet lidt mere mørk i farven, men stadig flot. Og så er det nok den koral jeg har som viser det største polypper hele dagen lang
Jason skrev:Den må vi se et billede af en dag du får tid til det
Den står desværre lidt skidt til billeder da andet er vokset hen forbi men her er da et forsøg Som det ses er den blevet lidt mere lime grøn i det men er stadig flot syntes jeg. Og så vokser den også udemærket.