VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Hjælp til id af forskellige ting i akvariet? MED BILLEDER!
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Hjælp til id af forskellige ting i akvariet? MED BILLEDER!
Jeg har observeret flere forskellige ting i akvariet som jeg har brug for at få identificeret.. Jeg har bla. fundet hvad der ligner en lille blå søstjerne, en masse ormelignende tingester der er bål/røde, og hvad jeg mener der ligner en glasrose! plus en koral... altsammen fulgte med de levende sten der kom i i tirsdags. oploader lige lidt billeder nu, som i kan kigge lidt på..
- Vedhæftede filer
Senest rettet af MoG man 14. maj 2012 07:56, rettet i alt 1 gang.
Morten
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Hjælp til id af forskellige ting i akvariet? MED BILLEDER!
billederne er ikke i fokus,korallen ligner dog engang skelet?
söstjernen kan vaere en asterina men er ikke sikker,patiriella er ogsaa en hyppig arts gen i familien asterinidae.nogen gaar paa koraller siges der men det er kun en art der gör og det er sjaeldent,noget som under 5 procent
de ormelignende tingester du naevner kan vaere de her mini slange söstjerner http://en.wikipedia.org/wiki/Ophiuroidea
og glasrosen du naevner har jeg ingen bud paa,,rörorm??
söstjernen kan vaere en asterina men er ikke sikker,patiriella er ogsaa en hyppig arts gen i familien asterinidae.nogen gaar paa koraller siges der men det er kun en art der gör og det er sjaeldent,noget som under 5 procent
de ormelignende tingester du naevner kan vaere de her mini slange söstjerner http://en.wikipedia.org/wiki/Ophiuroidea
og glasrosen du naevner har jeg ingen bud paa,,rörorm??
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
Det du skriver som orme kunne være slange søstjerner (mener jeg de hedder) som gemme sig i stenene.
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Det er helt klart små arme fra slangesøstjerner.. Har selv en helvede masse a dem om aften flyder de nogle gange med strømmen da de også sidder i mine Tunze pumper hehe..
Den hvide søstjerne du kalder blå har jeg virkelig haft problemer med da jeg havde flere hundrede a dem og de åd alt hvad jeg havde a zoas
Korallen har jeg ingen idé om, men den anden er en glasrose, nak den allerede nu, inde du har dem over det hele som mig
Den hvide søstjerne du kalder blå har jeg virkelig haft problemer med da jeg havde flere hundrede a dem og de åd alt hvad jeg havde a zoas

Korallen har jeg ingen idé om, men den anden er en glasrose, nak den allerede nu, inde du har dem over det hele som mig

Nicki
Mit nye reef viewtopic.php?f=127&t=85430
360L rumdeler viewtopic.php?t=33857
120L Mixed reef viewtopic.php?f=92&t=54207
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Synes nu den søstjerne ser blå ud!:-) men jeg gir mig!
De såkaldte slangesøstjerner, ligner at de er behåret? De kravler jo rundt som små orme?
Skal jeg tage glasroserne med fingrene? Eller skal jeg købe noget joes juice eller lign?
De såkaldte slangesøstjerner, ligner at de er behåret? De kravler jo rundt som små orme?
Skal jeg tage glasroserne med fingrene? Eller skal jeg købe noget joes juice eller lign?
Morten
- Nicki Henriksen
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2760 Måløv
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Storkøbenhavn
Hehe i blåt lys kan hvid se blå ud 
Deres lange arme stikker bare ud over alt. Når du får lidt fisk ser du dem måske ikke så meget mere.. Flere a mine fisk kan finde på a snuppe dem, selv mine gamle zebrasoma'er..
Glasroser kan du fjerne med flere forskellige ting, bl.a det du nævner men også saltsyre.

Deres lange arme stikker bare ud over alt. Når du får lidt fisk ser du dem måske ikke så meget mere.. Flere a mine fisk kan finde på a snuppe dem, selv mine gamle zebrasoma'er..
Glasroser kan du fjerne med flere forskellige ting, bl.a det du nævner men også saltsyre.
Nicki
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Asterina søstjerner findes i både hvid, grå, lyserød og blå samt alle mulige nuancer der imellem.
Det er en glasrose som sidder der midt i et eller andet. Hvis der kun er den ene eller få - hvad der sjældent er - så kan du nakke den med en smule saltsyre i en lille sprøjte. Trikset duer selvfølgelig også ved mange, men saltsyre og saltvand er ikke nogen god kombination i større mængder.
Den koral er jeg lige som de andre helt blank på. Er den blød/gummiagtig at røre ved eller stenhård
Det er en glasrose som sidder der midt i et eller andet. Hvis der kun er den ene eller få - hvad der sjældent er - så kan du nakke den med en smule saltsyre i en lille sprøjte. Trikset duer selvfølgelig også ved mange, men saltsyre og saltvand er ikke nogen god kombination i større mængder.
Den koral er jeg lige som de andre helt blank på. Er den blød/gummiagtig at røre ved eller stenhård
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Jeg vil tro det ku være en gul Acropora...... Men kun et gæt 

1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
maaske den lige skal vokse lidt til saa kan vi se om det er en staghorn eller ikke
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 1994
- Geografisk sted: Nordsjælland
Hmm hvilket billede er det I ser en glasrose og hvor ??????
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Korallen er nu vokset siden stenene kom i.. Den ligner umiddelbart den du nævner peder. En væsentlig ting der er blevet spurgt om, som jeg aldrig fik svaret på, er at korallen er Hård. så måske det kunne hjælpe? Jeg må da ærligt indrømme at jeg ikke regnede med at den ville klare den, da den jo som bekendt kom i, samtidig med de levende sten. Men siden den vokser, må den vel trives?pederrevnørd skrev:Jeg vil tro det ku være en gul Acropora...... Men kun et gæt

Morten