VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Pas på med at køb brugt og stole på folk!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Pas på med at køb brugt og stole på folk!

Indlæg af Gino »

Hej Folkens

Ja så var det min tur til at blive godt og grundigt snydt!

Jeg købte for ikk ret langt tid siden et større akvarie men det viser sig at lortet var utæt og jeg har klare beviser på det(tog billeder og sendte til manden) og at det er siliconefugerne som havde sluppet ruderne:-( men kunne ikk se det da akvariet ikk var rengjort som aftalt! så det var spækket med alger overalt, og var sat ud i garagen....

Ydermere mere så lovede han mig der ikk var nogen ridser i akvariet andet end en eller 2 og vi aftalte faktisk flere gange at der sku være en lampe over akvariet (også ) ude i garagen men den del af aftalen holdt heller ikk.. der havde han en eller anden undskyldning igen for dette ikk blev overholdt! men forstår da godt nu hvorfor! det er ridser både invendig og en del uvendigt! bare så træls at kører 600 km for at hente sådan noget lort!

Det skal siges at jeg konfrontere vedkommende med det utætte akvarie og spørger pænt om vi ikk kan finde en løsning men det kunne vi ikk og det sku jeg selv bare ordne.. han ville ikk engang deles om silicone udgifter eller lign!

akvarietbordet var fugt skadet og jeg sku skifte noget træ ud i det men det var så noget jeg godt var klar over og det har været noget af et arbejde også så det er SIDSTE gang jeg køber noget brugt!

Folk kan være så flinke lige indtil der er betalt! Jeg fatter ikk folk vil være sådan og det får de ikk noget godt ud af hos mig.... man får jo lyst til at gøre en masse!!!

Nå ville bare advare jer om at købe brugt og tænke jer godt om.

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: Pas på med at køb brugt og stole på folk!

Indlæg af huttelihut »

Når man køber brugt køber man som beset. Det er købernes ansvar at tjekke at sælgeren overholder det han lover.

Men jeg giver dig ret i at man ikke skal tage sælgerens ord for gode varer før man har tjekket produktet.

Der er altid en risiko for at et brugt Akvarie er utæt det bør man vide som akvarist
Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Indlæg af Steffenhn »

Kender det desværre godt. Jeg har også flere gange kørt efter et akvarie "uden ridser" og selv om der blev sagt flere gange at jeg ikke gad køre efter det hvis det havde ridser møder man op til et akvarie med massere af ridser. Så får man bare at vide at "hvis du vil have et akvarie uden ridser på køb et nyt" det kan der jo være noget om, men vær i det mindste ærlig når man spørger ind til varen!

Trist at du ender med sådan et akvarie, men jeg er kørt hjem tomhændet mange gange da jeg hverken køber noget jeg ikke kan se hvad er (rengjort) eller ikke er som aftalt :(

Kan ridserne arbejdes væk på nogen måde ?
Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

huttelihut skrev:Når man køber brugt køber man som beset. Det er købernes ansvar at tjekke at sælgeren overholder det han lover.

Men jeg giver dig ret i at man ikke skal tage sælgerens ord for gode varer før man har tjekket produktet.

Der er altid en risiko for at et brugt Akvarie er utæt det bør man vide som akvarist

Jo den er jeg med på men det er da for ringe at der INGEN lampe var selvom jeg har det 3 gange stående på sms han siger at det sku han nok ordne! og ringe det IKKE var rengjort! det kan man da ikk byde folk! jeg havde lejet trailer osv også!
og man kan IKKE tjekke alle steder om akvbariet er tæt osv! hvis der f.eks er liste foran fugerne osv? dette her gælder også om at folk har lidt moral!

Jeg bliver gal i skallen over sådanne folk!
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
stace
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af stace »

Jeg kan sagtens forstå dig det er ikke fedt at intet er som lovet og lyder lidt som om der skulle skjules nogle ridser når det ikke var rentgjort og ingen lampe over som lovet. Jeg vil sige jeg ved ikke hvor lang tid det har stået i en garage men så vidt jeg ved har den slags silicone vi bruger ikke særlig godt af for lave temperature det kan være derfor den hat sluppet glasset.

