Jeg skifter ca. 20% vand hver 14 dag (Fra osmose anlæg) samt kører med Rowa og har Cheato i min sump som gror fint. Min fosfat ser ikke umiddelbart ud til at falde. Den ligger på ca. 0.08 (Målt med Red Sea Pro). Jeg er bange for at det er sandet der indeholder denne fosfat.
Når jeg skifter vand, så støvsuger jeg sandet - er dette et dumt tiltag, skal jeg droppe det og tage vandet "direkte" fra baljen istedet for ?
Som I kan se på billederne, så er der Cyano stort set over alt. Det er ikke engang 10 dage siden jeg skiftede vand og støvsugede sandet samt fangede det cyano op jeg kunne få fat i og nu ser det allerede sådan her ud igen.
Jeg tænker derfor på om jeg skal prøve at suge alt sandet op, for at komme af med den eventulle næring samt flytte lidt rundt på mine pumper og sørge for rigtig god cirkulation omkring sten og bund.
Gode råd tages imod med stor taknemmelighed! Jeg har læst diverse tråde omkring emnet samt diverse kemi-produkter, hvilket jeg ikke ønsker at bruge.
Har I nogle gode råd - skal jeg bare fortsætte med det jeg gør nu, og så skal det nok belønne sig i den lange ende eller hvad havde I gjort ?
Go' weekend!