Jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig, jeg ved det er et tilbagevendende emne, men jeg har haft akvarie nu i 5-6 år, og for et år siden (hvor alt havde kørt super godt og stabilt i 3 år..) har jeg nu stadig problemer med mit nye akvarie.
Jeg har et ca. 300L og har "kun" 5 fisk i det... (3 klovnfisk hvoraf den ene er RET stor, en damsel og en sværgkejser) der er en anemone og et par blødkoraller.. men på ingen måde lige så meget som jeg havde i mit gamle 190L akvaire.. men alligevel har jeg bøvlet med alt for mange alger, og svært ved at holde koraller både bløde og hårde.. dog.. skiveanemoner ser heldigvis ud til at leve gladeligt.
Jeg har ingen idé om hvad der er gået galt men har lige dobbelttjekket idag med helt nye testsæt som stadig siger:
PH 7.8
NO3 ca. 50 (AV AV)
PO4 ca. 0.5-1.0 (igen... NOT good)
NO2 - 0
Er der andre værdier der kan hjælpe mig?
Jeg fodre kun ca. 2 gange i ugen med en lille frostterning, og ud over det fandt jeg at mit kulfilter (sok med aktivkul som har hængt i sump) havde hængt ALT for længe.. det kan have ophobet, men vel ikke givet SÅ vilde resultater pludseligt?
Jeg er helt i vildrede... fiskene trives heldigvis fint, men algerne og de dårlige værdiger, kan jeg bare ikke komme af med..

Håber på gode råd, idéer eller andet.. der kan få mine værdier ned, vil gerne have forslag til aktiv stof der kan fjerne værdierne, men endnu hellere forslag til hvad der kan være galt, så jeg kan få værdierne naturligt ned..