Skummer rengøring. Forvirret......

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
13
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Skummer rengøring. Forvirret......

Indlæg af FEM64 »

Hej SF

Jeg har lige renset koppen + halsen på min BM200. Sort og snasket indhold så det spiller jo bare eller gør det? :dizzy:

Jeg har læst en del men synes ikke tingene "passer helt sammen". Jeg har et par ting som driller min forståelse af det. At de modsiger hinanden. Kom frisk i kloge og altvidende salttosser. :y

Kan det passe at skummeren "mister" sin evne til at afskumme i takt med at den bliver beskidt i toppen af koppen (den øverste del opbygger et tykkere og tykkere lag snask)?

Hvordan hænger det så sammen med at en ny skummer skal køres ind og opbygge en "film" inden den begynder at trække snask ud?

Jeg gør den kun ren i alm. rent vand. Altid med akvariesvampen (så jeg har styr på at der ikke er sæbe eller andet rengøringsmiddel på). Fjerner jeg så ikke filmen og starter ny indkøring op?

På forhånd tak.

Hilsen Flemming
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Skummer rengøring. Forvirret......

Indlæg af MoG »

Min kører perfekt efter max 2 timer efter total rengøring!
Morten
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Er den for beskidt dur det ikke og er den helt ren er det heller ikke godt. Der skal lige et tyndt lag "biofilm" på indersiden som boblerne kan kravle op af.

Som Morten skriver, sker det dog hurtigt - efter et par timer er den i fuld funktion igen.

Husk at lige meget hvad, er opvaske-/rengøringsmidler absolut NO-GO ifbm. saltvandsakvarier.
Brugeravatar
FEM64
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
13
Postnummer: 8380 Trige
Saltvand siden?: 2011
Kontakt:

Indlæg af FEM64 »

Det virker nu ret godt.... Allerede en time efter var der begyndende grønt/mørkt snask aflejringer i toppen af koppen og fint skum.

Jeg er helt klar over at alle midler udover knofedt er bandlyst. Af samme grund har jeg skarpt adskilt akvarieting fra resten af hjemmet.

Tak. :-)
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....! :-)[/center]
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"