Maxpect Mazarra P - skuffet - ja lidt

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Maxpect Mazarra P - skuffet - ja lidt

Indlæg af Jerslev »

Ved godt , der har været en anmeldelse af dette produkt, sm var ganske positiv, men jeg vil alligevel, efter lige at have fået en Mazarra ind ad døren, lufte lidt skuffelse over produktet.

Har ikke haft det monteret, bl.a. fordi jeg ikke havde fået købt det rigtigt monteringssæt, og det er her, min skuffelse og frustration begynder, fordi der ikke står noget steds, hvilke mål. de forskellige monteringssæt kan bruges til/har, så jeg har nærmest købt i blinde A og D, og det viser sig så, at disse monteringssæt kun rækker til 60 cm, og jeg har 100! det er simpelt hen for dårligt (250 liter) af et så dyrt produkt, synes jeg

Desuden er der ingen antydning af samlevejledning til monteringssættene, og da jeg har to tommelfingre på to venstrehænder og knap kan samle et Ikeamøbel, har jeg lidt problemer med de mange skruer mm, der følger med.
Og så er jeg slet ikke begyndt at lege med den elektroniske del endnu??? Så der er forhåbentlig nogen hjemme på slørdag/søndag, hvis mit manglende monteringssæt når at ankomme!!

Har i skrivende stund - igår - aftalt med min forhandler, at han skulle sende mig det manglende monteringssæt, men endnu idag ligger de dyre genstande i pakkerne og griner ad mig. SURT show, da jeg er meget meget spændt på lyset
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Maxpect Mazarra P - skuffet - ja lidt

Indlæg af Birkefeldt »

Det er da ærgeligt at dit førstehåndsindtryk af dit nye legetøj ikke er så positivt. Men lur mig om ikke det bliver bedre når først de hænger over dit akvarie. Det håber jeg i hvert fald for dig :beer:
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Jerslev »

ellers får jeg et problem med min økonomidirektør :naughty:
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Birkefeldt »

Jeg har selv været tæt på at bestille lamper magen til dine. Det er fedt at du kan skifte LEDs som de passer dig. Og når du får resten af dit monteringskit, så har de nogle fede monteringsmuligheder. :GO

Den mindre strømregning burde være nok for økonomidirektøren :y

:h
johanne86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 8220 Brabrand

Indlæg af johanne86 »

Jeg forstår din frustration. Jeg har ikke selv købt lampen (endnu), men har siddet og regnet på det og forsøgt at finde ud af hvilke monteringssæt jeg skulle købe. Det er virkelig en jungel! Men omvendt så er systemet også bare så fleksibelt modsat mange andre lamper, som måske kun har 1-2 måder man kan montere dem på.
Held og lykke med det! Send nogle billeder når du får det op at køre :)
625 liter mixkoralrevsakvarie, 100 liter sump, 3 stk maxspect etheral lamper, maxspect aeraqua duo skummer, 2 stk maxspect gyre 350, GHL profilux 4, kH director og doseringsenheder.
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Jerslev »

Det sidste monteringssæt er kommet - fantastisk service fra Sea stars og endda uden beregning.

MEn MEn J mit forhåndsindtryk er blevet yderligere bekræftet, og er langt fra tilfreds med produktet. Tværtimod. Jeg synes især ophænget mellem lampe og monteringssæt er yderst skrøbeligt og tilsyneladende alt for sårbart.
Min ene lampe er, tror jeg, ødelagt, fordimonteringsbolten ikke kan skrues fast i monterinsgbeslasget pp lampen , håber det er selve moteringsskruen og ikke selve pladen i lampen,der er ødelagt, for så er det formodentlig en ny - kan ikke se nogen liste over reservedele på hjemmesiden, som iøvigt også er ýderst dålig og ubrugelig, og jeg synes, det er meget vanskeligt at få lamperne til at sidde ordentligt fast, så alt i alt (før lyset er vurderet) en meget meget stor pil nedad herfra, der er simpelt hen for dårlig kvalitet omkring fastgørelse af lamperne -det er virkelig noget lal, men kender heller ikke til de andre produkter:BA
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

jeg forsøgte også at bruge det kit der hører med, men turde ikke stole på de kunne holde da jeg ikke følte jeg kunne spænde nok til

så valgte at ligge alle 3 lamper oven på min lyskasse

så har jeg også massere af arbejdsplads inde i kassen....

lyset er jeg tilfreds med men kunne ikke enes med solopgangen så nu sidder pisset på tænd/sluk ur

jeg købte s serien
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Jerslev »

Har kontakt til Seastars, og han lover at sende en ny skrue, men jeg er itvivl om, hvorvidt det er skruen og ikke gevindet i monteringspladen, den er gal med.
Har også skevet til firmaet i Kina - men det gider de nok ikke gøre noget ved.
hvis ikke de svarer fortæller jeg dem, at jeg har udskreget deres produkt på hjemmesiden som værende ubrugeligt? Men et er de nok også liglade med, så kan man jo også skrive på Reef central.

