Hjælp til Radion XR30w Lamper

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Hjælp til Radion XR30w Lamper

Indlæg af Gambi »

som der står i overskriften, så søger jeg hjælp til mine nye Radion Lamper

jeg har læst manualen og været på deres hjemmeside, men jeg synes ikke det har givet mig nogen hjælp overhoved.
Så jeg søger en der har lyst til at komme hjem til mig og vise hvordan det hele hænger sammen. jeg betaler gerne for hjælpen og benzinen/diselen det koster for dig at komme hjem til mig, og tilbage igen. Jeg bor i Store Heddinge på sydsjælland

kan kontaktes på 50437670 eller PB

mvh. Martin
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Hjælp til Radion XR30w Lamper

Indlæg af Birkefeldt »

Hej Martin og tillykke med dine nye lamper. Har du set denne video?

Så er du i det mindste blevet introduceret for det grundlæggende. :y Hvis du er i tvivl om noget specifikt, så kan du også spørge her på forum, der er efterhånden en del der har disse lamper.

Mvh Kenneth
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Gambi »

tak kenneth :)

jeg har bare det problem, at godt nok kan jeg læse og skrive, men jeg fattere tingene bedre hvis jeg får vidst hvordan tingene virker, så det kunne være lækkert hvis der var nogen der ville kigge forbi og give mig en demostation af lamperne

Har set videoen, men de siger jo at man skal se den anden video, om hvordan man parre flere lamper sammen, men der er ikke nogen video på deres side, om hvordan man gør.
RCOne23
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af RCOne23 »

Efter at have set videon forstår jeg det sådan, at du opretter en gruppe i programmet som han gør i videoen. Derefter navngiver han lampen og smider den i gruppen, så når du kobler den anden lampe til computeren, kalder du den bare 2 eller noget i den stil, og hiver den op i den samme gruppe.

Det er hvad jeg får ud af videon, men så burde de køre på samme måde, hvis de vel at mærke er sat ens op.

Dette er bare et gæt.
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Gambi »

Nå så har jeg da fået lamperne til at kører sammen.

nu er mit spørgsmål så, kan man lave sådan at lamperne starter op med blåt lys ligesom en solopgang fra feks. kl 10-11 og så fra kl 11 så kommer der mere lys på også, ligesom solen står op ? også skal de kun kører på ½ styrke her i starten, for det er måske lige voldsomt nok at de for 260w LED når de kun har haft 156w T5

mvh Martin
Brugeravatar
Hr. Jørgensen
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Hr. Jørgensen »

Det kan du, du laver bare et skema efter din smag derefter overføre skemaet til lamperne.

I det skema kan du gøre lige hvad der passer dig. Ellers er deres manual altså meget let læselig :)
[center]viewtopic.php?f=93&t=46618

Akvastabil Mark II 360l:
  • 2 Ecotech Radion XR30W - 2 Ecotech MP40WES

112l sump:
  • MS Red Devil RDC-1600 skummer - Hydor Seltz L30 Returpumpe
    APS UV-C 36W + MS Red Devil D3000 pumpe - Eheim Jaeger 3615
[/center]
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Birkefeldt »

Gambi skrev:Nå så har jeg da fået lamperne til at kører sammen.

nu er mit spørgsmål så, kan man lave sådan at lamperne starter op med blåt lys ligesom en solopgang fra feks. kl 10-11 og så fra kl 11 så kommer der mere lys på også, ligesom solen står op ? også skal de kun kører på ½ styrke her i starten, for det er måske lige voldsomt nok at de for 260w LED når de kun har haft 156w T5

mvh Martin
Hej Martin. Du kan sagtens indstille solop- og solnedgang.

#1 Du skal vælge "Artificial mode".

#2 Her kan du ændre i lysindstillingerne ved at dobbeltklikke på de runde punkter på grafen. På den måde kan du selv bestemme hvor mange % de forskellige kanaler skal lyse i forhold til hinanden. På denne måde indstiller du farven på lyset. (de 5 farvekanaler)

#3 Herefter kan du skrue op og ned for power på lyset, uden at ændre på hver enkelt farvekanal. (justeringsbaren længst til højre)

#4 I Grafen kan du tilføje flere setpunkter, ved at højreklikke ca det ønskede sted på grafen og vælge det rigtige menupunkt (kan ikke huske hvad der står, men mener det giver sig selv.) Hvis du ønsker, kan du trække setpunkterne til højre og venstre, indtil de er hvor du ønsker.

Det hele er forklaret ud fra hukommelsen, som normalt er hullet som en si. Så bær over med hvis der er en smutter et sted. Men håber det hjælper dig lidt videre :y

mvh kenneth
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Gambi »

tak kenneth :)

det giver da lidt mening det du skriver, tror jeg har fanget det nu. nu skal jeg bare have lavet mig et skema, og så pillet lamperne ned og sat til computerne igen, de kunne godt have lagt det 5 meter kabel med fra starten.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Birkefeldt »

Det var så lidt. :GO Men du behøver kun pille én lampe ned og sætte til computeren. Den anden kan du synkronisere igennem den lampe du sætter til computeren.
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Gambi »

1000 tak for hjælpen kenneth :GO

så fik jeg vidst lavet mig et program så mine koraler ikke bliver brændt af, og med sol op og nedgang, plus månebelysning :y og blåt lys fra kl 20-22. det var jo ikke så svært igen, når man bare lige fik fat i det grundliggende. tror bare at jeg var træt igår/nat da jeg roddede med det. glæder mig til at updaten kommer, så man kan styrer det fra sin ipad :y det gør det noget lettere når man nu ikke har en bærbar.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"