Også rigtigt nok man køber som beset men synes også mansom sælger har et moralsk ansvar for at fortælle om evtuelle skavanker så kan køber selv vurderet om han mener tingene er det værd.

Tror vi alle før eller siden kan komme ud for en plattenslager dette gælder dog også købere der er mere end vilde for at købe ens Ting indtil det kommer til stykket så trækker de i land og springer til sidst fra eller vil have mere end aftalt. Den vej kan det også forekomme men synes bare at vi skal forsøge at behandle hinanden ordentligt da dette er grobund for at vi kan bytte og sælge ting her på forummet der kan være til hjælp for andre. Ved godt at der altid vil være folk der ingen moral og etik har og derfor skal man altid kigge sig godt for. Men som gino beskriver sit problem er dette da fuldstændigt grotesk der er jo ingen rimelighed i den handlen ligemeget hvordan man ser på det udfra ginos beskrivelse ved godt der er to sider af samme sag men da det kun er gino der står frem kan man kun se det fra hans side jo.

Til sidst synes jeg det er en gin reminder om at man ikke altid kan stole blindt på folk.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Steffenhn skrev:Kender det desværre godt. Jeg har også flere gange kørt efter et akvarie "uden ridser" og selv om der blev sagt flere gange at jeg ikke gad køre efter det hvis det havde ridser møder man op til et akvarie med massere af ridser. Så får man bare at vide at "hvis du vil have et akvarie uden ridser på køb et nyt" det kan der jo være noget om, men vær i det mindste ærlig når man spørger ind til varen!

Trist at du ender med sådan et akvarie, men jeg er kørt hjem tomhændet mange gange da jeg hverken køber noget jeg ikke kan se hvad er (rengjort) eller ikke er som aftalt :(

Kan ridserne arbejdes væk på nogen måde ?
Ja jeg fatter ikk folk vil lægge navn og rygte til sådan noget her! særligt når sælger er bruger af dette forum! og vi talte så meget om at akvariet var så fint osv.. spurgte nok 10 gange over et tidsrum om at akvariet ikk var spækket med ridser! men det værste er godt nok er lortet er hamrende utæt!

Det kan ikk redes og det får en hammer hele lortet så snart jeg har råd til at købe et splinter nyt!
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

stace skrev:Jeg kan sagtens forstå dig det er ikke fedt at intet er som lovet og lyder lidt som om der skulle skjules nogle ridser når det ikke var rentgjort og ingen lampe over som lovet. Jeg vil sige jeg ved ikke hvor lang tid det har stået i en garage men så vidt jeg ved har den slags silicone vi bruger ikke særlig godt af for lave temperature det kan være derfor den hat sluppet glasset.

Også rigtigt nok man køber som beset men synes også mansom sælger har et moralsk ansvar for at fortælle om evtuelle skavanker så kan køber selv vurderet om han mener tingene er det værd.

Tror vi alle før eller siden kan komme ud for en plattenslager dette gælder dog også købere der er mere end vilde for at købe ens Ting indtil det kommer til stykket så trækker de i land og springer til sidst fra eller vil have mere end aftalt. Den vej kan det også forekomme men synes bare at vi skal forsøge at behandle hinanden ordentligt da dette er grobund for at vi kan bytte og sælge ting her på forummet der kan være til hjælp for andre. Ved godt at der altid vil være folk der ingen moral og etik har og derfor skal man altid kigge sig godt for. Men som gino beskriver sit problem er dette da fuldstændigt grotesk der er jo ingen rimelighed i den handlen ligemeget hvordan man ser på det udfra ginos beskrivelse ved godt der er to sider af samme sag men da det kun er gino der står frem kan man kun se det fra hans side jo.

Til sidst synes jeg det er en gin reminder om at man ikke altid kan stole blindt på folk.
Hej

Jeg er helt med på i synspunkt men det er IKKE pga det har stået i garage men pga kalk/alger har arbejdet sig ind under fugerne og jeg har billeder af det! jeg sendte dem til sælger men han var ligeglad!
At han ikk engang ville betale et par tuber silicone hvis jeg så selv betalte en for at lime det om.. snakker ikk om at sku have meget! kun vise bare lidt fra hans side men når så folk er totalt ligeglade og sige at jeg selv må klare det så bliver jeg harm men det er ret dumt for hans side af!

