Noget jeg dog ikke kan finde nogen steder, er hvordan blandingsforholdet skal være..? der står intet på bøtten hvor meget pulver der skal blandes op i vand.? Nogen der kan svare på det?

Principielt, så ja - og så alligevel ikke.Steffenhn skrev:Nu når vi er ved emnet, hvad så med sådan noget -kalk til afkalkning af kaffemaskiner osv, kan/må man bruge det ?
crazy seahorse skrev: Kan du få fat på citronsyre er du sikker på ikke at gøre skade. Det fås i håndkøb
Erik
crazy seahorse skrev:Det burde ikke være nødvendigt at have dem liggende så længe.
Det er sådan med syre, at en vis mængde syre opløser en vis mængde kalk, derefter virker det ikke længere (det bliver til vand)
Er de slemme får du mere ud af at give den et par ture eller tre efter hinanden.
At lade dem ligge natten over gør faktisk at de i 7,5 time ligger i noget nær neutralt vand (hvis du da regner en nat for 8 timer)
Mht dossering:
Jeg plejer bare at tage det lidt på slump. Det kommer sig ikke så nøje bare det opløses.
Jo mere du kommer i jo stærkere opløsning og jo mere kalk kan det opløse jfr ovenstående.
Prøv med en skefuld i en liter vand. Sidst brugte jeg en kopfuld i 5 l.
Så tændte jeg pumpen et par gange(forsigtigt, endelig forsigtigt) et kort øjeblik for at få det kørt ordentlig rundt.
Men det var kun fordi jeg var for doven til at skille pumpen ad (RD)![]()
Erik
Smid dem bare i natten over evt med en lille pumpe til at lave cirkulation.MoG skrev:Ville sådan set lige smide alle 4 tunze-pumper i en gang citronsyrer natten over, men er det for længe? Jeg synes at jeg kan se at der er lidt delte meninger om det når man søger på det..
Noget jeg dog ikke kan finde nogen steder, er hvordan blandingsforholdet skal være..? der står intet på bøtten hvor meget pulver der skal blandes op i vand.? Nogen der kan svare på det?