Hej.
Jeg kunne godt tænke mig at prøve og have et saltvands akvarium efter rigtig mange år med ferskvand, jeg havde tænkt der skulle gå 2 klovnfisk, lidt rejer og små dyr.
Hvor en størrelse skal jeg op i for det kan lykkedes? Jeg har set man kan få sådan nogen små startersæt på 50-70 liter er de fine nok for en nybegynder?
Hvad skal jeg bruge udover testsæt, salt osv?
Lidt hjælp til en nybegynder
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8000 Århus C
Re: Lidt hjælp til en nybegynder
Hej KrisA. Velkommen her på forum. Jeg vil anbefale dig at starte med og læse Jokke's begynder guide http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=918
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Lidt hjælp til en nybegynder
Hej KrisA
Velkommen i klubben.
Du har en stor fordel at du bor her ovre hos OS
Ment på den måde, at der ikke er langt til ligesindede og til forretningerne.
Kig ud forbi Decocean i Rødovre og bland dig i snakken med dem der er der.
Navnlig om lørdagen er der ofte nogle der sidder og hyggesnakker om løst og fast. Her er du velkommen til at spørge løs og deltage.
Alle deler gerne ud af deres erfaringer og hvis du vil kan ham der er bag disken
ofte bidrage med lidt kloge ord.
Et rigtig godt tidspunkt er når der er kommet en sending hjem. Her er der gerne godt besøgt, så kom blot glad.
Der skulle efter sigende komme en sending nu her i denne uge. Men ellers så ring og spørg.
Erik
Velkommen i klubben.
Du har en stor fordel at du bor her ovre hos OS

Ment på den måde, at der ikke er langt til ligesindede og til forretningerne.
Kig ud forbi Decocean i Rødovre og bland dig i snakken med dem der er der.
Navnlig om lørdagen er der ofte nogle der sidder og hyggesnakker om løst og fast. Her er du velkommen til at spørge løs og deltage.
Alle deler gerne ud af deres erfaringer og hvis du vil kan ham der er bag disken

Et rigtig godt tidspunkt er når der er kommet en sending hjem. Her er der gerne godt besøgt, så kom blot glad.
Der skulle efter sigende komme en sending nu her i denne uge. Men ellers så ring og spørg.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;