Ridserne nåede jeg ikk engang at konfrontere ham med kun det med at det var utæt! så.....

Havde jeg solgt sådan noget lort havde jeg så da i det mindste betalt for et par tuber silicone! men hvad havde aldrig solgt sådan noget ringe lort til nogen!

MVH
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Jeg har jo et Akvarie til salg. Hvor der er flere der har henvendt sig. Og sagt at det vil de meget gerne købe. Og så hører man så ikke mere fra dem. Skal siges at der ikke er nogen der har set akvariet endnu. Så købere kan nu også være nogle sære nogle.

Mvh
Ryom
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Ryom skrev:Jeg har jo et Akvarie til salg. Hvor der er flere der har henvendt sig. Og sagt at det vil de meget gerne købe. Og så hører man så ikke mere fra dem. Skal siges at der ikke er nogen der har set akvariet endnu. Så købere kan nu også være nogle sære nogle.

Mvh
Ryom
ENIG!

men nu købte jeg jo så desværre hans lort! jeg holdte min aftale!
mikkeljacobsen89
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
13
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af mikkeljacobsen89 »

stace skrev:Jeg kan sagtens forstå dig det er ikke fedt at intet er som lovet og lyder lidt som om der skulle skjules nogle ridser når det ikke var rentgjort og ingen lampe over som lovet. Jeg vil sige jeg ved ikke hvor lang tid det har stået i en garage men så vidt jeg ved har den slags silicone vi bruger ikke særlig godt af for lave temperature det kan være derfor den hat sluppet glasset.

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv ;)
Som Gino siger, kunne man da i det mindste vise en smule samarbejdsvilje når skaden nu er sket. Jeg siger ikke han skal gå ud og købe dig et sprit nyt akvarie, men en tube silicone eller 2 har vi vel alle råd til.
Jeg synes dog heldigvis dette er undtagelsen og ikke reglen. Jeg har kun gode erfaringer med folk herinde fra :GO
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

En ting undrer mig lidt, og det er at du overhovedet købte det.
Det kan være umuligt at se ridser i glasset, selvom akvariet er rengjort. men skaden på bordet, burde du kunne se med det samme og den manglende lampe taler for sig selv.
Hvorfor kørte du så ikke bare igen? Akvarier er der nok af til salg.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Carsten skrev:En ting undrer mig lidt, og det er at du overhovedet købte det.
Det kan være umuligt at se ridser i glasset, selvom akvariet er rengjort. men skaden på bordet, burde du kunne se med det samme og den manglende lampe taler for sig selv.
Hvorfor kørte du så ikke bare igen? Akvarier er der nok af til salg.
Hej Carsten.

Jeg vil sige at jeg snart har lært at se hvordan man ser ridser med en led lygter hvor du lyser fra mange vinkler men 80% af de ridser vile jeg kunne have set hvis det var rengjort! og den aftale lampe var derpå! men ja det er min dumhed at købe det men stadig ikk iorden det var utæt osv!

Bordet der vidste jeg der var noget fugt skade men da jeg så så det var omfanget så nogte værre men det kunne jeg så leve med.. men ikk de andre ting!
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

mikkeljacobsen89 skrev:

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv ;)
Som Gino siger, kunne man da i det mindste vise en smule samarbejdsvilje når skaden nu er sket. Jeg siger ikke han skal gå ud og købe dig et sprit nyt akvarie, men en tube silicone eller 2 har vi vel alle råd til.
Jeg synes dog heldigvis dette er undtagelsen og ikke reglen. Jeg har kun gode erfaringer med folk herinde fra :GO
Tak for det.
Ja syntes godt nok ikk det var meget jeg "krævende" og jeg spurgte selv efter en løsning men så lagde han bare på....
Det kan ikk blive mere ringe!

