Bo Steen skrev:En 7 w led fra IKEA
Er det ikke nok ?
Tjooo... men efter hvad jeg har læst rundt omkring, så giver bølgelængde omkring 660nm særlig gode betingelser for algevækst. Om din Ikea lampe udsender store mængder af denne bølgelængde skal jeg ikke kunne sige. Men altså, disse alge plejer at være rimelig taknemmelige i forhold til lyskilde.
Som du kan se tidligere i tråden har jeg valgt at kombinere lidt forskellige farver inkl. rød (660nm), men det er også fordi jeg har lidt fragmenter under samme lyskilde.
Nemme skrev:Lækkert projekt du har der

Gad godt være lige så habil til elektronik som det du har gang i der!
Ville enlig også gerne høre hvordan du har lavet den der flydekontakt med relæ osv.? Det er da en sikkerhed som alle burde få sig
M.v.h
Casper
Hej Casper
Først vil jeg sige tak for roserne

Dernæst vil jeg kort kommenterer dit spørgsmål omkring flydekontakten.
Den anordning jeg har lavet er ganske simpel og kræver ingen relæstyring eller andet "tingel tangel". Du skal blot forsyne din returpumpe igennem flydekontakten. Du kan se princippet her:
Du skal bruge et par han og hun stikpropper. En samledåse af en slags. Et par samle muffer. En levelswitch.
Hvis du ønsker uddybning kan vi lige tage den i PB.
Jeg har siden jeg har lavet min draget lidt erfaringer.... F.eks. så er den kina level switch jeg benyttede ikke beregnet til kontinuer belastning af 230V. Så den skal jeg have skiftet på et tidspunkt til noget der kan.