"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tung luft igen ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 637
Tilmeldt: ons 27. feb 2013 09:34
11
Postnummer: 5250 Odense SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Odense SV

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af siqu »

pederrevnørd skrev:Der må da være en venlig akvarist i området som kan kigge forbi og se på det.

Så - han kan sige om der er noget unormalt, inden du går videre til at indkalde svampebob....

Mvh
Peder
Men ja jeg må se at finde en akvarist i området som vil kom forbi over en øl eller kop kaffe :)
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4023
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af Engelquist »

Prøv at kontakte Leif Karup, han har en god solid erfaring at dele ud af og bor i dit område...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 637
Tilmeldt: ons 27. feb 2013 09:34
11
Postnummer: 5250 Odense SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Odense SV

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af siqu »

engelquist skrev:Prøv at kontakte Leif Karup, han har en god solid erfaring at dele ud af og bor i dit område...

Hvordan finder jeg ham herinde ? Hvad er hans nick navn ?
evt link til hans profil., tak for hjælpen..
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af PoulD »

siqu skrev:
engelquist skrev:Prøv at kontakte Leif Karup, han har en god solid erfaring at dele ud af og bor i dit område...

Hvordan finder jeg ham herinde ? Hvad er hans nick navn ?
evt link til hans profil., tak for hjælpen..
http://www.saltvandsforum.dk/memberlist ... ile&u=1241" onclick="window.open(this.href);return false;
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af MoG »

Tror ikke du skal tage Dyhr's kommentar alt for alvorligt!:-)
Morten
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 637
Tilmeldt: ons 27. feb 2013 09:34
11
Postnummer: 5250 Odense SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Odense SV

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af siqu »

MoG skrev:Tror ikke du skal tage Dyhr's kommentar alt for alvorligt!:-)
Ej, jeg håber da at folk ikke laver sjov i denne tråd da det er temmelig alvorligt !!! :angry:
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af Mikkel E »

MoG skrev:Tror ikke du skal tage Dyhr's kommentar alt for alvorligt!:-)
Det kan godt være at det er skrevet med et glimt i øjet, men hvis man er overbevist om at det er skummeren der er noget i vejen med, så synes jeg faktisk ikke at det er helt ved siden af.
siqu skrev: Ej, jeg håber da at folk ikke laver sjov i denne tråd da det er temmelig alvorligt !!! :angry:
Jeg synes faktisk at det virker som om at du ikke selv tager det alvorligt. Der findes mange former for skimmelsvamp og sporerne kan ligge i dvale og først blive til en scene under de rette omstændigheder.
Uden at være ekspert på området, så tror jeg ikke at det er alle skimmelsvampe man kan lugte. En blåskimmel lugter vel ikke af mug? :)
Som mange andre er inde på, så er det altså ikke skummeren alene, en skummer laver luftbobler og ikke andet. Du kan ikke rense den forkert, hvis du bare skylder den i vand.
Har du haft ferskvand? Hvis du har en luftpumpe, så kan du jo se om der opstår de samme problemer med en luftsten.

Har i haft køleskabet ude for nyligt? Jeg synes tit man hører om at der dannes skimmelsvamp bag ved køleskabet.
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3815
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af crazy seahorse »

siqu skrev:
MoG skrev:Tror ikke du skal tage Dyhr's kommentar alt for alvorligt!:-)
Ej, jeg håber da at folk ikke laver sjov i denne tråd da det er temmelig alvorligt !!! :angry:
Arh, det var nok den med Ebola der menes.
Men, som du sikkert kan se ud af mine indput, mener jeg at skimmelsvamp er ret alvorligt.
Jeg har selv prøvet at overbringe folk beskeden om, at de ikke måtte tilbringe for megen tid i deres kælder, efter der var konstateret Skimmelsvamp.
En restaurant fik, af fugtteknikkeren at vide, at de ikke måtte sælge fra deres vinkælder. Gjorde de det ville der falde brænde ned, for så blev de anmeldt.

Jeg skal ikke lægge skjul på, at var det mig ville jeg kontakte udlejer (hvis du bor til leje) og fortælle historien.
Er du ejer, så dit forsikringsselskab.
Er der tale om Skimmelsvamp - og det ved vi jo ikke om det er, så er det også til fare for bygningen, feks de vægge og gulve du skriver lige er blevet renoveret.
Hvor det i givet fald kommer fra, er lige nu underordnet. Men det kunne tyde på at skummeren har noget med det at gøre.
Men de gener du beskriver lyder ikke rare og skal tages alvorligt.

Du kan læse lidt mere bla her: http://www.bolindconsult.dk/index.php/e ... immelsvamp" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er mange sider på nettet om emnet.

