Sprutte ved dejong
-
- Palet kirurg
- Reactions: 0
- 14
- Postnummer: 2740 Skovlunde
- Saltvand siden?: 2011
Sprutte ved dejong
Ja nu prøver jeg sku endelig kræfter med en 8 armet. De har 2 på lager ved dejong, en octopus sp (Reef octopus) og en octopus macropus, nogen der her en ide og en begrundelse for hvilken jeg burde vælge? De anbefaler selv macropus. Ved den bliver stor, men begge er kun 10-12cm li nu. Har allerede læst alt om dem og har et helt artsakvarie klar til den, escapefree.
- Bobbe88
- Dragefisk
- 13
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2012
- Bingocaller
- Rev haj
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Re: Sprutte ved dejong
Bliver fandme konge!
Husk masser af levende foder til at starte op på
Husk masser af levende foder til at starte op på
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev haj
- Reactions: 2
- 16
- Postnummer: 4293 Dianalund
- Saltvand siden?: 2009
Jeg mener faktisk at der går en inde i klovnfisken, men ved ikke hvilken art, eller om de har i sinde at sælge den.
-
- Palet kirurg
- 14
den var desværre solgt
Jamen har en bowfront 102l stående klar til den, indstil den vokser sig for stor, så er ved at købe nyt og større 

- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions: 361
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg har haft dem af et par omgange.
Det er fornøjelige dyr med en meget stor personlighed.
De gemmer sig lidt mellem stenene, men vænner sig hurtigt til at der kommer folk forbi.
Mine var den store attraktion når vi havde gæster. Jeg ventede altid med at fodre så de kunne se med.
Og den har mange kræfter sådan en. På et tidspunkt greb den fat i det rør jeg bevægede dens reje med.
Den ville ikke nøjes med rejen men prøvede at hive røret med ned også.
Da jeg holdt fast og den ikke sådan lige kunne trække røret til sig, så smed den lige 4 arme om bag stensætningen og så hev den til.
Vi havde nær trukket det hele fra hinanden i vores kamp om det ski.. rør.
Erik
De gemmer sig lidt mellem stenene, men vænner sig hurtigt til at der kommer folk forbi.
Mine var den store attraktion når vi havde gæster. Jeg ventede altid med at fodre så de kunne se med.
Og den har mange kræfter sådan en. På et tidspunkt greb den fat i det rør jeg bevægede dens reje med.
Da jeg holdt fast og den ikke sådan lige kunne trække røret til sig, så smed den lige 4 arme om bag stensætningen og så hev den til.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Chrissy62
- Rev haj
- 15
- Postnummer: 4780 Stege
- Geografisk sted: Stege
Det er mit ultimative yndlingsakvariedyr, mens Jønners er Søheste. Vi får nok desværre ikke nogen af delene, da det kræver både artsakvarie og i tilfældet med sprutten, et temmelig stort et...crazy seahorse skrev:Jeg har haft dem af et par omgange.
Erik
Men man har jo lov til at drømme, og så håber jeg at se billeder af andre, der har dem, og fortæller gode historier. Elsker at den bare ville have røret fra dig..Skøn sprutte

Mvh
Christina Frisdahl Faurbye
Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
Christina Frisdahl Faurbye
Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions: 3
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Geografisk sted: vejle
vi overvejer at koble en extra Tænk på systemet.
Vores "hoved akvarie" er på 320 liter.
sumpen står i kælderen.
I vores underskab kunne der placeres en "mellem tank" som er overdækket, med et "vindue" ud til stuen....
men ud over udbryder genet, er der så noget man skal tænke på ? Vælter akvariet hvis den dør ? forurener den vandet meget når den laver bummelum ? osv ?
Vores "hoved akvarie" er på 320 liter.
sumpen står i kælderen.
I vores underskab kunne der placeres en "mellem tank" som er overdækket, med et "vindue" ud til stuen....
men ud over udbryder genet, er der så noget man skal tænke på ? Vælter akvariet hvis den dør ? forurener den vandet meget når den laver bummelum ? osv ?
***** ApFolmer@hotmail.com *****
- crazy seahorse
- Rev haj
- 13
De skal have noget at leve af.
Det kan give dig problemer hvis du kobler det på dit system.
Men hvis du er meget opmærksom på dine vandskift og holder øje med dine værdier har du bedre chancer ville jeg mene.
Jeg havde søheste i mit refugie, som også skal have frostfoder dagligt.
Det blev en stadig kamp mod trådalger og værdierne, som skulle holdes stramt i kort snor.
Jeg endte med at beslutte at vente med nye søheste til jeg kan lave et setup separat til dem.
Sputter spiser større foder og formodentlig mere end søheste. Mine fik 2 -3 rejer dagligt. Jeg havde dem enkeltvis, ikke samtidigt.
Mine fik frosne skalrejer som må formodes at svine mere end de mysis jeg gav mine søheste.
Erik
Det kan give dig problemer hvis du kobler det på dit system.
Men hvis du er meget opmærksom på dine vandskift og holder øje med dine værdier har du bedre chancer ville jeg mene.
Jeg havde søheste i mit refugie, som også skal have frostfoder dagligt.
Det blev en stadig kamp mod trådalger og værdierne, som skulle holdes stramt i kort snor.
Jeg endte med at beslutte at vente med nye søheste til jeg kan lave et setup separat til dem.
Sputter spiser større foder og formodentlig mere end søheste. Mine fik 2 -3 rejer dagligt. Jeg havde dem enkeltvis, ikke samtidigt.
Mine fik frosne skalrejer som må formodes at svine mere end de mysis jeg gav mine søheste.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions: 2
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Vi giver vores sprutter i Tivoli krabber, dette gøres i syltetøjsglas hvor vi skruer låget på, så den skal skrue dette af førend den for noget at spise. Dette gøres bla. For at aktivere dem.
Da de vokser utrolig hurtig skal de have et stort akvarie fra start af, vores sprutter går i 1000 liters akvarium. Dette er efter min mening et for lille akvarie når de er udvokset og de vokser hurtigt.
Husk på at de heller ikke lever særlig lang tid samt alt i akvariet skal side meget fast da den ellers flytter rundt på alt indholdet, og ja de er helt utrolig stærke faktisk i en grad som kommer meget bag på en.
Da de vokser utrolig hurtig skal de have et stort akvarie fra start af, vores sprutter går i 1000 liters akvarium. Dette er efter min mening et for lille akvarie når de er udvokset og de vokser hurtigt.
Husk på at de heller ikke lever særlig lang tid samt alt i akvariet skal side meget fast da den ellers flytter rundt på alt indholdet, og ja de er helt utrolig stærke faktisk i en grad som kommer meget bag på en.
- crazy seahorse
- Rev haj
- 13
Enig.Lord Mike skrev:Vi giver vores sprutter i Tivoli krabber, dette gøres i syltetøjsglas hvor vi skruer låget på, så den skal skrue dette af førend den for noget at spise. Dette gøres bla. For at aktivere dem.
Jeg havde min i et 660L
Ja, de har mange kræfter. Jeg blev meget overrasket over hvor meget jeg måtte slås for mit rør. Den gav sig ikke bare fordi jeg ikke ville give slip.
Intet var for stort for den til at give sig i kast med. Når jeg stak hånden derned, skulle den da lige prøve om den kunne hive en finger til sig.
Men et charmerende dyr, helt bestemt.
Erik
-
- Palet kirurg
- 14
Evt billeder af tidligere setups? Og hvordan gjorde i hjørnerne helt sikre, der hvor ledninger jo skal op? Og foder skal ned?