Hjælp til GHL

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
spdiving
Reactions:

Hjælp til GHL

Indlæg af spdiving »

Hjælp til GHL ProfiLux 3 eX.

Mit problem er at jeg gerne vil have den på nettet, men har desværre ikke muglighed for at trække et netkabel til den.
Er det mugligt at der findes en access point der kan stå nede ved siden af min GHL og sende signalet vide på det trådløse netværk ?

Har i forvejen.

Modem fra YouSee Netgear CG3000 samt en Access Point D-Link DAP 2553

Grunden til at jeg har investeret i en Access Point er at det trådløse signal fra de modem udbyderne de levere ikke er noget at råbe hurra for.

steen
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 3230 Græsted
Saltvand siden?: 2011

Re: Hjælp til GHL

Indlæg af gnizten »

Du kan købe et W-Lan kort fra GHL og smække i den, så er computeren på dit trådløse netværk :-)

Jeg har et liggende du evt. kan købe. kr. 1.000.-
Mange hilsener
Tom.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Gider ikke have et GHL W-Lan kort hvis ikke det er stabilt.

http://support.aquariumcomputer.com/eng ... hp?aid=159

Steen
DennisJ
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
20
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Ballerup

Indlæg af DennisJ »

Den her burde klare opgaven, forbinder til eksisterende wi-fi og giver en netværksport du kan tilslutte din GHL.
http://bit.ly/MTlBQG
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Super men det er nok nemmer at jeg køber den i DK.

Fandt også selv lige frem til denne.

D-Link DAP-1522 Wireless N DualBand

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=446744#accessories

Steen
J. Andersen
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
15
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af J. Andersen »

Hvorfor skulle GHLs Lan kort ikke værer stabilt? Det skal lige sige at jeg ikke ander en skid om GHL..... :y
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14

Indlæg af gnizten »

Ja det må jeg også sige. Jeg har ikke haft noget problem med deres W-Lan kort det har virket fremragende. Har kun taget det ud da pladsen skulle vige for flere porte til. bl.a. level sensorer. Men fint nok, jeg har også overvejet en expansion box, så kan kortet da komme retur i computeren. :-)
Kortet kræver i visse tilfælde konfigurationssoftware fra producenten af selve wi-fi delen, for at sætte krypteringen på den trådløse forbindelse, hvilket har været svært for nogen, der ikke umiddelbart har erfaring med den slags. Dette har givet GHL en del ekstraarbejde i form af support. Jeg er selv IT mand, og har derfor ikke haft noget problem, med at sætte det op.
Senest rettet af gnizten man 25. jun 2012 17:44, rettet i alt 3 gange.
Mange hilsener
Tom.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Har bare læst om en del der har haft problemer med GHL W-Lan kort.
De skriver selv dette på deres side.

On one side there have been customers where the WLAN-connection worked immediately and properly, on the other side there have been some customers who had problems with the configuration and/or the hardware, so that they couldn't establish a WLAN-connection. This often lead to an enormous support effort and to frustrated customers.
That is why we have decided to delete the card from our product range.

Skal jeg bruge penge på at få det til at virke så kan jeg lige så godt købe noget man ved kommer til at virke på forhån orker ikke at investere i noget der måske kommer til at virke. Derfor oprettede jeg også denne her tråd for at høre hvordan andre de gør.

Steen
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14

Indlæg af gnizten »

Fair Enough :-)
Mange hilsener
Tom.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

nej men tak for link, ser spændene ud :)

har selv lavet et program der logger alt ned i en db, så man har uendelig historik, og kan gå lige så langt tilbage som man ønsker :)
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

StarF skrev:nej men tak for link, ser spændene ud :)

har selv lavet et program der logger alt ned i en db, så man har uendelig historik, og kan gå lige så langt tilbage som man ønsker :)
Det lyder sgu ret fedt med det program du har lavet.

Jeg fik sgu købt mig en DAP-1522 og sat lortet op. Så nu kan jeg logge på over nettet, dog ikke WEB. Skal lige sætte mig ind i det med DynDNS, jeg havde sgu også rigeligt i at oprette et nyt trådløst netværk da jeg måtte reset det jeg havde i forvejen pga. for mange fejl tastninger.... :biggrin:

Steen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

fik lige rodet lidt med programmet igår, det virker ok. dog ser det ud til man skal starte programmet eller havde det kørende altid for at det kan "logge", så er det lettere med mit program der bare køre som et script hver xx tid og logger alt ned i den db.. eneste problem jeg fik aldrig lavet noget til at lave grafer med .... laver det nok færdigt når min flytning er overstået, så bliver det smidt op til dl :)
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Det lyder sgu fedt Mads. Det andet program køre vist også kun windows så vidt jeg nåde at læse. Har dog ikke selv læst så meget andet end at jeg kun lige faldt over det da jeg sad og søgte på løsninger til mit setup.

Det fede kunne være at man kunne lade det hele køre på min Synology 712+ som alligevel altid er online. Den kan jeg også logge på fra min mobil tlf.

Steen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

havde du regnet med andet? ;) mange af disse ting køre windows only fordi mange gange så vælger man at skrive det i .net(c#) som er super nemt og hurtig at udvikle i. Desværre betyder det så, at det ikke sådan lige til kan portes til andre systemer(ikke uden en masse ben arbejde). men programmet kan ikke meget mere, end det orginale, det er bare sat lidt anderledes op, minder lidt om den beta version af profilux 6.0 de havde sendt ud og som man i en kort periode kunne lege med.

mit program er enlig ret simpelt, det er en logger der bare dumper værdierne i en db. har ikke bestemt mig for om jeg selv skal hoste det, og bare lade folk melde deres ghl computer til, eller bare lade folk selv hente, så må de selv finde ud af at sætte db osv...
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"