Håber du får løst problemet
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af Mikkel E »

MoG skrev:Tror ikke du skal tage Dyhr's kommentar alt for alvorligt!:-)
Det var heller ikke ham der skrev det, det var ham der uddybede det :)
Jeg mener også at have hørt at op i mod 90% af al medicin har en placebo effekt i en eller anden grad, så den er altså ikke for sjov :wink:
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af Mikkel E »

Erik, er det ikke også tit at det kommer når man begynder at renovere?
Jeg synes i hvert fald at man har set rapportager hvor folk har måtte bo i haven, fordi der kom udbrud da de begyndte at renovere.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
12
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af MoG »

Dyhr skrev:Er den skummer skyllet igennem med en blanding af klor og ebola?
Det lyder godt nok slemt.

Nu var det altså ovenstående kommentar jeg hentydede til.. da trådstarter ikke lige fangede den! :biggrin:

Men til trådstarter; Så tvivler jeg altså også på det er skummeren! den kan jo på ingen måde forårsage det du siger? Må sige at jeg synes det lyder helt hen i vejret, at alle der træder ind i jeres hjem bliver syge lynhurtigt... :wink: Kunne du ikke få taget de billeder af det hele, og så smide op?
Morten
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af Mikkel E »

MoG skrev: Nu var det altså ovenstående kommentar jeg hentydede til.. da trådstarter ikke lige fangede den! :biggrin:
Ahh, den fangede jeg heller ikke, sry :beer:
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1693
Tilmeldt: fre 7. okt 2005 03:58
18
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Randers

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af snogen »

i mine øre lydder det som om at du har en anelse overgang i noget el haløjsa
det kunne være overgang fra en lampe eller en pumpe etc.
og når du så starter skummeren så er der jord
eller overgang i pumpen med saltvandet som leder til jord et sted
det vil give en elektrolyse om det så er klor gas ozon eller hydrogen
er hip som fisk
jeg vil foreslå at du får set efter om du har overgang i noget og evt er der jord i dine stik kontakter

mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 15:59
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012
Kontakt:

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af Dyhr »

Jeg lavede skam ikke sjov omkring skummeren - bortset fra ebolaen, men det regner jeg da med at gennemsnitsdanskeren kan gennemskue.
Ud fra det trådstarter har skrevet, så lyder det jo næsten 100% som om skummeren er direkte eller inddirekte årsag til de grimme symptomer.
Du skal absolut ikke rense den i klor! Det var et retorisk spørgsmål!!!!!

Er der gjort forsøg med anden skummer?

Jeg lavede heller ikke sjov omkring uddybningen af placeboeffekt. Det er veldokumenteret fakta, men det er en helt anden historie som vi nok kan udelukke i dette tilfælde.
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Brugeravatar
Dyhr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 589
Tilmeldt: søn 26. feb 2012 15:59
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012
Kontakt:

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af Dyhr »

Kemilægen her i huset siger dine symptomer lyder som indånding af for mange syredampe.

Så er spørgsmålene:
1. Har du renset noget i syre? (det burde ikke kunne skabe en koncentration af dampe i de mængder der skal til for at give føromtalte symptomer)
2. Er der nogen der kan dokumentere snogens elektrolyseteori? Så er der pludselig belæg for en stadig tilførelse af dampe.

Der burde vel så egentlig være en syrlig lugt i rummet?
Søg og du skal lede.....
Mit 350l hjørne med specialdesignet LED top ver. 3.0 http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=52803
Nyeste projekt - 530l http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p757898
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3815
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af crazy seahorse »

Mikkel E skrev:Erik, er det ikke også tit at det kommer når man begynder at renovere?
Jeg synes i hvert fald at man har set rapportager hvor folk har måtte bo i haven, fordi der kom udbrud da de begyndte at renovere.
Joh, det kan der vel nok være noget om.
Når man blotlægger det og begynder at pille i det, så risikerer man at sprede sporerne. (Men håndværkere plejer at være obs på det. De vil jo heller ikke risikere noget.)
Det er ikke usædvanligt at man, i forbindelse med behandling for Skimmelsvamp, etablerer undertryk og forsegler, netop for at forhindre at det spreder sig til et større område.
Genhusning, som du nævner, er absolut ikke usædvanligt.

Jeg har i en del tilfælde været med, når fugttenikkeren har været ude for at konstatere om der er tale om skimmelsvamp og han er meget omhyggelig. Det er meget seriøst.
Det kan virke lidt panisk/overgearet. Jeg har set ham vende om ganske kort efter ankomsten og beordre alt træværk skåret ned, gulve brækket op, inventar smidt ud osv osv. blot fordi han kunne lugte det.
Jeg kan ofte kun lugte lidt kælderlugt, men han plejer at have ret.
Man tror det er løgn til man har set det.
Vi havde en antikvitetsforretning med Skimmelsvamp i kælderen. Alt blev splittet ad. Over 60 flyttekasser med glas blev pakket ned og kørt til vask. Alle antikke/gamle møbler blev kørt bort til desinfektion. Der ses alvorligt på det.

