jeg har da andre fisk i min balje og de svømmer da lystig rundt og spiser. Rigtig træls uge..

Jesper ØH skrev:Derfor er private fisk også lige så dyre som ved forhandlere. Private fisk vil altid være bedre
nesnej skrev:Jeg synes det er utroligt, at man her stort set giver forhandlerne skylden fordi fiskene ikke trives og dør, når de kommer hjem i den private balje. Er dit vand ALTID optimalt? Køber du kun arter der er hårdføre, eller køber du nasoer og hvidbrystede kirurger, som ER svære at holde.
Tilvender du dyrene ordentlig, og når de kommer i baljen bliver de så ikke jagter af nogle af de beboere der i forvejen er i tanken. Der er Mange flere ubekendte. Men det er ulig meget nemmere, at give andre skylden.
Jeg tror det er en rigtig dårlig forretning for forhandlerne hvis de ikke har check på deres vandkvalitet, hvis de da ikke bare vidersælger dyrene i det vand de kommer i. For det er en rigti dårlig ide, og chancen for suscces er meget mindre end hvis de er blevet ordentlig tilvendt til noget ordentligt vand med bl.a. En korrekt kh.
Næh, i ikke i dit første indlæg, gør du det, men i ovenstående indlæg konkluderer du jo noget anderledes.kempfdk skrev:Dejligt at se at jeg ikke er den eneste som har problemer, jeg stopper nu mine køb i en periode fra forhandlerne, og vil se om jeg kan finde nogle afløsere fra private. Jeg skal ikke beskylde Tropeland for noget, men da jeg åbenbart ikke er den eneste, kan det da være at han har været uheldig med en sending fisk .Det er træls at man mister så mange på en gang, og da man har planlagt køb af disse så bliver man faktisk ret glad for de dyr man nu engang har købt. Selvfølgelig vil der altid være frafald ind i mellem men dette er sgu for meget.
+1pederrevnørd skrev:Ku jeg få at vide hvordan jeres vandværdier ser ud, specielt den dag da der blev købt hhv hvidbrystet, naso pg paletkirug.
Hvor gamle er jeres akvarier ?
Er de ordentligt indkørt ?
Er størrelsen på baljen i orden ?
Har i studeret disse dyrs behov inden i anskaffede dem ?
Hvor mange års erfaring har i på området ?
Jeg er ked af jeres tab, men hver sag har altid flere sider![]()
Mvh
Peder