Hjælp til identificering af udstyr fra Ratz

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
flamsk
Reactions:

Hjælp til identificering af udstyr fra Ratz

Indlæg af flamsk »

Hejsa

Jeg er kommet i besiddelse af følgende fra Ratz Aquarientechnik, er der nogen som kan fortælle noget omkring hvad det er og eks. et model nummer på det, det eneste som står på den er Ratz Aquarientechnik.

Billede

På forhånd tak
Henrik
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det er en kalkreaktor. Har selv en helt magen til på loftet.
så vidt jeg ved, er det en variant som Planteimporten fik der nede fra for nogle år siden. Jeg mener at det er en Ratz 110 der har været den grundlæggende model.
Grunden til at pumpen sidder indvendig, er at de skulle passe ned i nogle sumpe, og det ville de ikke kunne når pumpen sad udvendig.
Kapiciteten er derfor noget mindre end de 1200 liter som en Ratz 110 er opgivet til. Hvis du trækker ca 1/3 fra, er du nok ikke helt i skoven.
flamsk
Reactions:

Indlæg af flamsk »

Tak for hjælpen :-)

Har du en idé til hvordan den skal bruges ? (evt manual). Det billede jeg har fundet af en Ratz 110 der er der ikke monteret det rør som sidder på siden af min udgave, ved du hvad røret er der for (og evt hvad de hvide plast stykker skal bruges til) ? i toppen af røret er der 3 indgange, den ene er vel til Co2 den anden er til vand, men hvad med den sidste indgang ?

Siden du skriver at din står på loftet, mener du så at det er noget skrammel ?

På forhånd tak
Henrik
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

flamsk skrev:Tak for hjælpen :-)

Har du en idé til hvordan den skal bruges ? (evt manual). Det billede jeg har fundet af en Ratz 110 der er der ikke monteret det rør som sidder på siden af min udgave, ved du hvad røret er der for (og evt hvad de hvide plast stykker skal bruges til) ? i toppen af røret er der 3 indgange, den ene er vel til Co2 den anden er til vand, men hvad med den sidste indgang ?

Siden du skriver at din står på loftet, mener du så at det er noget skrammel ?

På forhånd tak
Henrik

Det undrer også mig at det rør ikke er monteret på hverken Ratz 75 eller 110. Det er det der imod på den som hedder Ratz 800.

Røret er absolut en nødvendighed! Det er der hvor Co2 kommer ind i reaktoren. Den ene indgang i toppen af det lille rør munder ud i et tyndt klart plastrør inden i det lille rør. Røret er simpethen en dråbe tæller.
den indgang som ikke er i rør, inden i dråbetålleren er indgangsrøret
Den udgang der sidder på toppen af reaktoren er udløbet.

Det er bestemt ikke noget skrammel. Grunden til at den står på loftet nu er at den bare er for lille til mit nuværende forbrug.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"