MVH
Brugeravatar
puffer
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 9430 Vadum
Geografisk sted: Nørhalne

Indlæg af puffer »

Hej
Ja, der er jo altid 2 sider af samme sag. Her er min.

Gino købte akvariet af mig, prisen var sat til 5000,- incl. bord og div. pvc. Vi blev siden enige om om pris på 4000,- inc. bord og div pvc rør. Vi sms en del ang. div spørgsmål, bla. ridser og fugtskaden. Jeg skriver at jeg kan se 2 stk. ridser en i venstre hjørne på frontruden og en på sideruden oppe i hjørnet, og jeg sender nogle billeder af fugtskaden. Jeg sender et billede d. 2-10 fullshot af akvariet med vand i(det står i vores køkken/alrum). Vi aftaler at han henter akvariet d. 13-10. Jeg tager fri fra arbejde fredag d. 12-10 for at tømme akvariet, men om fredagen bliver jeg ringet op af min søn`s børnehave der fortæller at han har brækket armen. Jeg kommer først hjem fra sygehuset kl. 01.00 om natten. Derfor bliver akvariet ikke rengjort, som jeg også fortæller Gino da han kommer. Derfor er der heller ingen lampe over akvariet da han kommer, men det kunne han bare have ønsket så havde jeg hentet den. Vi snakker lidt frem og tilbage ang. akvariet og Gino har en kammerat med som er tømrer og de spørger selvfølgelig om de må checke bordet og akvariet. Dertil siger jeg "det gør i bare, tag jer god tid" Gino lyser med ledlampe efter ridser og de snakker lidt frem og tilbage. Gino ser at bundpladen som akvariet står på har lidt fugtskade og vi bliver enige om en pris på 3500,-. (nypris 25000,-)
Vi læsser akvariet og bord på traileren og det bliver fastgjort med de stropper som kan strammes mekanisk.

1. Akvariet var 100% tæt da det blev læsset ombord på traileren, det har jeg flere vidner på.
2. Jeg kunne kun se 2 større ridser i akvariet, der er mange som har set det live, og de har aldrig lagt mærke til ridser. Akvariet er 5 år så det er sikkert nogle meget små ridser rundt omkring, men akvariet er altså også 5 år gammelt.

2-3 dage efter ringer Gino og fortæller at akvariet er utæt, det forstår jeg ikke, og spørger hvor det er utæt. Han siger at det er kalkalger(det har jeg dog lidt svært ved at tro, at kalkalger kan gøre det) Han spørger om vi kan finde ud af noget, dertil siger jeg nej og at han har fået slået 1500,- af på en pris på 5000,- og akvariet var altså tæt da han kørte med det(ved ikke om det kan været stropperne der er synderen).

Jeg har aldrig snydt nogen herinde, og jeg har heller ikke snydt Gino. Jeg satte ingen pistol for panden af ham da han skulle beslutte sig, han gennemgik bord og akvarie og sagde selv ja tak, Jeg synes det er rigtig træls for ham at akvariet er blevet utæt, men det er jo en risiko man løber når man køber brugt.

Dette bliver mit eneste indlæg i denne tråd.

Mvh
Christian
/Christian og Anna

Billede
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

puffer skrev: 2. Jeg kunne kun se 2 større ridser i akvariet, der er mange som har set det live, og de har aldrig lagt mærke til ridser. Akvariet er 5 år så det er sikkert nogle meget små ridser rundt omkring, men akvariet er altså også 5 år gammelt.
Det skal jeg gerne ligge navn til.

Til Gino

Har svært ved at genkende din beskrivelse, Christian er 100 % reel og en af de flinkeste akvarister jeg kender - jeg ville til enhver tid stole på ham. Det lyder mere som om i har misforstået hinanden.
Et 5 år gammelt 800 L akvarium m. bord og PVC til 3500,- har selvsagt lidt små ridser, ellers ville prisen også have været en anden. Jeg synes det lyder som en fair handel - men det er da drøn ærgerligt at fugen har sluppet..

Op på hesten igen og få det limet - med de mål det akvarium har, kan det kun blive et fedt setup du får dig :beer:
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Til Puffer!

