Regner du med at alle lamperne bliver 16K versionen?
Men det er vel ikke noget nyt at vi har UV-A over baljen? Det er med i alle actinic rør og pærer i forskellig ratio.
Go søndag.
andersboerglum skrev:Hvad med lidt billeder, Peder?
Hejsa Sbruno,Bruno skrev:Umiddelbart ville jeg ikke bekymre mig særlig meget om det "uv-lys", der kommer fra LED lamperne. UVA ligger fra 380 nm og ned til 320. UVB og UVC ligger endnu lavere. De laveste nanometer, der kommer razor lampen er 410 nm, så der er altså et pænt stykke ned til det rigtige uv-lys
Enig, jeg sku dog lige ha genopfrisket hukommelsenole. skrev:jeg mener alle hqi pærer har uv beskyttelse,klart koraller reflekterer lys når det rammer dem men de er jo ikke planter og bør ikke behandles som planter.koraller er ikke fotosyntetiske på nogen måder ikke engang de symbiotiske alger der lever idem har noe med planter at gøre.jeg gætter på i er enig ligeså så meget vi er enig om strontium er godt eller ej blot fordi det findes i koralskeletter i naturen,det er mere kompleks som så,jeg tror dog jeg godt kan bruge det lys for vækstspidser til mine planter men jeg er ikkee helt der ennu
Moente,Moente skrev:
måske at han er så lav at han ikke kan nå toppen af akvariet og deved bliver ved med at banke hovedet i ruden af frustration ?pederrevnørd skrev:Moente,Moente skrev:
Hva faen betyder dn smilie haha
Nogen headbanger til musik, jeg headbanger til dine korallerpederrevnørd skrev:Moente,Moente skrev:
Tusind tak for de flotte ord, men indtil videre er min fragtank blot en balje til et smukt klovnpar - måske de fraggerhellfish skrev:du kunne starte en større fragment farm!.. vist ikke nogen dum ide med dit nye fragment akvarie? det er fandme flot!
Haha MoenteMoente skrev:Nogen headbanger til musik, jeg headbanger til dine korallerpederrevnørd skrev:Moente,Moente skrev:
Haha, nu må det være slut for en periode med teknik,og istedet gi baljen fred og roPederP skrev:Ohh ja -det ser fedt ud!
Kunne du ikke få noget automatik på dit lampehejs, så dine lamper kører helt op ved månelys for at dæmpe det lidt?
TobiasL skrev:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()