Igen, det er jo ikke for at skræmme trådstarter, Man kan jo håbe på at der er en anden forklaring, men det er da et relevant sted at kigge hen, når nu symptomerne er som de er.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af amddurin »

1) En skummer bør ikke være slukket et helt døgn... (Hvorfor overhovedet slukke for den til dagligt?)

2) Hvorfor lader du ikke skummer stå i vandet når den er slukket??? (Så kan den jo ikke tørre ud...)

- Jeg har ingen bud på hvad der giver sygdomstegn...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
TroJanRds
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 500
Tilmeldt: tors 10. apr 2008 17:02
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Randers

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af TroJanRds »

kig evt. på denne side --> http://www.obh-gruppen.dk/da/privat/ski ... cAodAW0AGQ" onclick="window.open(this.href);return false;

DNA skimmelsvamp test ved skjult skimmelsvamp

Har du mistanke om skjult skimmelsvamp i boligen (dvs. at du ikke kan se synlige tegn på skimmelsvamp), så skal man anvende vores DNA skimmelvamp test. Skimmelsvampe vokser hutigt i materialer, som har været udsat for fugt i kortere eller længere tid. En DNA skimmelsvamp analyse fortæller, om der har været en vandskade et sted i bygningen og rummet har været påvirket af skimmelsvamp.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af Bingocaller »

Og hvad med de billeder der?

Har du overvejet at hive skummeren ud og låne en anden en og sætte til og så se om du oplever det sammme?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af PederP »

siqu skrev:
Dyhr skrev:Er den skummer skyllet igennem med en blanding af klor og ebola?
Det lyder godt nok slemt.
Dyhr:

Nej skulle den det ?

Jeg havde taget skummeren op, og skyllede bare skummerkoppen med alm vand, ellers lod jeg resterne være på og indvenig. Rensede den ikke som sådan. Skummeren overnattede på badeværlset og næste dag jeg skulle sætte den til så kom det tunge luft.

Er der noget bestemt i forhold til rensing af skummere, eller førstegangs opstart af skummere som man skal inden man sætter den til sit akvarie. ?
Forstår ikke helt. Hvorfor ta´den op, hvis du ikke renser den helt for "snask"?

Hos mig går den ugentlige rengøring ud på at rense/tømme koppen og så især at få gjort den del af boblerøret der er over vandlinien ren.
Det tager 5 min. så er den tilbage i baljen igen. IMO er alt hvad man kan gøre for at holde systemet stabilt/ensartet vigtigt.

Det lyder næsten som svovlbrinte symptomer, men for at lave det skal du godt nok bruge meget anaerobt slam..
Lasse
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 565
Tilmeldt: søn 20. jan 2008 15:27
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af Lasse »

Vil lige byde ind med at jeg godt kan forstille mig at det er micro dråber i luften (vandstøv ?) der kan indeholde skimmel eller noget andet spændende som i reagerer på. Jeg har personligt problemer med klor. Jeg har ingen problemer med at opholde mig i timevis i svømmehaller, men jeg kan ikke opholde mig de steder hvor der er lavet luftbobler i selve klor bassinerne (koldt bobbelbad). Jeg syntes at luften virker voldsom tung og får omgående åndenød og hostflip og skal bare væk (jeg kan fint sidde i et "ferskvands bobbelbad". Går stærk ud fra at det er pga. Microdråber i luften der indeholder klor eller noget andet jeg reagerer på. Jeg har aldrig opholdt mig længere i dette miljø, så jeg ved ikke om jeg ville ende med hovedpine eller lign. Efter længere tid.
112L display, 54L sump

RSM130 Februar 2008 - August 2020.
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1693
Tilmeldt: fre 7. okt 2005 03:58
18
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Randers

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af snogen »

vi er nød til at have nogle kolde facs vi gætter i blinde
han oplever problemet når skummeren er tændt

så sluk for skummeren tag lige et multimeter enten et proff eller et fra harald skrald og sæt det på ac~200v--->
stik den ene test pind ned i vandet og den anden på radiatoren
se hvor meget den viser
slå skummeren til igen og prøv det samme
se efter hvor meget den viser

mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af bima »

Bingocaller skrev:Og hvad med de billeder der?

