Kalibrering af Kina PH
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Kalibrering af Kina PH
Har købt mig sådan en fin phmåler til hele 50 kr - den virker ok solid men jeg kan sgu ikke rigtigt finde ud af at kaliberere den.
Der er 2 gange forskelligt pulver med.
Nogen der kan tyde manualen?
Der er 2 gange forskelligt pulver med.
Nogen der kan tyde manualen?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Re: Kalibrering af Kina PH
Got it -
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
Jeg bruger cola da den har ph på 2,5 Samt en lille undskyldning til at drikke det hehe.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Se det var sgu da smart! Så kan man jo bare sætte maskineriet ned i den og skrue på kanppen indtil den viser 2.5 - så behøver man ikke alt det der pulver etc!Dezon skrev:Jeg bruger cola da den har ph på 2,5 Samt en lille undskyldning til at drikke det hehe.
Skal colaen være 25 grader som manualen siger vandet skal være?
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Ballerup
Du skal lige være opmærksom på der er Laaaangt fra 2.5 til det vi måler, PH målere er ikke linaere, og de billige er vindskæve.
Jeg har selv forsøgt at kalibrere en kina model, og hvis man justerede den til den lave værdi, var den 1,2PH ved siden af den høje kalibreringsvædske, og så kunne man justere den ind så den passede, men så blev den lave skæv med tilsvarende værdi.
Så det kan anbefales at kalibrere så tæt på den ønskede PH man vil måle.
Jeg har selv forsøgt at kalibrere en kina model, og hvis man justerede den til den lave værdi, var den 1,2PH ved siden af den høje kalibreringsvædske, og så kunne man justere den ind så den passede, men så blev den lave skæv med tilsvarende værdi.
Så det kan anbefales at kalibrere så tæt på den ønskede PH man vil måle.
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Ok så der skal bruges de der pulver ting?
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Ballerup
Det valgte jeg at gøre, men endte med at smide den ud, den virkede alt for ustabil til jeg ville stole på målingerne.
det var sådan en her jeg købte: http://tinyurl.com/79zq4gq
det var sådan en her jeg købte: http://tinyurl.com/79zq4gq
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Hahaha det en den samme jeg har købt - men det jeg har læst på nettet virker det som om men virker fint nok over tid? Prøv at tjekke kommentar på den youtube video jeg linker til bla?
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
Bingocaller skrev:Se det var sgu da smart! Så kan man jo bare sætte maskineriet ned i den og skrue på kanppen indtil den viser 2.5 - så behøver man ikke alt det der pulver etc!Dezon skrev:Jeg bruger cola da den har ph på 2,5 Samt en lille undskyldning til at drikke det hehe.
Skal colaen være 25 grader som manualen siger vandet skal være?
is kold cola som når du køber den kan den ligge på 2,4 men indtagelsen af den der ligger den på 2,5. Dem jeg har målt ligger på 2,5
Jeg stoler lidt på Cola PH når nu Carlsberg og de der sundheds folk tjekker den i hovede og bagenden.