SQUID/SWCD larmer
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
SQUID/SWCD larmer
Jeg har monteret en SWCD på min balje. Den sidder eksternt og fødes af et 2400ltr/h PH og det er sådan set godt nok - fin bølgebevægelse der kan ses specielt på mine blød-koraler men giver ikke den vilde surfbølge på overfladen. Skiftetiden er tilpas langsom, så man ikke får stress af at kigge i baljen.
PROBLEMET ER BARE AT DEN LARMER !!! HELT VILDT !!! OG DÉT GIVER MIG SÅ STRESS ISTEDET.
Jeg mente først det var grundet luft i systemet. Det lyder lidt som om "tandhjulene" ikke er dækket af vand og derfor rasler. Jeg havde derfor en forventning om, at det gik væk efter et par døgn i drift..... Det gjorde det ikke.
Andre, der bruger sådan en fætter, der kan fortælle mig hvor længe jeg skal forvente den larmer ?
Hvis den altså overhovedet skal larme ? Og hvis det altså overhovedet holder op ?
/Kim
PROBLEMET ER BARE AT DEN LARMER !!! HELT VILDT !!! OG DÉT GIVER MIG SÅ STRESS ISTEDET.
Jeg mente først det var grundet luft i systemet. Det lyder lidt som om "tandhjulene" ikke er dækket af vand og derfor rasler. Jeg havde derfor en forventning om, at det gik væk efter et par døgn i drift..... Det gjorde det ikke.
Andre, der bruger sådan en fætter, der kan fortælle mig hvor længe jeg skal forvente den larmer ?
Hvis den altså overhovedet skal larme ? Og hvis det altså overhovedet holder op ?
/Kim
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Chris2500DK skrev:Min har en svag mekanisk støj når den skifter retning, om din er værre eller du bare er mere følsom overfor støj end jeg er ved jeg så ikke

Nah, det er selvfølgelig spørgsmålet....
Men det "sjove" er, at støjen ikke er konstant. Den larmer en del det meste af tiden. Det er nærmest en slags mekanisk raslen.
Så pludselig bliver den stille - og er stille i 10-30 sek. Derefter starter det igen.
Jeg har i forvejen en del plasken fra mit nedløb til sumpen men den støj er intet imod den fra SWCD'en.
/Kim
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Hmmm ?
Kom til at tænke på, om det mon er fordi der samles luft oppe i "hatten" på den. Den sidder faktisk over vandoverfladen.
Jeg tror lige, at jeg vil prøve at flytte den lidt ned i aften. Så kan opfangede luftbobler da ihvertfald komme væk igen. Om det er løsningen ved jeg ikke men det er da et forsøg værd.
/Kim
Kom til at tænke på, om det mon er fordi der samles luft oppe i "hatten" på den. Den sidder faktisk over vandoverfladen.
Jeg tror lige, at jeg vil prøve at flytte den lidt ned i aften. Så kan opfangede luftbobler da ihvertfald komme væk igen. Om det er løsningen ved jeg ikke men det er da et forsøg værd.
/Kim
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 9000 Aalborg