Nu skal det jo lige siges at jeg med vilje ikk nævnte dig ved navn!! jeg er bare så træt af den behandling og ville få folk til at undgå min sitiuation!

JA den fugt skade gjorde jo så at akvariet på IGEN måde måde var sikker! det var en bærende stolpe men ja det har jeg INGEN problemer med da jeg selv da god for den... slet ingen tvivl om det men det var jo ligesom det at det gjorde udslaget med de 3500 da der var noget mere arbejde i det end først antaget per tlf... og der er vi vidst enige!
Jeg har lagt rigtigt megen tid i det bord inden jeg turde fylde vand i akvariet og er det da noget nederen at finde ud at lortet er utæt og jeg sender dig billeder af det! og det er jo noget tydeligt at det er utæt og det IKKE er rejsen hjem der gjorde det!

Du kunne nok godt have fundet 20 min til at rengøre akvariet, vi havde aftalt det længe hvornår det sku hente så at du selv "ville" gøre det i sidste øjeblik er din hovedpine.. en aftale er en aftale!

Det med algerne har du selv fået billeder af med det samme jeg skrev det til dig!!
Se billeder, er dette stramme stroppen som har fået algerne til at gå ind under fugen på vejen hjem? Se selv billeder!

Billede nr 1 var der jeg og 3 andre og 2 af dem er her fra forum antog det var utæt men vi gav det ikk super lang tid da vi sku skynde os at have det tømt i en fart!!!

og sådan så det ud flere steder hvor det havde sluppet og alger indenunder!

Bedøm selv folkens.....

Billede

Billede

Igen folkens jeg nævnte ham ikk ved nanv men ville bare få folk til at lærer min STORE fejl at stole på folk og tage lidt deres ord for gode vare men det er godt nok slut!

Jeg krævende jo heller ikk noget andet et et par bøtter silicone som lidt god vilje fra hans side..... jeg krævede jo som sådan heller ikk nogen penge tilbage... gav han endda selv vlget om at komme med en fornuftig løsning.....

så...... jeg har vidst ikk været unfair

MVH
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

AndersGS skrev:
puffer skrev: 2. Jeg kunne kun se 2 større ridser i akvariet, der er mange som har set det live, og de har aldrig lagt mærke til ridser. Akvariet er 5 år så det er sikkert nogle meget små ridser rundt omkring, men akvariet er altså også 5 år gammelt.
Det skal jeg gerne ligge navn til.

Til Gino

Har svært ved at genkende din beskrivelse, Christian er 100 % reel og en af de flinkeste akvarister jeg kender - jeg ville til enhver tid stole på ham. Det lyder mere som om i har misforstået hinanden.
Et 5 år gammelt 800 L akvarium m. bord og PVC til 3500,- har selvsagt lidt små ridser, ellers ville prisen også have været en anden. Jeg synes det lyder som en fair handel - men det er da drøn ærgerligt at fugen har sluppet..

Op på hesten igen og få det limet - med de mål det akvarium har, kan det kun blive et fedt setup du får dig :beer:
Hej Anders.

Ved godt flere af jer herinde er hans "venner" men det er er jo sådan set også godt nok men nu har jeg op til 3 vidner og 2 andre dagen efter på at det var utæt og den ene var ved siden af der jeg ringede.....

Sagen er meget simpel... se selv de billeder og bedøm..

Små ridser??? kom gerne forbi på fyn og bedøm det lige igen...bordet var pænt bustet.. har billeder hvis ønskes... akvarie utæt...... akvarie er meget ridset...... hvor billigt er 3500 så ? Når jeg har råd til et nyt forære jeg lortet væk eller tager en hammer!

Akvarier som Carsten herinde nævner koster ikk ret meget og kunne have fået et fint til 3500-5000..

Dette er ikk for at lyde sur men er nød lige at svare;-)

MVH
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Efter at have kigget på billederne, vil jeg sige, at akvariet er tæt. Den del af fugerne som er sluppet har ingen praktisk betydning.

