"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

<Snegle,planton,heteroconder hassi,xenia

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
agger
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 12:33
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

<Snegle,planton,heteroconder hassi,xenia

Indlæg af agger »

Hej hvilke snegle er gode alge spisere ??? Hvordan laver jeg zooplanton og phytoplanton? kan i hjælpe Hvad spiser heteroconger hassi ??? hvor tit skal den spise og hvem har dem på SVF??? hvad spiser koralen xenia?
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: <Snegle,planton,heteroconder hassi,xenia

Indlæg af ole kekkonen »

xenia skulle optage naering fra vand söjlen der populaert kaldes DOM (dissolved organic matter)og ifölge den her artikkel skulle xenia vaere mer effekti til at opta naering end div makro alger http://reefkeeping.com/issues/2002-12/r ... /index.php
stomatella varia er gode snegle og alge graessere og snegle der populaert kaldes "money cowrie" er bedre end almindelige graessere ja det er megen populaer i kveld LOL
jeg har et akvarie der fungerer som et slags filter med alger der optar naering jeg fodrer "hjuldyr" med spirulina oplöest med ferskvand,jeg laver ikke phyto selv men köber det faerdig da jeg ikke kan na at bruge det inden jeg kommer det i akvariet
murenen maa andre svare paa
Brugeravatar
agger
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 209
Tilmeldt: tirs 6. mar 2012 12:33
12
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: <Snegle,planton,heteroconder hassi,xenia

Indlæg af agger »

Tusinde tak ole hvor kan jeg købe de der snegle stomatella.varia
hvordan laver du zoo planton?? hvis det var det du havde.
men stor hjælp tak tak :-)
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
18
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: <Snegle,planton,heteroconder hassi,xenia

Indlæg af ole kekkonen »

hvordan laver du zoo planton??
som beskrevet og ikke saa meget andet...
jeg har dem fra en forhandler der kan du ogsaa finde stomatella varia det er ikke ualmindelig de blaffer med ind i akvariet fra levende sten :wink: og sneglene formerer sig ogsaa godt saa fremt rovdyr udelukkes(refugie,refugium)som eremitter,krabber osv samt selfölgelig foder er tilstraekkelig :wink:

jeg foreslaar du gör fölgende,hvilket jeg selv vil til at göre
saet op en artemia klaekker med fölgende protokol
du bruger 3 stk 2 liter sodavands flasker
dag 1 fylder du flaske 1 med akvarie vand tilsaett 2 ml artemia aegg tilsaett en luftpumpe og lad det köre en dag
dag 2 tilsaett en tyk phytoplankton substans 2-5 ml(gerne DT)i flaske 1.set op anden flaske som du sat op den förste pa dag et.
paa 3 dagen saetter du op en flaske som du gjorde pa dag et,efter det langsomt dryp inholdet fra flaske 1 over i akvariet ungaa at suge med de uklaekkede artemia cyster og de klaekkede skal,naar det levende indhold er bleven tilsat akvariet vask og rens flaske 1 og lad den törre,put phytoplankton i flaske 2 som du gjorde med flaske 1 paa anden dag.paa den fjerde dag starter du over igen med flaske 1 og tilsaet foder fra flaske 2 til akvariet vask og rens den naar det er gjort og tilsaett phytoplankton til flaske 3 og fortsaett.... :biggrin:

The word phytoplankton comes from the Greek words, phyton, meaning plant, and planktos, meaning to drift or wander, and combined to mean, "drifting plant."
http://www.reefkeeping.com/issues/2002-10/eb/index.php
Zooplankton are defined as small (often microscopic) aquatic animals and nonphotosynthetic protists suspended or weakly swimming in water
http://reefkeeping.com/issues/2002-12/eb/index.php
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"