problemer med at instille min schuran jetstream 1 reaktor
-
- Kejser fisk
- Reactions: 0
- 15
- Postnummer: 4040 Jyllinge
- Saltvand siden?: 2009
problemer med at instille min schuran jetstream 1 reaktor
hej
har lige pluslig fået problemer med min reaktor efter jeg har skruget op for co2en
så der kommer lust i toppen af reaktoren også falder trygget på udgangs vandet.
styre min reaktor med ph prope og magnetventil og ghl computer
ph er sat lige nu til 6.33. da jeg har svært ved og holde vadierne.
medie arm +groft koralgrus+ rent magnesium medie.
størelse akvarie 750. godt fyldt med koraller
spørgsmål 1 er det ok og sætte hane på udgangs vand ? på en schuran jetstream 1
eller skal det det styres af en hane hvor den suger vand ind ?
2 sætte tryg på med en slange oppe i hode akvaret på indgangs vand eller sætte en pumpe på indgangs vand ?
3 må der være hvid skummende fuft i toppen 0.5 til 1-2 cm i toppen ?
søger gerne svar fra folk der selv har eller har haft en schuran jetstream 1
som ved lige hvorden model virker
mvh per
har lige pluslig fået problemer med min reaktor efter jeg har skruget op for co2en
så der kommer lust i toppen af reaktoren også falder trygget på udgangs vandet.
styre min reaktor med ph prope og magnetventil og ghl computer
ph er sat lige nu til 6.33. da jeg har svært ved og holde vadierne.
medie arm +groft koralgrus+ rent magnesium medie.
størelse akvarie 750. godt fyldt med koraller
spørgsmål 1 er det ok og sætte hane på udgangs vand ? på en schuran jetstream 1
eller skal det det styres af en hane hvor den suger vand ind ?
2 sætte tryg på med en slange oppe i hode akvaret på indgangs vand eller sætte en pumpe på indgangs vand ?
3 må der være hvid skummende fuft i toppen 0.5 til 1-2 cm i toppen ?
søger gerne svar fra folk der selv har eller har haft en schuran jetstream 1
som ved lige hvorden model virker
mvh per
-
- Kejser fisk
- 15
Re: problemer med at instille min schuran jetstream 1 reakto
Billed af hvor mange koraller reaktoren skal levere til
-
- Kejser fisk
- 15
Slet ingen der har afaring med så en reaktor ?
- StarF
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
1: nej du må aldrig sætte hane på udgangs vandet, da reactoren ikke holder til "tryk"
3: der må helst ikke være "tryk" i reactoren, så fungere den ikke rodenligt. Hvis det samler sig co2 i toppen, så lydder det som om recirkuleringen ikke virker ordenligt? prøv at tjek om der sidder noget grus i studsen der går til slangen, eller om slangen er stoppet med snask. Hvis dette sker, vil co2én ikke blive genbrugt, og derved samle sig i toppen, der ud over holder reactoren op med at fungere ordenligt.
Hvordan føder du den nu? denne type reactor køre bedst via en føde pumpe, jeg vil anbefale en iks varie blue 2. Jeg har selv prøvet at køre den via retur pumpe, og dette fungere bare ikke ordenligt af en eller anden grund. Den samme erfaring har utallige andre, så føder du den via retur pumpe, så prøv at sæt den til at blive styret af en iks varie blue 2.. er den for dyr så købe en aquamedic sp 1500. men være forbedredt på den kun holder et års tid, ved konstant brug.
ps. en anden løsning på problemet er vel bare vi er nogle stykker der kommer forbi med en knivtang
3: der må helst ikke være "tryk" i reactoren, så fungere den ikke rodenligt. Hvis det samler sig co2 i toppen, så lydder det som om recirkuleringen ikke virker ordenligt? prøv at tjek om der sidder noget grus i studsen der går til slangen, eller om slangen er stoppet med snask. Hvis dette sker, vil co2én ikke blive genbrugt, og derved samle sig i toppen, der ud over holder reactoren op med at fungere ordenligt.
Hvordan føder du den nu? denne type reactor køre bedst via en føde pumpe, jeg vil anbefale en iks varie blue 2. Jeg har selv prøvet at køre den via retur pumpe, og dette fungere bare ikke ordenligt af en eller anden grund. Den samme erfaring har utallige andre, så føder du den via retur pumpe, så prøv at sæt den til at blive styret af en iks varie blue 2.. er den for dyr så købe en aquamedic sp 1500. men være forbedredt på den kun holder et års tid, ved konstant brug.
ps. en anden løsning på problemet er vel bare vi er nogle stykker der kommer forbi med en knivtang

-
- Kejser fisk
- 15
Jeg føder den med en slange oppe i akvariet så bruger hæveret effekten. Hvor meget vand må der komme ud på udgangs slangen ? Har hørt der maks må komme 150. Ml i minuttet så har drosler den ned til 150. Ml i minuttet og har drosler den på indgangs slangen. Hensyn til tilstopning i slanger studser eller linene. Har jeg renset alt og blæst luft i gennem Helle huller og skiftet alle slanger. Det eneste jeg ikke har gjort er at afkalke selve pumpen. Det får jeg gjort snart. Må indrømme at jeg har haft sat hane på udgangs vandet da jeg trodset det ville få luften ud. Men det har jeg eneret så nu der ingen hane på udgangs vandet. Er der nogen grænse for hvor lav en ph man kan køre ?
- StarF
- Rev haj
- 18
prøv at smid den på en føde pumpe, den køre generalt bedre sådan. Men jeg ved ikke om det vil løse dit problem. min jet stream kørte med 150ml vand i minutet og en ph på 5.85 da mit forbrug var på sit højeste uden problemer.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions: 361
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Du havde ikke problemer med mediet?StarF skrev:prøv at smid den på en føde pumpe, den køre generalt bedre sådan. Men jeg ved ikke om det vil løse dit problem. min jet stream kørte med 150ml vand i minutet og en ph på 5.85 da mit forbrug var på sit højeste uden problemer.
Det (Arm og sikkert også lettere medier)skulle begynde at blive til mel ved en Ph på under 6,10
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- StarF
- Rev haj
- 18
jeg brugte det grove arm, det fine blev godt nok til mudder / mel, men det grove havde jeg ikke problemer med