Men når du så de skader på fugerne, hvorfor købte du det så??
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Carsten skrev:Efter at have kigget på billederne, vil jeg sige, at akvariet er tæt. Den del af fugerne som er sluppet har ingen praktisk betydning.

Men når du så de skader på fugerne, hvorfor købte du det så??
Øh? Hvorfor er det utæt der ved billede nr et? Carsten det svar kan jeg ikk tage så seriøst? Det er sluppet på glasset anden side også? Vi er fem som har konstateret det? Akvariet var sat til i alger og kunne ikk ses, heller ikk så nemt i de mørk garage! Mvh
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 7321 Gadbjerg
Geografisk sted: Gadbjerg

Indlæg af Lehd »

Jo flere oplysninger du kommer med, jo mere undrer jeg mig over, at handlen blev gennemført...

Det er møg ærgerligt, at du har mistet dine penge, men det er jo en risiko man vælger at leve med, når man køber brugt...
Mvh.
Trine
Billede
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Hej mester. Kan godt følge dig! Men jeg havde svært ved at se noget ordentligt pga igen lystog sat til i alger! OG så stolede jeg lidt mere på ham end jeg sku have gjort:-( nå men ja sket er sket .. desværre mvh
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

De skader burde da kunne ses uanset om akvariet var besat af alger indendigt. Det var det vel ikke udvendigt. hvis du systematisk har gennemgået akvariet med lygte osv. kunne du jo evt. også ha renset lidt af ruden.
Akvariet er købt som beset og du har haft mulighed for at undersøge alt du ville. og kunne til hver en tid ha sagt nej tak.
Syntes egentligt det er lidt ærgeligt med sådan et indlæg.
Kender ingen af jer. men den der må du tage på egne skuldre i mine øjne.

Har i øvrigt lavet et lignende nummer med mit første akvarie købt af ham der havde korallen.dk det kom til at koste 4000 for et nyt akvarie da jeg pillede baggrunden af var bagruden heeelt vildt ridset, det kunne ikke ses pga siliconen fra bagbeklædningen.
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Hej Gino,

Jeg kan godt forstå du er skuffet. Dine krav til kvalitet er over hvad den købte balje kan klare. :y (bedømmer jeg udfra billeder af din tidligere balje)

Men derfra til at der er nogen andre der har snydt dig - det synes jegpersonligt er en uskøn overskrift. Vi er mange der stoler på hinanden, og fortsat vil gøre det.

Men ved alle handler, såskal man se sig godt for. Man kan ikke købeguld tilprisen af kobber - og jeg vil mene at dette er dit eget ansvar. Du har set varen før køb - og det har du accepteret.

Håber ikke du tager det ilde op, men jeg tror mest du er sur på dig selv, og det har du grund til.

Lap skidtet, og sælg det i den blå avis - og få et tilbud på et nyt, som giver dig en god start, og en glæde for din sjæl, når du betragter det :y

Held og lykke

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

pederrevnørd skrev:Hej Gino,

Jeg kan godt forstå du er skuffet. Dine krav til kvalitet er over hvad den købte balje kan klare. :y (bedømmer jeg udfra billeder af din tidligere balje)

Men derfra til at der er nogen andre der har snydt dig - det synes jegpersonligt er en uskøn overskrift. Vi er mange der stoler på hinanden, og fortsat vil gøre det.

Men ved alle handler, såskal man se sig godt for. Man kan ikke købeguld tilprisen af kobber - og jeg vil mene at dette er dit eget ansvar. Du har set varen før køb - og det har du accepteret.

Håber ikke du tager det ilde op, men jeg tror mest du er sur på dig selv, og det har du grund til.