Har du overvejet at hive skummeren ud og låne en anden en og sætte til og så se om du oplever det sammme?
+1 ja det var da en nem udelukkelsesmetode. :GO
Brug den :beer:
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 637
Tilmeldt: ons 27. feb 2013 09:34
11
Postnummer: 5250 Odense SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Odense SV

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af siqu »

Puha der kommer mange indput. Og billeder kommer der et par af om nogle timer.
Jeg tvivler på at i behøvers at bruge al den energi på fine forklaringer på skimmelsvamp og dens dannelse da jeg stærkt tvivler på at det har noget med svamp at gøre, eftersom at det kun sker NÅR SKUMMEREN TÆNDES EFTER DEN HAR VÆRET SLUKKET OG TØR!!!! Ergo var det skimmelsvamp ville det være konstant tung luft i svingene (meget/lidt)

JEg har haft en anden skummer til, min juwel 3.0 som jeg faktisk skal sælge da jeg ikke skal bruge den til noget. NØJAGTIG det samme skete, at min kæreste begyndte at sige, nu kan jeg mærke det igen. Det var 1-1½ time efter jeg tændte den. Også slukkede jeg for den. 2-3 timer sener begyndte vi at hoste også kom ellers alle symptomer.

Jeg har dog ikke forsøgt at tjekke det som snogen beskriver. jeg har et proff multimeter efter som at jeg er elektronik mand :)

Hvorfor og hvorfor ik jeg tager den op af sumpen er en hel anden snak og ligegyldig for det her spørgsmål.

Men som mikkel siger måske skal jeg prøve med en luftsten i vandet og se om der sker noget der. Jeg tror at der dannes nogle gasser af en art i skummeren eller når vandet bruser, dvs der dannes bobler.

Dog ved jeg ikke om det har noget at gøre med at det er NY opstartet akvarie med 20 kg LS i og intet andet. Men mener absolut ikke der skulle være årsagen der der ikke er meget forurening i vandet som så, ud over det LS producere og de små kravl der er på den.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6258
Tilmeldt: ons 21. apr 2010 18:09
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af Bingocaller »

Prøv lige mit trick med en pose kul oven på skummerkoppen
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35612
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af Carsten »

En ting der undrer mig lidt, er hvorfor slukkes skummeren hele tiden, hvis symptomerne forsvinder igen når skummeren har været igang nogle timer.
Min skummer slukkes aldrig - eller kun meget sjældent.
Når skummer halsen skal rengøres er det blot med en svamp som jeg kører rundt
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af amddurin »

siqu skrev:Hvorfor og hvorfor ik jeg tager den op af sumpen er en hel anden snak og ligegyldig for det her spørgsmål.
- Det syntes jeg så ikke at du har ret i, da der måske sker noget ved at lade alt det lort tørre ud og så opbløde det igen i vand dagen efter og lade alt det rådenskab blive smidt rundt sammen med de bobler der springer i skummeren med mulighed for at det derved kommer med ud i dampen og luften...

Vi andre lader jo aldrig en skummer stå og udtørre for derefter bare at plaske den i vandet igen, uden rengøring, derfor kan du være den første der gør det som giver problemet...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 637
Tilmeldt: ons 27. feb 2013 09:34
11
Postnummer: 5250 Odense SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Odense SV

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af siqu »

Carsten skrev:En ting der undrer mig lidt, er hvorfor slukkes skummeren hele tiden, hvis symptomerne forsvinder igen når skummeren har været igang nogle timer.
Min skummer slukkes aldrig - eller kun meget sjældent.
Når skummer halsen skal rengøres er det blot med en svamp som jeg kører rundt

Det er irrelevant hvorfor jeg slukker for min skummer er det ikke ? :hehe:

Det drejer sig om hvorfor det opstår , og ikke hvorfor jeg slukker den eller ej :) .
Men nu når i er så interesseret i hvorfor jeg har haft slukket min skummer 3 gange er fordi jeg har lavet konstruktive ændringer på pvc og sumpen :)
Bingocaller skrev:Prøv lige mit trick med en pose kul oven på skummerkoppen
Men det vil jeg da helt klart prøve.

Hvad gør kul godt for?
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af amddurin »

siqu skrev:Det drejer sig om hvorfor det opstår , og ikke hvorfor jeg slukker den eller ej :)
- Syntes ellers osse, at det var det som jeg lige kom med et godt bud på i mit andet indlæg...
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
siqu
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 637
Tilmeldt: ons 27. feb 2013 09:34
11
Postnummer: 5250 Odense SV
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Odense SV

Re: Tung luft igen ?

Indlæg af siqu »

amddurin skrev:
siqu skrev:Det drejer sig om hvorfor det opstår , og ikke hvorfor jeg slukker den eller ej :)
- Syntes ellers osse, at det var det som jeg lige kom med et godt bud på i mit andet indlæg...
Er helt enig . Og tanken har strejfet mig omkring det snavs der bliver opløst igen kan danne nogle gasser som man bliver syg af.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"