HQI mm. til 133 liter

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
MetteB-F
Reactions:

Indlæg af MetteB-F »

Nu har jeg købt den der Deltec MC 500 (brugt - der er noget snaks på - vist nok alger - hvordan gør jeg for at få dem væk, hvis det er nødvendigt?) - det næste er vel cirkulationspumper - eller? og så skal jeg have lavet noget overløb - havde tænkt mig, at lave det indvendigt - så slipper jeg for at bore i akvariet, samt at få min nattesøvn ødelagt pga. frygt for at der er vand på gulvet, når jeg vågner :|

Mht. pumperne - jeg er lidt i tvivl om, hvor kraftige de skal være, og hvor i akvariet de skal placeres - i det hele taget kan jeg ikke rigtig se det for mig, hvordan teknikken skal placeres i sådan et akvarie!?!?! Jeg har fået en tegning, men det var fra tidligere nævnte forhandler, som jo ville have skummeren direkte i akvariet...

Jeg er også i tvivl om, hvor stort jeg skal lave overløbet - regner med at lave det i glas - har måske et par gamle vinduer stående i kælderen - kan dog ikke lige huske om jeg fik smidt dem ud eller hvad jeg gjorde.

Jeg har planer om, at jeg kan nøjes med den nuværende lampe (T8 med kraftigt rør), så længe der kun er levende sten i i indkøringsfasen - am I right???

Inden jeg skal have sat det her akvarie op, skal jeg dog liiiiige have flyttet et 250 liters fersk (malle-guppy) og have fundet, købt og skiftet bundlaget i det i samme omgang...

Mette
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

MetteB-F skrev:Nu har jeg købt den der Deltec MC 500 (brugt - der er noget snaks på - vist nok alger - hvordan gør jeg for at få dem væk, hvis det er nødvendigt?) - det næste er vel cirkulationspumper - eller? og så skal jeg have lavet noget overløb - havde tænkt mig, at lave det indvendigt - så slipper jeg for at bore i akvariet, samt at få min nattesøvn ødelagt pga. frygt for at der er vand på gulvet, når jeg vågner :|

Mht. pumperne - jeg er lidt i tvivl om, hvor kraftige de skal være, og hvor i akvariet de skal placeres - i det hele taget kan jeg ikke rigtig se det for mig, hvordan teknikken skal placeres i sådan et akvarie!?!?! Jeg har fået en tegning, men det var fra tidligere nævnte forhandler, som jo ville have skummeren direkte i akvariet...

Jeg er også i tvivl om, hvor stort jeg skal lave overløbet - regner med at lave det i glas - har måske et par gamle vinduer stående i kælderen - kan dog ikke lige huske om jeg fik smidt dem ud eller hvad jeg gjorde.

Jeg har planer om, at jeg kan nøjes med den nuværende lampe (T8 med kraftigt rør), så længe der kun er levende sten i i indkøringsfasen - am I right???

Inden jeg skal have sat det her akvarie op, skal jeg dog liiiiige have flyttet et 250 liters fersk (malle-guppy) og have fundet, købt og skiftet bundlaget i det i samme omgang...

Mette
Algerne kan du fjerne med en ren grydesvamp, hvis du synes de bliver for mange. Men de skader ikke.
Det med pumperne kan vi jo ikke hjælpe med får en at vi vedhvordan det kommer til at se ud. Men et par pumper på 1500 liter pr. stk burde være nok. Her tænker jeg på Aquaclear 802 eller 90 hedder de vist nu.
vi andre sover da udemærket, selvom vi har indtil flere huller i akvariet.
Men det er din beslutning.
Brugeravatar
muldfred
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 3300 Frederiksværk

Indlæg af muldfred »

Nu har jeg købt den der Deltec MC 500
må man spørger hvem du har købt den af???
Mvh Morten Rønde

160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=

Se mine indbygget akvarier lige oppe over

Billede
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

med hensyn til hvordan hele teknikken kan du ae i brians tråd om hans akvarium der er der mange gode billeder du måske kan bruge til noget også med hensyn til overløb
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
MetteB-F
Reactions:

Indlæg af MetteB-F »

muldfred skrev:
må man spørger hvem du har købt den af???
Jeg fandt den inde på akvariesidens annonceforum - en gut, der skulle slge den for en ven, som havde opgivet efter et par måneder, stod der...

Mette

- sorry - ved godt tråden nu burde ligge i nybegynder-forummet :-)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"