Erfaring med Lanthium klorid

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Daniel Fossum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Høje tåstrup, 2630

Erfaring med Lanthium klorid

Indlæg af Daniel Fossum »

Lad mig hører om jeres erfaringer med LACD også kaldet lanthium klorid ?
Jeg anvender det selv, med stor succes, er bare nysgerrig efter jeres meninger, og hvordan i tilfører, og om det er i pulverform eller væske ?
Kom glad med jeres erfaring :)
Saltvandsakvarie på plus 2000 liter. Vil hellere leve af vand og brød, end at skille mig af med mit akvarie :)
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Erfaring med Lanthium klorid

Indlæg af crazy seahorse »

Der er en hel tråd omkring emnet.
Prøv at se om ikke du kan bruge noget af det.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... +Lanthanum" onclick="window.open(this.href);return false;

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Daniel Fossum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16

Jeg takker Erik, jeg kender dog ganske godt til effekten ved det. Vil bare hører om andres meninger:) og lave en evt tråd til nye brugere. Som kunne skabe lidt brugbar info..
Saltvandsakvarie på plus 2000 liter. Vil hellere leve af vand og brød, end at skille mig af med mit akvarie :)
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Daniel Fossum skrev:Jeg takker Erik, jeg kender dog ganske godt til effekten ved det. Vil bare hører om andres meninger:) og lave en evt tråd til nye brugere. Som kunne skabe lidt brugbar info..
Der er faktisk en del reaktioner og vistnok noget omsamling i tråden.
Den er på en del sider, så mon ikke der er både erfaringer og anden info?

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Daniel Fossum
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
16

Jeg vil selv læse lidt på det. Har du selv prøvet at anvende det hos dig ? jeg havde/ har stadig lidt problemer med phosphat, og må ærligt indrømme at der er smæk på det :D meget bedre end Rowa og diverse andre mærker du kan smide i dit filter. Men det skal dog gøres med omhu, da det hurtigt kan gå galt ..
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Nej, jeg har ikke anvendt det. Jeg er ikke tilhænger af at hælde noget i akvariet, hvis jeg på nogen måde kan undgå det.
Jeg bruger RowaPhos i reaktor(skift hver 4 uge) og regelmæssige vandskift ( ugentligt 6 - 7%) Det har hidtil holdt min Po4 stangen.

Et RowaPhos filter kan jeg umiddelbart fjerne igen hvis jeg ikke vil have det/har brug for det mere. Det er lidt mere bøvlet med noget man hælder i.
Som du selv er inde på, kan det hurtigt gå galt.
Jeg putter intet i mit akvarie ud over mine vandskift.

Erik

Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Der er ingen tvivl om at LaCl er effektivt! Bruger det selv i pulverform. Når det på et tidspunkt er brugt, vil jeg dog nok prøve seaklear i stedet. Det skulle eftersigende være lidt bedre. Det er i bund og grund det samme, men skulle være endnu mere effektivt så vidt jeg har forstået.
Jeg dosserer det i overløbet og har prøvet forkellige doser. Har været oppe på 10 ml dagligt for nogle måneder siden. Nu dosserer jeg 4ml hver anden/tredie dag. Har 300 reelle liter vand i mit system .

Jeg vil give Erik ret i at det er svært fjerne sådan noget som LaCl igen - kontra rowa fx. Jeg har dog taget "chancen" efter at have læst erfaringer på nettet.
Morten
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

Jeg er selv begyndt at bruge seaklear, men kun 4 dage nu. Men skriv gerne om bivirkninger hvis i gider da det tager noget tid at skulle læse den gamle tråd igennem, der er jo cirka 44 sider :-) Bare et par linjer.

Jeg har brugt det her LaCl. Skulle det ikke binde sig, eller omdanne fosfat'en som så bliver skummet ud ?
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Blot til info, så bliver lanthanum tråden som Erik linker til, lagt fast som opslag øverst i forummet (admin skal lige justere nogle indstillinger så jeg kan gøre det...)
så det vil måske være nemmest for alle at skrive videre i den, i stedet for at oprette en ny tråd om det samme? ( blot en tanke...)
Bo Engelquist Christiansen
Min akvarietråd: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 08#p864808
R.Munk
Foxface
Foxface
Reactions:
13
Postnummer: 8620 Kjellerup
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Kjellerup

Indlæg af R.Munk »

Jeg bruger Seaklear. Dosere 0,1-0,2 ml om dagen, min po4 er ikke målbar med Hanna. Jeg har 350 liter vand. Ved overdosis kan du se en udfældning, og vandet bliver mælke hvidt. Det aftager i løbet af nogle timer. Ingen bivirkninger herfra :-)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"