Jeg har søgt på forummet, men jeg kan ikke finde noget om dette emne

Mvh Steffen

Nej, det var fordi at jeg gik efter den "nemme" løsning. Min kammerat har haft et 240L akvariet med samme form for nedløb til sump fra akvarie helt uden nogen form for overløbs kasse - det var dog ikke lydløst da det stod og slurpredeBingocaller skrev:Altså du vil ikke lave en overløbskasse og overløbskam og alt således ?
Den forstår jeg ikke helt, der er jo stadig et nedløb hvor vandet løber ned. Der burde komme lige så meget vand igennem som overløbs metoden - eller er jeg gal på den ?akemedes skrev:i realiteten kan det jo godt lade sig gøre, men jeg tror ikke det bliver meget vand af gangen der bliver "renset" da du jo ikke har så stort et hul ned til sumpen, hvis du forstår.
Jeg tror jeg prøver metoden, kan ikke rigtig se fordelen ved at bruge et overløb ud over at det måske ville være bedre til at fjerne overfladehinden, men burde den metode jeg vil anvende ikke også gøre det eftersom den tager vandet fra overfladen ?zimba skrev:Du kan fint bruge den løsning, højden på dit returrør bestemmer så bare vandstanden i dit akvarie. Sikkerhedsrøret skal jo så bare være lidt højere end returen, men under kant af akvariet.
Lyden fra returen fjernes fint med en kugle hane.
Karl
Det lydløse er jeg selv lidt nervøs for, det var derfor at jeg ville høre herinde på SF angående gode råd og tips/tricks angående at køre uden overløb.Mikkel E skrev:Jeg tror umiddelbart du vil blive træt at det. Jeg kan forestille mig at det bliver meget svært at indstille lydløst og du vil midste en del cm. i toppen af akvariet, fordi der skal være nogle cm. ned til røret for det ikke suger luft ind. Jeg tror også hurtigt det vil stoppe til og så vil vandstanden stige til sikkerhedsrøret, som så vil stå og larme.
Du vil også få et meget centreret område hvor vandet bliver suget ned og du vil derfor mugligvis få problemer med at overfladen ikke er ren.
Hvorfor vil du ikke have er overløb?
Dette kan undgås ved at montere lidt tagrende net eller lign. på røret og op over vandoverfladenBingocaller skrev:Fisk og alt muligt vil da blive suget ned i sumpen?
Du har da ikke en overløbskasse, så vidt jeg kan så i din tråd? Du har da et overløb i midten, ikke?JaizEdelmann skrev:Jeg har det selv sådan og det fungerer fint. Ellers kan du jo lave en Durso Hvis du ikke vilhave ooverløbsskasse. Og stadig undgå larmen, du skal bare være sikker på dine rør er tæt ellers ender du med hele tanken i sumpen da du ikke har noget der blokere hvis en gennemføring eller lignende bbliver utæt
Jeg har overløbskasse i midtenMikkel E skrev:Du har da ikke en overløbskasse, så vidt jeg kan så i din tråd? Du har da et overløb i midten, ikke?JaizEdelmann skrev:Jeg har det selv sådan og det fungerer fint. Ellers kan du jo lave en Durso Hvis du ikke vilhave ooverløbsskasse. Og stadig undgå larmen, du skal bare være sikker på dine rør er tæt ellers ender du med hele tanken i sumpen da du ikke har noget der blokere hvis en gennemføring eller lignende bbliver utæt
Den jacobfisk har/havde, ser ud til at være diy, de fleste man køber er noget større.
Jeg mener heller ikke at min var lydløs.
Okay så det bare mig der omtaler det anderledes, jeg plejer og kalde det jeg har en overløbskasse, og det som hænger bag på hedder hang-on the back i min verdenMikkel E skrev:En overløbskasse plejer at være en kasse du sætter på kanten af akvariet og som leder vandet over kanten, så du kan få ført vand ned i sumpen uden at bore huller i akvariet.
Det du har hedder bare et overløb