Er noget knotten pt - det er rigtigt mange penge at have investeret i så dårligt produkt
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Birkefeldt »

Det med beslaget og skruen en en kendt svaghed ved de første Mazzara. Men de skulle sidenhen have ændret lidt på designet, men om det har løst ved jeg ikke. Det tyder din oplevelse ikke på. Men vi kan håbe den nye skrue kan gøre forskellen... Virker som om Seastars er oppe på dypperne mht at yde god service. :y
johanne86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af johanne86 »

Jeg har haft lidt problemer med at kontakte maxspect i en anden sammenhæng. Det tog lidt tid at finde den korrekte email adresse. Den de opgiver på hjemmesiden er åbenbart ikke korrekt(?!). Du skal skrive til sales@maxspect.com eller maxspect@maxspect.com. Her har jeg fået hurtigt respons hver gang.
Ellers kan du også få support på coralvue.com.
625 liter mixkoralrevsakvarie, 100 liter sump, 3 stk maxspect etheral lamper, maxspect aeraqua duo skummer, 2 stk maxspect gyre 350, GHL profilux 4, kH director og doseringsenheder.
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Jerslev »

Jeg har faktiskallrede fået svar dernede fra, hvor de bad mig om at tage et foto af skruen, men nu har jeg undersøgt gevinndene på skrue og fatsgørelsespladen og kan se, at det er gevindet i pladen, den er gal med, så nu er det spændende at se, hvad m der kan gøres ved det, om man kan få en ny palde, eller om det kræver en helt ny lampe???
Har lige skrevet til dem igen.
johanne86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af johanne86 »

Under alle omstændigheder skal du jo ikke betale for at få en ny lampe eller få den repareret. Men det er da surt når man får et nyt produkt og skal bøvle sådan med det.
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Du har da godt nok været uheldig, men da du så vidt jeg forstår det har købt lampen vos Seastars, så er jeg da helt overbevist om, at han sørger for at udbedre fejlen evt. Bytter den til en ny.

Sådan er købeloven jo indrettet.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Jerslev »

Det kan man da altid håbe på - har indtil nu intet at sætte på hans service - tværtimod
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19

Indlæg af Jerslev »

sidste opdatering på mit indtil nu kuldsejlede projekt LED mede Mazarra P

Har fået en forrygende service af Rasmus fra Seastars, :GO som har sendt et nyt modul, som jeg nu har prøvet at montere, men igen er der problemer med gevind og skrue. Det er simpelt hen umuligt at få monteret lampen på ophænget, fordi der er så meget slør i gevindet, at det er nærmest umuligt at få tingene spændt sammen, mnteringsskruen sidder fast, og jeg tør ikke spænde til frygt for at at ødelægge gevind - det er aluminium - m.a.o: Tingene passer ikke sammen. Lampen kan ikke engang sidde vandret, men hænger i en vinkel på 30 grader.
Jeg har derfor foreslået Rasmus via mail, at jeg sender hele molevitten retur og lægger nogle få tusind ekstra til et andet og bedre system. Han har dog endnu ikke svaret.
- dette produkt lever simpelt hen ikke op til mine forventninger. Har betalt 8000 kr for dette skodprodukt. Eneste mulige løsning med dette produkt er at lægge dem løst på en eller anden form for lampekasse, det er der jo andre, der har gjort, men det kan simpelt hen ikke være meningen :BA

Mht til support fra firmaet Maxpect, må jeg erkende, at min første positive oplevelser nu er kølnet, for ikke at sige - isnet væk. Man har simpelt hen ignoreret to mails, jeg har sendt, så endnu en tommel nedad.
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Var det en ide at tage fat i Kenneth145, han har købt de samme lamper, måske der er et lille trick med ophænget.

Har ikke personlig erfaring med dem, håber det hele lykkes for dig

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
nesnej
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Indlæg af nesnej »

Som Peder skriver så kontakt Kenneth. Han har garanteret et godt. Staldtips. Er du sikker på der ikke er tale om en fejl 40?

Held og lykke med projektet, og hold os endelig underrettet om det videre forløb.

Der er i øvrigt rart at høre at du får topbehandling af Seastars.
Venlig hilsen

Henning Augustine Jensen
johanne86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14

Indlæg af johanne86 »

Har du forsøgt at sende din mail til Maxspect til de to mailadresser jeg gav dig? Der har jeg som sagt fået hurtigt respons, og dette er kun en lille måned siden.
Ellers så prøv supporten på coralvue.com. Det er dem, der står får supporten på produktet i USA.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 2760 Måløv
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Hold da op for en omgang.. Overrasket mig lidt det ikke er bedre?
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

Jeg har selv haft en af de "Uheldige" Monteringsskruer Får selvfølgelig en ny men det haster ikke da jeg selv har lavet den der er gået i stykker, Ved at skille leddet ad og bore alu gevindet ud og skære et nyt gevind og så montere en rustfast bolt istedet. overvejer at gøre det på de 3 sidste selv om de virker fint. den jeg har Repareret virker mere solid.
ellers er jeg ovenud tilfreds med mine lamper...Men ja lidt ærgeligt med det/de dårlige knokkel led.
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Indlæg af palamo123 »

Jeg tilslutter mig Kenneth145.
Jeg har ikke haft problemer med lampen og glæder mig over den hver dag jeg kigger på akvariet.
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"