VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Møbel udenom porsa, og fugtsikre træ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5000 Odense C

Møbel udenom porsa, og fugtsikre træ?

Indlæg af Dan-P »

Jeg er igang med at sætte mit 430L på porsabord op. Men istedet for at købe køkkenindsatser og lave dem om til et akvarie bord med låger, vil jeg egentlig hellere spare pengene og få det bedste ud af det porsabord jeg allerede har :)
Jeg har siddet og set en masse tråde igennem, i håb om at finde andre der har lavet samme projekt. Jeg har fundet et par stykker, men da jeg ikke er den største haj til lige det med at sætte låger i (resten kan jeg sagtens bygge), søger jeg noget inspiration - evt. bygningsguider eller lign. så jeg kan få bygget et flot møbel ud af porsaet.

Samtidig er jeg i tvivl om hvilket træ jeg skal bruge denne gang, normalt har jeg brugt mdf, men det har det med at suge fugt og slå sig med tiden, medmindre det er voldsomt tykt. - Hvad plejer i at bruge af træ, og hvis jeg vælger at bruge mdf igen - hvad ville så være smart at male det med, så det ikke kan suge fugt til sig - som ikke er dyrt :)

Jeg håber nogle kan komme med nogle gode konstruktive svar, så SF snart kan få lidt billeder af endnu et 430L reef op :)
Mit 430L mix reef.

viewtopic.php?f=93&t=59133
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Møbel udenom porsa, og fugtsikre træ?

Indlæg af Gino »

Hej mester.

Det er da bare at bruge noget vandfast krydsfiner:-)

Pøj pøj med det
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Eller alternativt noget opskummet PVC. Det billigste sted jeg har fundet det er http://www.plastbutikken.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Opskummet pvc har også den fordel at det ikke vejer ret meget. Og er nemt at arbejde med.
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Dan-P »

Da jeg gerne vil skrue nogle hylder, låger mm i, må det gerne være af træ. :) Men kan bare bruge noget oliemaling eller lign til at lukke træet med? :)
Mit 430L mix reef.

danafreak
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
12
Postnummer: 7451 Sunds
Saltvand siden?: 2013
Geografisk sted: Sunds

Indlæg af danafreak »

Det mest holdbare er klart støbeplade, det er det samme som bruges til trailerbund.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Du finder det nok ikke meget billigere end nogle køkkenelementer fra enten dba ( brugt ) eller IKEA.
SPS : Stability provides succes
Dan-P
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Dan-P »

Jeg har jo allerede et porsabord, så hvis jeg kunne bruge det ville det være bedst - når jeg nu allerede har det :)
Jeg har kigget meget på det her, men kan ikke helt se mig ud af hvordan han har bygget det, således at der er hængsler til låger på.
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit 430L mix reef.

ak1204
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af ak1204 »

Dan-P skrev:Jeg har jo allerede et porsabord, så hvis jeg kunne bruge det ville det være bedst - når jeg nu allerede har det :)
Jeg har kigget meget på det her, men kan ikke helt se mig ud af hvordan han har bygget det, således at der er hængsler til låger på.
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Hej Dan

Det er mig der har bygget kabinettet til Poul. Smid mig en pb, så skal jeg nok guide dig igennem processen, så du får et flot slutresultat. Mange kabinettet der bliver bygget ligner noget der er løgn, da folk sparer de forkert steder eller ikke har du fornødne kompetencer...
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Monica&Jacob »

evt beklæd det i vandsfast mdf. og tage det derfra. se evt mit akvarie ved ikke hvorfor folk gider bruge krydsfiner. kræver så meget mere, at få til og stå flot
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"