Elegant, men så skal der jo kunne lukkes for pvc rør for at kunne tage en probe op (for at calibrerer etc...).... Ikke sikker på det er så smart igen....
Jeg bruger aqua-medic's probeholder som faktisk blivre leveret sammen med deres miniflotor og flere andre ting fra dem..
Ikke for at være Rasmus Modsat - men virker den løsning ikke unødig kompleks, selvom det ser smart ud? Hvorfor ikke blot lave en holder til proberne, á la AquaMedics løsning, så de kan sidde i selve sumpen?
nyberg skrev:Ikke for at være Rasmus Modsat - men virker den løsning ikke unødig kompleks, selvom det ser smart ud? Hvorfor ikke blot lave en holder til proberne, á la AquaMedics løsning, så de kan sidde i selve sumpen?
Det har intet at gøre med at se smart ud.
Proberne bliver ikke udsat for lys overhovedet - derfor ingen algevækst på probehovedet.
Et stort flow forbi proberne sikrer at der ikke opbygger sig møg på probehovedet.
På den måde kræves minimal vedligeholdelse og maksimal levetid.
Ja mon ikke blot et par PG forskruninger kan bruges - det er jeg ganske sikker på !
Så lidt T stykker med indvendig gevind, PG forskruninger i toppen og så er du kørende !
Enhver elektriker har de gængse mange størrelser
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
sneppevej skrev:Proberne bliver ikke udsat for lys overhovedet - derfor ingen algevækst på probehovedet.
Et stort flow forbi proberne sikrer at der ikke opbygger sig møg på probehovedet.
På den måde kræves minimal vedligeholdelse og maksimal levetid.
Derfor
/Henrik
Jeg kan sagtens følge din pointe. Men der skal vel tages højde for, at proberne kan danne stor modstand i røret og dermed sænker flowet? Der skal et rimelig kraftigt flow til at der ikke dannser sig belægninger alligevel. Selv min RD6500 kan ikke holde returrør og slange fri for belægninger.
Brian skrev:Ja mon ikke blot et par PG forskruninger kan bruges - det er jeg ganske sikker på !
Så lidt T stykker med indvendig gevind, PG forskruninger i toppen og så er du kørende !
Skal jeg sende dig en håndfuld ?
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Brian skrev:Ja mon ikke blot et par PG forskruninger kan bruges - det er jeg ganske sikker på !
Skal jeg sende dig en håndfuld ?
Brian, dem der er på billedet er vel ikke "bare" PG forskruninger, eller hvad - de skal jo gerne kunne holde tæt. Mener da er der på de "rigtigte" er en lille O-ring der holder tæt.
Men mener du at PG kan gøre det, så er du da yderst velkommen
Hougaard skrev:Den der sidder på min kalkreaktor ligner også en PG, men der er en ekstra flad o-ring i skrue-delen.
De fleste laver netop dette trick DIY style med en alm PG !