sådan ser det ud fra exportøren.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: søborg
- Kontakt:
sådan ser det ud fra exportøren.
eg var så heldig at være en tur rundt i Indonesien og Taiwan tilbage i Januar, nu er det vist på tide jeg får lagt lidt billeder op.
Her ses billeder fra en koralfarm på det vestlige java. Her har de ca. 60.000 koraller.
her ligger ca. 25 tons kunstige levende sten som venter på at komme i vandet, for at blive levende. nogke stegostoma hajer er lige kommet fra en fiskebåd. skal nu vaccineres og ha homon behandling for at få lyst til mad igen efter fragten på iskekutteren.her ses lageret hvor dyrene opbevares til de skal sendes. her fodres en hvalhaj som de har på det nationále akvarium af Taiwan. DEn spiste 60 kilo krill om dagen. disse små pllet kirurger er opdrættet, og er var lere tusinde ud over disse på billed. manta rokke, som gerne skulle ankomme til københavn sidst på året. en lille hammerhaj, leverandøren havde ca. 65 på lager, hvoraf en god håndfuld skal til danmarks akvarium.
Jeg ser om jeg kan ligge flere billeder op senere på ugen.
Her ses billeder fra en koralfarm på det vestlige java. Her har de ca. 60.000 koraller.
her ligger ca. 25 tons kunstige levende sten som venter på at komme i vandet, for at blive levende. nogke stegostoma hajer er lige kommet fra en fiskebåd. skal nu vaccineres og ha homon behandling for at få lyst til mad igen efter fragten på iskekutteren.her ses lageret hvor dyrene opbevares til de skal sendes. her fodres en hvalhaj som de har på det nationále akvarium af Taiwan. DEn spiste 60 kilo krill om dagen. disse små pllet kirurger er opdrættet, og er var lere tusinde ud over disse på billed. manta rokke, som gerne skulle ankomme til københavn sidst på året. en lille hammerhaj, leverandøren havde ca. 65 på lager, hvoraf en god håndfuld skal til danmarks akvarium.
Jeg ser om jeg kan ligge flere billeder op senere på ugen.
Med venlig hilsen
Thomas
støt de danske butikker, ellers er der ingen tilbage om nogle år.
Se det nye national akvarium på www.denblåplanet.dk eller på www.akvarium.dk
Thomas
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: sådan ser det ud fra exportøren.
Meget intersante billeder!!
Så du noget til andre opdræt, f.eks andre kirurger og hvordan det blev gjort?
Så du noget til andre opdræt, f.eks andre kirurger og hvordan det blev gjort?
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Fedt at se lidt billeder fra din tur
lig endelig flere op. Meget spændende at se de gør et stort arbejde i opdræt også 

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Meget spændende billeder. Kan alle og enhver få lov at komme på besøg sådanne steder, eller er det kun forhandlere/grossister?
Hvis fragmentakvarie stammer de øverste billeder fra?
Hvis fragmentakvarie stammer de øverste billeder fra?

- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Meget spændende billeder..
Utroligt spændende med opdrættet af paletkirurgerne! Hvordan mon de klarer den?
Utroligt spændende med opdrættet af paletkirurgerne! Hvordan mon de klarer den?
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5560 Aarup
virkelig fedt... sjovt at se hvordan det hele foregår før vi får lov til at købe.... 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
De der "levende" sten, som er på billedet, er det de samme som vi betaler en formue for?
Og så er de blot lavet i en betonblander?
Og så er de blot lavet i en betonblander?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
de levende sten er lavet af lecasten, beton og koralgrus, og yes det er dem. Men selve stenen koster kun 6 kr. pr. kg. meeeen, så skal den med flyveren, også koster det.
Nogle af de koraller fra billederne kommer hjem til Klovnfisken på fredag ca. 200 stk, han får fra denne leverandør.
Nogle af de koraller fra billederne kommer hjem til Klovnfisken på fredag ca. 200 stk, han får fra denne leverandør.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Saltvand skrev:de levende sten er lavet af lecasten, beton og koralgrus, og yes det er dem. Men selve stenen koster kun 6 kr. pr. kg. meeeen, så skal den med flyveren, også koster det.
Jeg er godt klar over at fragten her op, er svinsk dyr. Men cement, lecasten og koralgrus, bliver altså ikke til en sten. Det kan højst blive beton.
Og så skal det sælges som værende beton og ikke levende sten.
Andet er fusk.
Så er de sten man får fra Florida mere ægte, da det er sten fra et gammelt koralrev, der er blevet "reaktiveret"
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Det er heldigvis relativt let at se forskel på de rigtige og så de menneskeskabte..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Har du haft begge slags i hænderne??AndersGS skrev:Det er heldigvis relativt let at se forskel på de rigtige og så de menneskeskabte..
Jeg har været så naiv at tro det kun var som forankring til korallerne at den slags blev brugt
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
tro mig, når de harv ligget et halvt år eller mere på et rev, kan man stort ikke se forskel, i kmommer til at se den på danmarks akvarium, her bruger vi dem. Skal lige sige jeg ikke er sikker på det var cement, for de vejer ikke meget, men er faktisk meget flotte. Så vent med flere udtagelser før i har set dem
men uanset levende, døde, relevende osv. er det bare altid en underlig føelse at give flere tusinde kroner for nogle skide sten
De havde faktisk lavet et rev på ca 1 kilometer med de kunstige sten, og kun med koraller fra dem af, skal se om jeg kan finde nogle billder derfra, for det var først da vi kom op efter dykket og de ortalte det, at vi kunne se det, det var ret cool.

