Anemone igen igen
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Virum
Anemone igen igen
Hej alle,
Jeg har nu søgt rundt omkring i dette forum efter hvad der sker med min anemone, og efter mange indlæg, kunne jeg se at det er ikke det nemmeste "dyr" jeg har kastet mig ud med.
Jeg købte en anemone i går og den satte sig straks på en sten i løbet af natten har den delvist løsrevet sig fra stenen men hænger stadig fast og ser nu som ud på billedet.
Hvad gør jeg er den død? er den ved at dø? vandet lugter ikke og der ikke skade på "ydre" delen. Ser heller ikke ud til at den er i opløsning ser mere ud til at den vil af med dens involde????
Gode råd ønskes.
Hilsen
Niels
Jeg har nu søgt rundt omkring i dette forum efter hvad der sker med min anemone, og efter mange indlæg, kunne jeg se at det er ikke det nemmeste "dyr" jeg har kastet mig ud med.
Jeg købte en anemone i går og den satte sig straks på en sten i løbet af natten har den delvist løsrevet sig fra stenen men hænger stadig fast og ser nu som ud på billedet.
Hvad gør jeg er den død? er den ved at dø? vandet lugter ikke og der ikke skade på "ydre" delen. Ser heller ikke ud til at den er i opløsning ser mere ud til at den vil af med dens involde????
Gode råd ønskes.
Hilsen
Niels
- S1m0n
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Anemone igen igen
Jeg har før haft en anemone der brækkede sig på denne måde. Dagen efter var den i opløsning og vandet var tåget. Så hold godt øje méd den og vær klar til at tage den op. Huskede du at afklimatisere den ordenligt?
Livet er simpelt - Man træffer beslutninger og ser sig ikke tilbage!
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Virum
Ja jeg gjorde det som en fisk, er det ikke det ikke korrekt?
Jeg holder øje, men det tyder ikke godt hvis du har oplevet det samme med udfald ar den døede.
Hilsen
Niels
Jeg holder øje, men det tyder ikke godt hvis du har oplevet det samme med udfald ar den døede.
Hilsen
Niels
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2012
Typisk sandanemone...de er bleget Og tåler ikke særligt meget tror jeg have min I 2 måneder inden den kradsede af 

-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Mener at have hørt at kun 1 ud af 10 af den slags overlever
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 12
Ja de sandanemone er ikke af god kvalitet mistede vires efter 3mdr
og så ville den aldrig sætte sig fast...

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Sandanemone? Det har sgu aldrigt været en sandanemone det der 
Det er en crispa det der - og ja den ser ikke god ud

Det er en crispa det der - og ja den ser ikke god ud
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3520 Farum
Er den købt hos DecOcean?
Jeg købte nemlig også en crispa hos der for nogler uger siden. End til videre synes jeg det ellers gik meget fint, men de sidste par dage har den "hængt lidt".
Carsten (fra DecOcean) fortalte ellers, at den var nem at holde, men synes kun jeg har set den betegnet som "svær" på nettet.
Jeg købte nemlig også en crispa hos der for nogler uger siden. End til videre synes jeg det ellers gik meget fint, men de sidste par dage har den "hængt lidt".
Carsten (fra DecOcean) fortalte ellers, at den var nem at holde, men synes kun jeg har set den betegnet som "svær" på nettet.
Min byggetråd - 430 liters højt akvarie:
viewtopic.php?f=93&t=85178
viewtopic.php?f=93&t=85178