Anemone vs tunze
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: 7500 Holstebro
Anemone vs tunze
God-meget-tidlig-morgen..
Eller god ved jeg ikke om den er, vågnede kl 1:43 badet i sved efter at have sovet enormt uroligt, nå går så ned i stuen for at ryge om smøg og efterfølgende at gå i bad.
Hører så en meget sær lyd fra mit akvarie, frem med lygten og se, vandet er hvidt og kan så se min anemone der har taget sit liv i min pumpe. Fandens, op med pumpen, og så ellers i gang med at blande 30 liter ny vand, havde ikke salt til mere. Mens den står og blander bliver pumpen rengjort, og jeg fisker de stykker op jeg kan se. Renser skummer da den er gået amok, får skiftet vandet er efter det har stået og blandet en halv times tid, i med pumpen igen og begynder så at fiske efter anemone rester igen. Finder noget easy life jeg havde fra ferskvand, i med det og begynder så ed vsv igen.
I bad med mig, og da jeg kommer ud ser jeg heldigvis at vandet er ved at klare op.
Har ingen kul og ikke mere salt, skal købes i morgen. an jeg smide kul i en sok på mit nedløb eller måske i mit overløb?
Regner med at skifte 25% vand de næste par dage.
Andre ting jeg ellers kan gøre ?
Og godnat igen, op på arbejde om 2 timer, bliver en dejlig dag..
Eller god ved jeg ikke om den er, vågnede kl 1:43 badet i sved efter at have sovet enormt uroligt, nå går så ned i stuen for at ryge om smøg og efterfølgende at gå i bad.
Hører så en meget sær lyd fra mit akvarie, frem med lygten og se, vandet er hvidt og kan så se min anemone der har taget sit liv i min pumpe. Fandens, op med pumpen, og så ellers i gang med at blande 30 liter ny vand, havde ikke salt til mere. Mens den står og blander bliver pumpen rengjort, og jeg fisker de stykker op jeg kan se. Renser skummer da den er gået amok, får skiftet vandet er efter det har stået og blandet en halv times tid, i med pumpen igen og begynder så at fiske efter anemone rester igen. Finder noget easy life jeg havde fra ferskvand, i med det og begynder så ed vsv igen.
I bad med mig, og da jeg kommer ud ser jeg heldigvis at vandet er ved at klare op.
Har ingen kul og ikke mere salt, skal købes i morgen. an jeg smide kul i en sok på mit nedløb eller måske i mit overløb?
Regner med at skifte 25% vand de næste par dage.
Andre ting jeg ellers kan gøre ?
Og godnat igen, op på arbejde om 2 timer, bliver en dejlig dag..
[center][Aktiv]350L Trigon https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=89762
[Lukket]250 Liters: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 92&t=53795[/center]
[Lukket]250 Liters: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 92&t=53795[/center]
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Anemone vs tunze
Jeg vil mene at du har gjort hvad du kan.
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6760 Ribe
Easy life er altid rart at have ved hånden ved sådan et tilfælde. men surt er det da :/
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5560 Aarup
- Saltvand siden?: 2009
kan nikke genkendene til episoden, har prøvet det 2 gange, og har nu droppet helt anemoner, men er der nogen der har nogle gode forslag til hvordan man kan sikre sig imod det, eller er det helt umuligt.
tænker på om man kan sætte noget på sine tunze for at en anemone ikke kan komme i "klemme"
tænker på om man kan sætte noget på sine tunze for at en anemone ikke kan komme i "klemme"
- Fyensgade
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: Kbh N
For pokker hvor er det surt... 
Der er nogle skum-ting man kan beskytte pumperne med, men tror de hæmmer funktionen?
Ellers har jeg i to år haft flere bubbletips og nogle af dem vandrer en gang imellem, men de "giver ikke bare slip" for at ryge i pumpen så jeg har mine på en sten-ø så de ikke kan vandre ind i pumper..

Der er nogle skum-ting man kan beskytte pumperne med, men tror de hæmmer funktionen?
Ellers har jeg i to år haft flere bubbletips og nogle af dem vandrer en gang imellem, men de "giver ikke bare slip" for at ryge i pumpen så jeg har mine på en sten-ø så de ikke kan vandre ind i pumper..

...og 27L Softies fragmentakvarium
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Til Hydor pumperne findes der noget net/svamp man kan sætte rundt om pumpen. Jeg vil også tro at de hæmmer pumpens funktion.
Jeg tænkte på om det net som man bruger i overløbet ikke kunne bruges der?
Jeg tænkte på om det net som man bruger i overløbet ikke kunne bruges der?
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5560 Aarup
Præcis, har tænkt samme tanke med det sorte net fra overløbet, har bare Ole arbejdet videre i det...
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Geografisk sted: 7500 Holstebro
Ja, det var ret så surt, vandet er dog rigtig pænt i dag og har ikke mistet noget endnu.
Forsætter dog med at skifte vand de næste par dage.
Så har jeg også prøvet en anemone, og pt bliver det også den sidste. Skal have fundet et alternativ til anemonen så klovnene har det godt
Forsætter dog med at skifte vand de næste par dage.
Så har jeg også prøvet en anemone, og pt bliver det også den sidste. Skal have fundet et alternativ til anemonen så klovnene har det godt

[center][Aktiv]350L Trigon https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=89762