Lap skidtet, og sælg det i den blå avis - og få et tilbud på et nyt, som giver dig en god start, og en glæde for din sjæl, når du betragter det :y

Held og lykke

Mvh
Peder
Hej Peder. Jeg der da træls over mig selv at jeg har købt sådan noget lort! Hvis det at købe et akvarie så indebære at det må være utæt og det er jo ikk til at se som jeg nævner!! Hvad så hvis kanterne havde lister og silicone fugerne ikk kunne ses hvad så? Det kan man da ikk sælge? Jeg bad jo ikk om noget videre andet end lidt god vilje i form af lidt silicone, er det virkeligt meget at forlange? Jeg må være godt dum kan jeg hører men det gælder om vi alle er venner og tager røven på hinanden ved at "skjule" ting og håbe på den går? Det du siger er at jeg godt måtte sælge noget deffekt noget til dig?? Undskyld jeg forstår dig bare slet ikk og Nej er ikk sur eller noget bare lidt forundret? Man kan jo ikk se mange deffekter før man kommer hjem og ser og tjekker ting? Jeg bad jf ikk om noget urimeligt vel? Mvh
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

pederrevnørd skrev:Hej Gino,

Held og lykke

Mvh
Peder
+1 håber case closed
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Ps kunne aldrig finde på bare at Lappe det og så sælge det? Så jeg ikk bedre end denne sælger? Vil hellere give det en hammer! Eller give det væk:-) mvh
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Marco bare Luk denne tråd! Jeg nævnte igen ved navn men delte bare en rigtigt dårlig oplevelse hvor jegcbare skriver at folk skal tjekke deres ting godt og grundigt og ikk stole blindt på folk og det gør jeg aldrig igen!
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

kenneth145 skrev:De skader burde da kunne ses uanset om akvariet var besat af alger indendigt. Det var det vel ikke udvendigt. hvis du systematisk har gennemgået akvariet med lygte osv. kunne du jo evt. også ha renset lidt af ruden.
Akvariet er købt som beset og du har haft mulighed for at undersøge alt du ville. og kunne til hver en tid ha sagt nej tak.
Syntes egentligt det er lidt ærgeligt med sådan et indlæg.
Kender ingen af jer. men den der må du tage på egne skuldre i mine øjne.

Har i øvrigt lavet et lignende nummer med mit første akvarie købt af ham der havde korallen.dk det kom til at koste 4000 for et nyt akvarie da jeg pillede baggrunden af var bagruden heeelt vildt ridset, det kunne ikke ses pga siliconen fra bagbeklædningen.
Dig vil jeg godt sælge noget brugt til engang så..købt som beset..
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 9750 Østervrå

Indlæg af Gizze »

Undskyld jeg blander mig.

Men forstår virkelig ikke jer, som siger det er købt som beset!
Jeg ved godt, hvad i mener. Men vil det så sige, at hvis jeg kan skjule en defekt overfor jer, så er det fint nok for i har set varen ???
Synes da man skal være 100% ærlige overfor hinanden! Ikke mindst når en køber kører flere 100 km efter det.
Man kan da tydelig se på billederne at fugen ikke har det godt. Ja det burde Gino måske ha set. Omvendt står han i en dunkel garage og her burde sælger måske gøre ham opmærksom på fejlene.
De fuger er jo ikke røget af under transporten hjem!

Er der så også flere ridser i, end sælger har givet udtryk for er det jo heller ikke i orden!

Jeg var satme også blevet træt af det!
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Gizze skrev:Undskyld jeg blander mig.

Men forstår virkelig ikke jer, som siger det er købt som beset!
Jeg ved godt, hvad i mener. Men vil det så sige, at hvis jeg kan skjule en defekt overfor jer, så er det fint nok for i har set varen ???
Synes da man skal være 100% ærlige overfor hinanden! Ikke mindst når en køber kører flere 100 km efter det.
Man kan da tydelig se på billederne at fugen ikke har det godt. Ja det burde Gino måske ha set. Omvendt står han i en dunkel garage og her burde sælger måske gøre ham opmærksom på fejlene.
De fuger er jo ikke røget af under transporten hjem!

Er der så også flere ridser i, end sælger har givet udtryk for er det jo heller ikke i orden!

Jeg var satme også blevet træt af det!
Tak tusind tak! Jeg sidder seriøst og er helt tom?jeg forstår slet ikk flere af folks indlæg? Jeg bad 3-4 gange om en lampe var over akvariet når jeg var ankommet og det var aftalen.. for var ikk så vild med det kom ud i garagen men aftale så ovenstående
Låst

Tilbage til "Generel saltvandssnak"