De havde faktisk lavet et rev på ca 1 kilometer med de kunstige sten, og kun med koraller fra dem af, skal se om jeg kan finde nogle billder derfra, for det var først da vi kom op efter dykket og de ortalte det, at vi kunne se det, det var ret cool.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Dette er en tridacna farm, en meget langtsom procces, men de arbejder på at lave rigtige mange over de næste år.
Her boede de 3-6 gutter i et par månder af gangen, mens de så passer på de koraller der er under overfladen. Det skabte også lidt liv, så der var masser fisk iblandt korallerne. Her var det en lille famalie som pakkede fisk fra vest java, for så at køre dem til bali til en anden leverandør.
Vi var også lige et smut inde på en farm der var eksperter på at opdrætte amazonas fisk, så lidt ferkvand blev det til.
Her boede de 3-6 gutter i et par månder af gangen, mens de så passer på de koraller der er under overfladen. Det skabte også lidt liv, så der var masser fisk iblandt korallerne. Her var det en lille famalie som pakkede fisk fra vest java, for så at køre dem til bali til en anden leverandør.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Yes..Carsten skrev:Har du haft begge slags i hænderne??AndersGS skrev:Det er heldigvis relativt let at se forskel på de rigtige og så de menneskeskabte..
Jeg har været så naiv at tro det kun var som forankring til korallerne at den slags blev brugt
Let at se forskel på den måde at de rigtige levende sten jo ganske naturligt ligner døde forstenede koraller som de jo er. De kunstige ligner - ja kunstige sten..
Fisk og koraller tror jeg gerne er totalt ligeglade, men så porøse som de ægte bliver de aldrig. Som jeg ser det er den helt store fordel ved de kunstige at man mindsker belastningen på naturen, de er billigere og så kan man skabe nogle stensætninger man ellers ville have overordentligt svært ved at lave med de ægte..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Er de billigere?? Jeg har aldrig set nogen reklamere med at de havde "havefliser" til akvarierne.
Vi er helt enige i at det begrænser belastningen af naturen, men at sælge dem som levende sten er noget møg, hvis der ikke udtrykkeligt gøres opmærksom på det.
Men i Florida har de millioner af tons sten som blot skal hældes i vand et par år for så at blive hevet op igen, og så er de fuldt på højde med sten som er hugget ud af revet.
Vi er helt enige i at det begrænser belastningen af naturen, men at sælge dem som levende sten er noget møg, hvis der ikke udtrykkeligt gøres opmærksom på det.
Men i Florida har de millioner af tons sten som blot skal hældes i vand et par år for så at blive hevet op igen, og så er de fuldt på højde med sten som er hugget ud af revet.
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Jeg købte for nogle år siden et læs LS privat. Her fulgte en 'haveflise' med, men det opdagede jeg først da jeg nedlagde mit akvarium. Den lignede fuldstændig de levende sten men var tungere og havde Leca-struktur på undersiden. Så selv om jeg havde haft den i akvariet i to år følte jeg mig alligevel lidt snydt
I princippet kan kunstige sten være lige så gode som naturlige, de skal bare være godt porøse så der kan leve bakterier inden i de bittesmå hulrum. I praksis kniber det vist med porøsiteten, og nogle fabrikater siges at være rene fosfatbomber

I princippet kan kunstige sten være lige så gode som naturlige, de skal bare være godt porøse så der kan leve bakterier inden i de bittesmå hulrum. I praksis kniber det vist med porøsiteten, og nogle fabrikater siges at være rene fosfatbomber

- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Jo jo, det var da en forhandler herhjemme der reklamerede med det, kan det passe det var Saltvandsbutikken? Til ca. halv pris af de rigtige.Carsten skrev:Er de billigere?? Jeg har aldrig set nogen reklamere med at de havde "havefliser" til akvarierne.
Edit: det var vist Klovnfisken..
Tricket fra Florida kender jeg godt og er stor fan af det! Mener det er på Madagaskar de gør det samme, i hvert fald et eller andet sted i Indo-pacific..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5700 Svendborg
- Saltvand siden?: 2001
- Geografisk sted: Svendborg
Gad godt vide hvad salgsprisen er hos denne koralfarm, for en kasse koraller?
Med venlig hilsen
Nicolaj
Nicolaj
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Meget forskelligt med prisen, og især fragten. Sådan en koral koster ikke meget mere end 10$ men så kommer alt det andet som koster.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas