Gode erfaringer med at genopfylde DIfilter til VertexPuratek

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Gode erfaringer med at genopfylde DIfilter til VertexPuratek

Indlæg af Kasper j. »

Jeg har lige set at DI filtret kan åbnes i bunden med et skruelåg og så kan man genopfylde det med harpiks-granulatet. Er der nogen som har erfaringer med dette ? Udvider granulatet sig når der fyldes vand i eller/ skal filtret fyldes helt op eller hvad :wink: eller skal der være lidt luft i toppen ? Umiddelbart ser det ud som om at det er fyldt helt op. Jeg har bestilt 2 kg granulat igennem rent-postevand.dk + nye forfiltre og kulfiltre. Men ellers giver jeg en tilbagemelding, som andre kan få glæde af :GO

Pt. er anlægget lige begyndt at lave 12 ppm og det har kørt i et år.
Senest rettet af Kasper j. man 11. jun 2012 12:47, rettet i alt 1 gang.
Boeriis
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
15
Postnummer: 5270 Odense N
Saltvand siden?: 2010

Re: Erfaringer med at genopfylde DI filter til Vertex Puratek ?

Indlæg af Boeriis »

Jeg har lige skiftet filter og granulat fra Rent Postvand Granulatet se ikke ud til at det udviger sig så det giver ikke problemer NB det er det samme filter som du har
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kasper j. »

Okay, ja granulatet skulle gerne være det samme, men jeg fylder bare lige så meget så som der er i nu. Det er noget billigere på denne måde.
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
15
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Benny »

Du fylder bare beholderen op, giver det et lille klap, og skruer låget på, det er det :)
Hilsen
Benny
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Kasper j. »

Jeg vil lige følge op med mine erfaringer. Jeg købte et kulfilter og et forfilter i et samkøb til 80 kr. for begge og de passer perfekt. Og det gik også fint med at genfylde det gamle filter med harpiks. Det er en god idé at fylde lidt harpiks i ad gangen og hælde vand ovenpå og så følge denne fremgangsmåde indtil man når cirka 1 cm fra toppen. Så skal den gamle svamp sættes tilbage og låget skruges på.

Det hele købte jeg fra rent-postevand.dk og han var desuden meget hurtig til at levere :GO

Nu laver anlægget igen 0 ppm-osmose-vand. Ro-membranen skifter jeg om 2 år såleden at den skiftes hvert 3. år. Vandet var desuden begyndt at lugte, men efter at jeg har skiftet membranerne lugter det ikke mere :be:

Jeg ville lige dele den med jer, så i kan sparer penge og tid, når i skal skifte membraner på jeres puratek :beer:
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"