PS: Hvordan med Jern som f.eks. fra en pumpe aksel, kan det skade fisk og kan man se det på noget andet liv i akvariet?
Nå, den ser meget fin og ren ud efter en tur i eddike uden synlige skader eller ujævnhedder, så jeg tror ikke den fejler noget...Hr. C skrev:Hvis det er magneten du frygter lækker, så vil du burde kunne se et rustent område omkring denne. Du vil ikke være i tvivl!
Havde engang en utæt ældre algemagnet, som "lækkede". Den blev rusten på plasticarealet omkring denne, så man ikke var i tvivl.
Ingen fisk, rejer etc. døde af dette scenarie. Jern tilførsel i akvariet, kan vel i værste fald tilskynde en algeopblomstring...
- Du kender ikke problemet med dine fisk, evt. gisninger om hvad der var galt?nbd skrev:Fisk tåler langt større koncentrationer af metalioner i vandet end vi nogensinde har i akvarier (med mindre det er giftige metaller såsom kviksølv), så det er ikke grunden til fiskedød. Jeg beskæftigede mig lidt med den problemstilling da jeg skrev speciale på zoofysiologi![]()
Jeg har selv mistet mange nyindkøbte fisk. Ved købet ser de fine ud men er døde få dage senere. Derfor køber jeg kun 'brugte' fisk nu - de overlever