Jeg har rent nul i nitrat, og kalkalgerne kommer stadig.
Også mange Asterinaer her, men det ser efterhånden ud til at kalkalgerne vokser fra dem. Jeg kan dog ikke vide hvor pæne de kunne være uden Asterinaer..pederrevnørd skrev: Jeg mistænker Asterinaerne, men har svært ved at forestille mig at de kan tømme displaytanken for kalkalger - selvom de er slemme.
Hej SørenSørenF skrev:Også mange Asterinaer her, men det ser efterhånden ud til at kalkalgerne vokser fra dem. Jeg kan dog ikke vide hvor pæne de kunne være uden Asterinaer..pederrevnørd skrev: Jeg mistænker Asterinaerne, men har svært ved at forestille mig at de kan tømme displaytanken for kalkalger - selvom de er slemme.
Hejsahellfish skrev:Få dig en harlekin .. Så der da sikkert nok til den kan leve i lang tid og holde asterina i skak !
Jeg er godt klar over at denne nød er lidt svær - også derfor jeg beder om hjælphellfish skrev:Søtans ! Du ikke let at tilfredsstille!Har noget strontium stående synes ikke umiddelbart jeg har kunnet se en forskel når jeg doserer det, men er heller ikke meget for at dosere i blinde
Ellers køb på nettethellfish skrev:Ja jeg doserer det heller ikke mere.. Der står 5 ml hver uge meeeen er stoppet for lang tid siden! Ville gerne hvis jeg nu bare havde en butik her
Håber nogle med erfaring på dosering af det melder sighellfish skrev:Har heller ikke indtrykket af at det er vildt brugt mere
Hejsa Henningbima skrev:Jeg tilsætter en strøgen skefuld Tropicmarin strontium om ugen.
Tester Sr hver 5-6 uge.
Sendt fra min iPhonepederrevnørd skrev: Hvad hør det for fin balje tror du ?
Haha PoulPoulD skrev:Sendt fra min iPhonepederrevnørd skrev: Hvad hør det for fin balje tror du ?
Tak Silas,hellfish skrev:Jeg hedder Silas ..
Jeg holder min Sr på 10.pederrevnørd skrev:Hejsa Henningbima skrev:Jeg tilsætter en strøgen skefuld Tropicmarin strontium om ugen.
Tester Sr hver 5-6 uge.
Fortæl gerne lidt mere -
Hvad hør det for fin balje tror du ? Og hvad er din Sr måling på ?
Tak
Mvh
Peder
Takker Henning,bima skrev:Jeg holder min Sr på 10.pederrevnørd skrev:Hejsa Henningbima skrev:Jeg tilsætter en strøgen skefuld Tropicmarin strontium om ugen.
Tester Sr hver 5-6 uge.
Fortæl gerne lidt mere -
Hvad hør det for fin balje tror du ? Og hvad er din Sr måling på ?
Tak
Mvh
Peder
Helt ærligt ved jeg ikke nok om,hvad den gør for mine koraller.
Så om jeg kunne køre med lavere Sr ved jeg ikke.
Ham der i sin tid hjalp mig igang.
Sagde da indkøringen var forbi,at jeg skulle til at bruge Sr.
Og jeg vil ikke mene,at det var for at han kunne få lov,at sælge det til mig.
Tak Glenn,flzak skrev:Jeg lider af samme mangel på kalkalger og har egentlig aldrig haft nogen rigtig belægning på mine sten. Heller ikke efter jeg hævede min Mg til 1450-1500.
Har dog baggrundsglasset dækket mere ell mindre med kalkalger, men de formere sig ikke.
Så det er vildt spændende at følge med her.
Glenn.
Tusind tak MikkelMikkel E skrev:Jeg tror du er inde på noget af det rigtige Peder.
Der er nok ikke så mange der kun tilsætter Sr, men jeg tror der er mange som kører med sporestoffer, af den ene eller anden art, og her tror jeg ikke man kan finde noget uden strontium i
Jeg så for nyligt et akvarie spæk fyldt med kalkalger, i en sådan grad som jeg aldrig har set før, og der blev kørt med Grotech ABC.
Om det lige er strontium der gør det er jo så svært at svare på, da der jo er mange andre metaller i sådan noget
Hej igen Henningbima skrev:Jeg syntes kalkalgerne gror fint.
Samtidig har jeg også for et par måneder siden ,haft mange af de omtalte søstjerner.
Og kunne også se ,at det gik lidt ud over kalkalgerne.
Og især mine Zoa.
I to tre uger samlede jeg så med en lang pincet, hver dag 50-70 af de små kræ.
Det hjalp godt på dem,og to Harlequin rejer har hjulpet yderligere.
Nu håber jeg ikke at jeg dummer mig![]()
N=No3? No3 ligger mellem 2 og 5
P=Po4?? Po4 0,015 -0,03
Mg ligger altid +1500 jeg tilsætter det aldrig
pederrevnørd skrev: Ønsker kun at ændre een ting ad gangen, ellers lærer jeg jo ikke noget.
Det var ikke lang tid du holdt den overbevisningpederrevnørd skrev: Såfremt en måneds dosering af Sr ikke gør en forskel vil jeg nok prøve kombi![]()
Hej igen,bima skrev:Ja det er lidt sjovt at sammenligne de forskellige næringsværdier.
Jeg tilsætter dagligt..
tropicmarin A og K elements.
Jod.
Ca.
Meget lidt Kh buffer,den bliver holdt oppe af Ca.
Coral Food fra Salifert.
En gang ugenligt..
Sr.
Aminosyrer.
Reefactif
12% vandskifte hver 14.dag
HahaMikkel E skrev:pederrevnørd skrev: Ønsker kun at ændre een ting ad gangen, ellers lærer jeg jo ikke noget.Det var ikke lang tid du holdt den overbevisningpederrevnørd skrev: Såfremt en måneds dosering af Sr ikke gør en forskel vil jeg nok prøve kombi![]()
Det kan måske også være jod, det kan du jo også prøve at dosere.
Så hvis du vil køre den helt ud, så er der meget af det du kan tilsætte hver for sig.
Men du kan jo selvfølgelig starte med at købe noget sporestof af en art og så om det virker, og så kan du tage den slaviske vej bagefter