Boring af huller i nyt akvarie?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
KasperBust
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
12
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2012

Boring af huller i nyt akvarie?

Indlæg af KasperBust »

Hej folkens:)
Nu har mit RSM 130 kørt i 7-8 måneder og så kan man jo ikke lade være med at opgradere når nu kæresten synes det er iorden;)
Men nu har jeg skaffet alt, det eneste problem nu er at det akvarie jeg købte er uden huller til nedløb og retur.
Så nu søger jeg hjælp hos nogen af jer garvede folk? Er der nogen af jer der ved hvordan man gør eller kan gøre det for mig? Selvfølgelig mod betaling;)
Jeg bor i herning og det er et 300 liter akvarie jeg er igang med:)

Mvh kasper
KasperBust
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
12

Re: Boring af huller i nyt akvarie?

Indlæg af KasperBust »

kan det virkelig passe at inde på et forum med så mange super saltvands akvarister, ikke er en eneste, der kan bore et hul i et akvarie? :pray:
Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Indlæg af Steffenhn »

Har du forhørt dig hos din lokale fiskepusher ? De plejer nu at kunne lave det - dem bruger jeg ihvertfald når der skal laves hul :)
Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
KasperBust
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
12

Indlæg af KasperBust »

nej, efter som jeg er ret ny, har jeg ikke nogen fast forhandler. og har desværre slæbt mit akvarie op på 3. sal. Men jeg må spørge en forhandler og høre om han kan gøre det for mig.
Men tak for forslaget Steffenhn:)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

KasperBust skrev:kan det virkelig passe at inde på et forum med så mange super saltvands akvarister, ikke er en eneste, der kan bore et hul i et akvarie? :pray:
Der er masser der kan bore et par huller i et akvarie, mig selv incl., men du bor det forkerte sted.
Og et RSM er ikke det letteste at bore hul i, da der er alt det sump værk i baggrunden.

Prøv at ringe til enten Trope akvarier i Silkeborg eller Aquastyle i Esbjerg. Forvent ikke at din lokale Bonnie kan finde ud af noget ud over at sælge fuglefrø
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Carsten skrev:
KasperBust skrev:kan det virkelig passe at inde på et forum med så mange super saltvands akvarister, ikke er en eneste, der kan bore et hul i et akvarie? :pray:
Der er masser der kan bore et par huller i et akvarie, mig selv incl., men du bor det forkerte sted.
Og et RSM er ikke det letteste at bore hul i, da der er alt det sump værk i baggrunden.

Prøv at ringe til enten Trope akvarier i Silkeborg eller Aquastyle i Esbjerg. Forvent ikke at din lokale Bonnie kan finde ud af noget ud over at sælge fuglefrø

Carsten, det er ikke et rsm der skal bores i.. Der står , at det er det nye 300liters han har købt! :wink: (ikke fordi det har den store relevans - blot en rettelse!)

Men kunne du ikke høre en lokal glarmester hvad det skulle koste??
Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

MoG skrev:
Carsten skrev:

Carsten, det er ikke et rsm der skal bores i.. Der står , at det er det nye 300liters han har købt! :wink: (ikke fordi det har den store relevans - blot en rettelse!)

Men kunne du ikke høre en lokal glarmester hvad det skulle koste??
Den sætning smuttede lige.
KasperBust
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
12

Indlæg af KasperBust »

hehe. det går :wink: Det var vist også både en information om alt hvad jeg har og er ved at få.
men jo, jeg har overvejet at ringe til min glarmester, men vidste ikke om det var nemmere at få specielle akvarie folk til det :)
nogle garvede experter herinde :T

men tak for tips igen :happy: det er dejligt at der er kommet lidt respons :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Det er nu ikke så svært som det kan lyde til.
Og du kan selv gøre det.

Køb de rørgennemføringer du skal bruge.
Find de passende bor her http://stores.ebay.com/THK-Diamond-Tools

Lav en skabelon til at bore efter. (træplade hvor du borer de huller i den ønskede afstand fra hinanden). Skabelonen skal også bruges til at styre boret med.
Læg en helt plan træplade under akvariet (meget vigtigt). Hæld en smule vand i akvariet. Sæt boret i boremaskinen, og start med at bore ganske langsomt. sørg for at der er vand i hullet ved boret. Lad boret selv arbejde sig ned uden at du presser.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"