Jeg har fulgt med fra sidelinien i et stykke tid, og satser lidt på at starte et nano op i næste måned. Det kræver naturligvis en stak udstyr, og i den forbindelse er jeg faldet over denne lampe:
http://cgi.ebay.de/T5-Haenge-o-Staender ... dZViewItem
Prisen ligger tilsyneladende omkring 100 euro, altså 750 kr for 3 x 24W T5 i et armatur. Det er noget under hvad jeg ellers ser dem til rundt omkring på nettet, det er mindst halv pris.
Spørgsmålet er så om der er nogen der har erfaring med disse lamper, om de reelt er pengene værd, eller man i stedet skal gå efter enten noget hjemmelavet eller et dyrere armatur?
VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Tropic Light 60
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg har selv forsøgt at byde på de lamper, men fik dem aldrig.
Hvis du sammeligner med hvad du blot skal give for rørene alene, de koster ca 500 kroner. Og du skal have 2 forkoblinger, en dobbelt og en enkelt, de koster ca 300 kroner stykket plus fatninger og reklektorer. så det kan på ingen måde svare sig selv at bikse noget sammen.
Personligt synes jeg det ser fornuftigt ud, ellers havde jeg jo nok heller ikke budt på dem
.
Kan ikke lige se hvorlænge auktionen løber endnu. Men de "butikker" har det med at sætte nogen på auktion hver uge. Så et tips er at lbyde på en af dem, og så selv sætte et maximun. Regn ikke med at få den i første omgang, men når du så har set nivauet, så sæt en max lidt over det, så er der gode chancer ugen efter.

Hvis du sammeligner med hvad du blot skal give for rørene alene, de koster ca 500 kroner. Og du skal have 2 forkoblinger, en dobbelt og en enkelt, de koster ca 300 kroner stykket plus fatninger og reklektorer. så det kan på ingen måde svare sig selv at bikse noget sammen.
Personligt synes jeg det ser fornuftigt ud, ellers havde jeg jo nok heller ikke budt på dem

Kan ikke lige se hvorlænge auktionen løber endnu. Men de "butikker" har det med at sætte nogen på auktion hver uge. Så et tips er at lbyde på en af dem, og så selv sætte et maximun. Regn ikke med at få den i første omgang, men når du så har set nivauet, så sæt en max lidt over det, så er der gode chancer ugen efter.
- Wande54
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Helsingør
- Kontakt:
Hejsa.
Jeg bød på og vandt en af slagsen på ebay, og fik den hjem i går.
Det er en 2x39W hvor der fulgte 2 stk 10.000 Kelvin rør med.
Prisen blev omkring 600 kr med forsendelse, så det var hammerbilligt.
Pæn og funktionel lampe til en super pris.
Mange tak for henvisningen!!
Jeg bød på og vandt en af slagsen på ebay, og fik den hjem i går.
Det er en 2x39W hvor der fulgte 2 stk 10.000 Kelvin rør med.
Prisen blev omkring 600 kr med forsendelse, så det var hammerbilligt.
Pæn og funktionel lampe til en super pris.
Mange tak for henvisningen!!
Hilsen Steen
Øresundsakvarie med jordkøling.
200 L Akvastabil med ca 15L indvendig overløb. Miniflotor 200. MoZoo 800 L/t retur gennem 30 m PEX-rør under græsplænen. MoZoo 800 + 1300 L/t cirkulation. 2 x 39 W T5 @ 6500 + 10000 Kelvin.

Øresundsakvarie med jordkøling.
200 L Akvastabil med ca 15L indvendig overløb. Miniflotor 200. MoZoo 800 L/t retur gennem 30 m PEX-rør under græsplænen. MoZoo 800 + 1300 L/t cirkulation. 2 x 39 W T5 @ 6500 + 10000 Kelvin.

- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt: